به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین با توجه نامگذاری سال ۱۳۹۸ «رونق تولید» از شهرک صنعتی شماره یک منطقه آزاد انزلی بازدید کرد و طی نشستی برخی تولیدکنندگان این شهرک دغدغه ها و پیشنهاداتشان را بیان و گفت و گو کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این نشست با تاکید بر اینکه مسئله نظام جمهوری اسلامی از مجریان و کارگزاران جداست، اظهار کرد: اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی با آنچه گاهی انجام می شود متفاوت است که حداقل برای تحقق آنها در چارچوب درست نظام باید کارگزاران در همه ی بخش ها اسلام شناس باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کرد: نظام اسلامی هیچ سختی، اجحاف و رنجی را برای مردم نمی خواهد و در آن هیچ خدشه ای وجود ندارد؛ اما شرایط موجود، مدیریت های نادرست و قوانینی که گذاشته می شود بعضا جامع یا متناسب شرایط روز نیست و نواقصی دارد که باید مسئولان در برطرف کردن آن ها تلاش کنند.

ایشان تصریح کرد: ما از سوء مدیریت ها بیشتر از تحریم بیگانگان و دشمن ها ضرر دیده ایم، منتها با توجه به شرایط موجود باید کاری کنیم که این کشتی بیش از این به گل ننشیند و این مهم تنها با تلاش، تحمل فشار و سختی ها توسط فعالان اقتصادی میسر خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه باید در بخش تولید هم توجه داشته باشیم که در جنگ اقتصادی هستیم، افزود: نگذارید کارخانه ها تعطیل و کارگران بیکار شوند و سعی کنید کار را به هر نحوی به پیش ببرید و توسعه دهید؛ بخشی از موانع، با پیشرفت و توسعه برطرف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین عنوان کرد: کار ها را باید با ایده و انگیزه به پیش برد و دیگران را هم تشویق کرد، نوآوری و چاره اندیشی از لحاظ کمی و کیفی خیلی کار مهم و بزرگی است؛ فرصت لازم برای طراحان و صنعتگران باید فراهم شود تا وابستگی به خارج از کشور برطرف گردد.

ایشان ادامه داد: کشوری که می تواند انرژی هسته ای، موشک های حساس و دقیق هم بسازد و در هوافضا یا تجهیزات دریایی پیشرفت های محسوس و چشمگیری داشته باشد، قطعا می تواند در بخش تجهیزات و دستگاه های مختلف تولیدی موفق باشد؛ هر چقدر اتکاء به خارج را کمتر کنیم، توسعه و پیشرفت افزایش پیدا کرده و ریشه های تولیدمان بیشتر و قویتر می شود، و تولید اگر گسترش پیدا کند و بومی شود موانع داخلی برطرف خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: برخی مشکلات موجود بسیار تلخ است، اما رفتار شما باید برای سایر کارخانجات، کارگاه ها و تولید کنندگان امید بخش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان خطاب به فعالان اقتصادی عنوان کرد: برای سرمایه در گردش راهکار پیدا کنید و به دنبال سرمایه های سرگردان مردم حتی سرمایه های خرد با جلب اعتماد و از طرق شرعی بروید تا از بانک، سود و جریمه اش خودتان را خلاص کنید؛ اگر افراد جامعه در بخش های مختلف مردمی و بخش خصوصی کنار هم قرار بگیرند مشکلات حل می شود، ما نیز پیگیری های لازم را برای حل مشکلات انجام خواهیم داد.