به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان انزلی ضمن تقدیر از حضور استاندار گیلان و هیئت همراه در شهرستان و بازدید ایشان از مصلی ، گلزار شهداء و ورزشگاه تختی اظهار کرد: در پی بازدیدی که توسط استاندار محترم انجام شد ، قول هایی برای رفع مشکلات و ساخت و مرمت گلزار شهداء و ورزشگاه داده شد.

امام جمعه انزلی در ادامه اشاره ای به اختراع جوان گیلانی که به تولید خمیر کاغذ از گیاه آزولا دست یافته بود عنوان کرد: در چهل و پنجمین دوره جشنواره بین المللی  اختراعات جهان در ژنو سوئیس ، آقای امیرحسین ابراهیمی با ثبت اختراع خود موفق به کسب مدال طلا و دیپلم افتخار شد ، که به این جوان نخبه و عزیزمان تبریک میگوئیم.

اصل عدالت اصل حکومت داری امیرالمومنین(ع) است

وی با اشاره به پیش رو بودن ولادت امام علی(ع) شیوه حکومت داری آن حضرت را در چند اصل بیان کرد: اولین اصلی که در حکومت امیرالمومنین(ع) اجراء و خود ایشان به شدت در این زمینه تلاش میکردند اصل عدالت بود.

امام جمعه انزلی با تاکید براینکه حکومت اسلامی باید در مسیر استقرار عدالت حرکت کند خاطرنشان کرد: عدالت چیزی نیست که فقط از دستگاه های حاکمیتی توقع برود ، بلکه همه باید نسبت به عدالت اهمیت دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه گفت: اگر مسئولی،دولتی،مجلسی،دستگاه قضایی، مدعی پیروی از امیرالمومنین(ع) باشد باید اصل اول حکومت ایشان را در نظر گرفته باشند

وی اصل دوم حکومت امیرالمومنین(ع) را ظلم ستیزی و عدم رکون به ظالمین دانست و تصریح کرد: امام علی (ع) تحمل یک لحظه حکومت ظلم را نداشتند و حتی ایشان اگر فرماندار منصوب خودش ظلم و بی عدالتی میکرد ، او را برکنار و به هیچ عنوان توجیه نمیکرد.

خطیب جمعه انزلی در ادامه افزود: یکی دیگر از اصول حکومت داری امیرالمومنین(ع) این بود که در برابر ظلم و بی عدالتی و در برابر حقوق مستضعفین با قاطعیت برخورد کرده و از مظلومان دفاع میکردند.

آنهایی که باید از نظام اسلامی دفاع کنند متاسفانه دفاع شایسته ای نمی کنند

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با بیان اینکه امروز مظلوم تر از نظام جمهوری اسلامی در دنیا نداریم گفت: علی رغم همه ی محدودیت ها و ضایع شدن حقوق نظام اسلامی که در دنیا به آن میشود ، آن کسانی که وظیفه و تکلیف دارند که از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند، متاسفانه دفاع شایسته ای نمی کنند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس در کشورهای عربی تاکید کرد: نظام اسلامی به فرمایش مقام معظم رهبری در عینی که مظلوم واقع شده ، مقتدر است و در مقابل هر یاوه گویی با مشتی محکم باید برخورد کند.

همچنین امام جمعه انزلی در پایان خطبه های خود بیان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید دیپلماسی انقلابی باشد ، دستگاه دیپلماسی در این زمان که  هجمه های فراوانی به نظام اسلامی شده چه مواضع قاطعی را گرفته، در یک دوره ای مجلس ما در برابر شرارت های انگلیس، دولت را مکلف به قطع ارتباط و بستن سفارت انگلیس در کشور کرد.