به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه آلاف التحیه والسلام)، به چند جمله مهم و لازم الاتباع از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع) اشاره و اظهار کردند: رهبر معظم انقلاب فرمودند “جامعه شیعه در زمینه معرفت ائمه(ع) نقایص زیادی دارد” میزان آشنایی هر کدام از ما با سیره و تاریخ و زندگی ائمه(ع) چقدر است؟ هرکسی هرچقدر در این بخش آگاهی دارد بداند باز هم کم است و نمی‌توانیم حقیقت ائمه معصومین(ع) را بشناسیم.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به ایام سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع عارف واصل حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره)، اظهار کردند: اشخاصی همچون این شخصیت برجسته ائمه را چگونه شناختند؟! چطور زیارت ائمه(ع) می‌رفتند؟! چطور توسل داشتند و به معارف اهل بیت(ع) می‌پرداختند؟!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه یکی از نقایص جامعه ما این است که گاهی اوقات نسبت به فرمایشی از معصومین(ع) کمتر اعتماد می‌کنیم تا حرفی که بگویند فلان دانشمند غربی گفته، تصریح کردند: اگر در زمینه تربیت فرزند بیایند بگویند فلان روانشناس اروپایی یا آمریکایی گفته اینگونه فرزندتان را تربیت کنید یا اینکه بگویند امام صادق(ع)، علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، امیرالمومنین(ع) یا پیامبر اکرم(ص) راجع به تربیت اولاد اینگونه توصیه کرده‌اند، جامعه ما کدامیک را قبول می‌کند؟! متاسفانه خیلی‌ها حرف‌های آن روانشناسان را قبول می‌کنند! این یکی از نقصان‌های جامعه ماست.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه آسیب‌های مختلفی که در جامعه ما وجود دارد ناشی از همین است که اعتمادمان به فرمایشات معصومین(ع) یا حتی آیات قرآن کریم کمتر از حرف‌های یک دانشمند و روانشناس غربی است، تاکید کردند: این توطئه غرب در جهان اسلام است که از معارف غنی خودشان روی‌گردان شوند و توجهشان به یک استاد یا دانشمند غربی جلب شود!

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: این نقایص باید با آشنایی هرچه بیشتر با معارف اهل بیت(ع) از راه‌های مختلف برطرف شود؛ یکی از این راه‌ها مطالعه است، در ایام کتاب و کتابخوانی هستیم و باید همانطور که رهبر معظم انقلاب هرساله در نمایشگاه کتاب توصیه می‌کنند فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ما یک امر رایج بشود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: نکته دوم از فرمایشات رهبر معظم انقلاب این است که ما وظیفه داریم ائمه(ع) را به دنیا معرفی کنیم؛ امروز وظیفه نظام اسلامی، دستگاه‌های تبلیغی، دانشگاه‌های ما و حوزه‌های علمیه و آحاد افراد جامعه ما معرفی ابعاد معنوی، سبک زندگی و سیاست در زندگی ائمه(ع) به دنیا است.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه امروز دنیا تشنه سبک زندگی دینی و اسلامی است، خاطرنشان کردند: به تبلیغات سوء دشمنان در مسئله حجاب و ناهنجاری‌های اجتماعی و سبک زندگی و تجملات و… نگاه نکنید! جوامع غربی امروز از این‌ها عبور کرده‌اند و این‌ها دردشان را دوا نکرده و دارند به اسلام و قرآن و ویژگی‌هایی چون آزادی‌خواهی و حریت و عدالت و ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم رو آورده‌اند که یکی از موارد آن را امروز در در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رابطه با مسائل غزه و فلسطین می‌بینید!

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دشمنان خیلی روی نقایص امروز جامعه ما تلاش و توطئه کردند تصریح کردند: یکی از این نقایص بنیان خانواده است که به دنبال فروپاشی آن بودند و صراحتاً هم اعلام کردند که اگر ما بنیان خانواده را در جامعه ایرانی و اسلامی را توانستیم از هم بپاشیم به اهدافمان دست پیدا کرده‌ایم، لذا تحکیم خانواده در سیره معصومین(ع) بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: از دیگر نقایص در رابطه با ازدواج است که باید آنچه اسلام دستور می‌دهد انجام بدهیم اما متاسفانه آنچه غربی‌ها و دشمنان الگو کرده‌اند و سالهاست روی آن تبلیغ می‌کنند در جامعه ما موثر واقع شده و ازدواج‌ها دیر و گاهی اوقات ناموفق انجام می‌شود و به تبع این‌ها شاهد ناهنجاری‌ها در بحث عفاف و حجاب و… هستیم.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: باید مردم ما و مردم همه دنیا را آگاه کنیم که دشمن چه توطئه عظیمی در رابطه با کاهش جمعیت در جامعه اسلامی ما و همه دنیا تدارک دیده، اساساً یکی از برنامه‌های صهیونیست بین‌الملل کاهش جمعیت در دنیاست، چون آن‌ها می‌خواهند با کاهش جمعیت در دنیا خودشان بر همه منافع و منابع در دنیا سلطه پیدا کنند و فکر کردند عمر ابدی دارند! خداوند متعال ان‌شاءالله ریشه همه صهیونیست‌های کودک‌کش و آمریکایی‌های جنایتکار را هرچه زودتر از جهان بشریت قلع و قمع بفرماید.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: ما باید بدانیم دشمنان چه طراحی برای کشور ما در کاهش جمعیت کرده‌اند و همه مسئولان وظیفه دارند در رابطه با قانون جوانی جمعیت کارها را مجدانه دنبال کنند و قدم‌های موثری بردارند تا از این بحران کاهش جمعیت عبور کنیم و توطئه دشمنان ناموفق شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه باید بینش و نگرش و رفتار ما اصلاح و طبق بینش و نگرش و رفتار ائمه(ع) شود، افزودند: این‌همه معارف قرآن در رابطه با ازدواج و فرزندآوری و رزق و روزی که خداوند متعال می‌دهد داریم آنوقت در جامعه ما می‌گویند چگونه با این وضع اقتصادی ما ازدواج کنیم! این نشان می‌دهد ما به سخن خدا اعتماد نداریم.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: نکته آخری که مقام معظم رهبری بیان فرمودند این است که این معارف اهل بیت(ع) باید به دنیا و عرصه جهان منعکس شود؛ اصلاً جایگاه ائمه(ع) در دنیا چیست و خداوند متعال ائمه و انبیاء الهی را چرا در جامعه بشری قرار داده است؟!

