به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در جمع اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان اظهار داشت: عملکرد این مجموعه باید در جامعه نمود پیدا کند.
 
امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه اقداماتی که این مجموعه در پیش گرفته است باید به طور مستمر و با برنامه‌ریزی انجام شود عنوان داشت: شرایط فعلی کشور ایجاب می‌کند که تمام بخش‌های نظام با جدیت کار کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین اخلاص و توکل به خدا را عامل موفقیت در انجام امور دانست و تصریح کرد: ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی شاهد بوده‌ایم که اخلاص و توکل سبب پیروزی در عرصه‌های مختلف شده است.
 
ایشان با اعلام اینکه بنا به آیات قرآن کریم دنیا محلی برای آزمایش انسان‌ها است خاطرنشان کرد: فردی می‌تواند در آخرت به موفقیت و جایگاه‌های والای معنوی برسد که از آزمایشات الهی سربلند بیرون بیاید.
 
امام جمعه بندرانزلی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) پیرامون موانعی که انسان مومن در دنیا با آن مواجه می‌شود افزود: شیطان و اقدامات او برای گمراه کردن انسان یکی از این موانع است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین کفار و دسیسه‌های آن‌ها را یکی دیگر از موانعی دانست که انسان مومن با آن مواجه است و گفت: کفار در طول تاریخ به دنبال مومن‌کشی بوده‌اند.
 
ایشان با اعلام اینکه انسان‌های مومنی که حسود نیز هستند از جمله موانعی هستند که انسان‌های مومن واقعی در دنیا با آن‌ها مواجه می‌شوند عنوان داشت: بنا به روایت امام صادق(ع) این عامل بسیار کمرشکن است.
 
امام جمعه بندرانزلی در تشریح سومین عامل گریبان‌گیر مومنان در دنیا افزود: امروز اگر دشمنان علیه ما موضع بگیرند می‌توانیم آن را برای مردم تشریح کنیم اما تشریح مواضع فردی که در داخل کشور همانند دشمنان خارجی موضع‌گیری می‌کند سخت است زیرا نمی‌شود او را همانند دشمنان معرفی کرد زیرا باید دید او صرفاً سخن دشمنان را تکرار می‌کند و یا اینکه در پیشبرد امور داخلی نیز مانع ایجاد می‌کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین منافقان را یکی دیگر از موانعی دانست که مومنان در دنیا با آن‌ها دست به گریبان هستند و افزود: منافقان همواره به دنبال ضربه زدن به مومنان هستند و تلاش می‌کنند تا با پیدا کردن ایرادات به عملکرد مومنان خدشه وارد کنند.
 
انتهای پیام/