به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، عصر روز گذشته اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای کلویر،نویر،قارویر با حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین دیدار کردند.

امام جمعه انزلی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از زحمات متولیان مراسم شهدا تصریح کرد: برگزاری مراسم یادواره شهدا یک اصل است و باید سعی شود که هر چه باشکوه تر برگزار گردد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه تلاش هایی که در این راستا انجام میگیرد باید به یک نتیجه مطلوب ختم شود تاکید کرد: القاء فرهنگ شهادت طلبی و همچنین بعد محتوایی این گونه مراسمات بسیار حائز اهمیت است، متاسفانه میبینید که چقدر دشمن در جنگ فرهنگی بر ما غلبه کرده و ما باید در همین یادواره ها فرهنگ دینی خودمان را پررنگ تر کنیم.

وی افزود: القاء این فرهنگ و درگیر کردن جامعه بخصوص جوانان با این نوع کارها میتوان بهترین نوع اثر گذاری باشد

امام جمعه انزلی با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که میتواند بر روی قشر جوان اثر گذار باشد همین یادواره شهداست گفت: جوانان یقیناً در یادواره شهداء حضور پیدا میکنند و کارهایی که انجام شده است خوب بوده ولکن اگر میخواهید اثر گذار بر روی نسل جوان باشید. به اینها نباید اکتفاء کرد بلکه باید برنامه ها و طرح های جدید و جذاب تری برای نسل امروز ارائه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: پاسداشت شهدا و یاد شهید لازم است اما شیوه ارائه مهم است و در همین روش های متداول هم باید توجه داشت که اصل مراسم و محتوای آن تحت شعاع حواشی قرار نگیرد.

وی در پایان سخنان خود متذکر شد: زمانی شهداء از ما راضی خواهند بود که این یادواره ها اثر گزار باشد و راه و آرمان های شهدای عزیز ما در جامعه تقویت و مورد عمل قرار دهد .

گفتنی است نهمین یادواره شهدای کلویر،نویر،قارویر با سخنرانی حضرت آیت الله رسول فلاحتی و با مداحی حاج مهدی رسولی در روز چهارشنبه۲۴ مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در هنرستان شهید چمران محله ی قارویر برگزار میگردد.