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف انبیاء الهی و ائمه(ع) ایجاد جامعه اسلامی بوده، افزودند: آیا جامعه اسلامی بدون ایجاد یک حکومتی محقق می‌شود؟ الان در خیلی از کشورهای غربی که تشت رسوایی حقوق بشر و آزادی بیانشان این روز‌ها از بام افتاده مگر می‌گذارند محجبه‌ها و مسلمان‌ها و عده‌ای که دفاع از فلسطین می‌کنند آزادانه حرفشان را بزنند؟ اگر حاکمیت اسلامی نباشد احکام اسلام ایجاد می‌شود؟ نه!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: این خواسته معصومین(ع) در نظام اسلامی در زمان ما به دست مردم و به رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری در حال حاضر محقق شده و باید توسعه پیدا کند و در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه شود.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: امروز در دنیا هیچ حاکمیتی مثل جمهوری اسلامی حرف از خدا و پیغمر و کرامت انسانی نمی‌زند! این حکومت در مسیر اهداف ائمه(ع) بوده و هست و باید حفظ شود.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: دشمنان توطئه کردند، شرارت کردند، جنگ تحمیل کردند و تحریم کردند اما با جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها و اعجازهایی که در طول این ۴۵ سال رخ داد به جایی رسیده‌ایم که امروز در دنیا جبهه مقاومت تشکیل شده و اقتدار و جایگاه نظام اسلامی انقدر برجسته است که توجه همه را در بخش‌های مختلف به خودش جلب کرده، لذا این حاکمیت الهی و اسلامی باید هم به دیگران معرفی شود که دشمن نمی‌خواهد بگذارد دیگران با این حاکمیت آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: در جنگ شناختی دشمنان تمام تلاش‌شان بر این است که باور و اعتماد مردم به نظام اسلامی و اعتقادات و پایبندی جوانان ما به ارزش‌های دینی را سست کنند و مورد هجمه قرار بدهند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند سال‌ها پیش ما خرمشهرها در پیش داریم؛ یک بخش از توطئه دشمن برای تصرف فکر و ذهن و اعتقاد و باورهای جامعه ماست که مقابله با دشمن در این خرمشهر از آن خرمشهر سخت‌تر است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: یک بخش دیگر در بعد نظامی است که طوفان‌الاقصی یکی از خرمشهرها و امدادهای غیبی است که خداوند متعال در این زمان برای جبهه مقاومت و مسلمانان ایجاد کرد؛ هنوز زن و مرد و بی‌گناه و غیر نظامی کشته و مجروح می‌دهند و گرسنگی تحمل می‌کنند اما پرچم حماس و فلسطین در دنیا بالاست و آنچه امروز در دنیا سرنگون و ذلیل شده آمریکا و صهیونیست‌ها و طرفداران آمریکایی‌ها و صهیونیست‌های جنایتکار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: یکی دیگر از همین خرمشهرها عملیات وعده صادق بود که فتح بزرگی برای کشور ما پدید آورد و با همین یک عملیات دشمن هنوز نمی‌تواند بیاید و راجع به این مسئله حرف بزند چه رسد که بخواهد اقدامی بکند؛ همین عملیات مختصر که در حد محدود برای تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی انجام شد کشورهایی که برای ما شاخ و شانه می‌کشیدند ماست‌هایشان را کیسه کردند و آمدند گفتند ما می‌خواهیم با شما رابطه داشته باشیم.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: این اقتدار و عزت ثمره و نتیجه استقامت و پایبندی به راه اسلام و خون مطهر شهدایی است که در طول تاریخ اسلام خصوصاً تاریخ انقلاب اسلامی تقدیم شده، لذا باید سعی کنیم در جامعه خودمان با معارف اهل بیت(ع) آشنا شویم و آگاهی بخشی کنیم و هم به دنیا صادر کنیم‌.