به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد که در این شهرستان برگزار شد، حضور پیدا کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این مراسم با بیان اینکه جشن گلریزان امری بسیار پسندیده است و هر ساله با حضور جمع کثیری از خیرین محترم شهرستان و استان برگزار می شود، اظهار کرد: کمک کردن به افرادی که گرفتار مشکل هستند و حل کردن مشکلات آنها توفیقی است که از سوی خداوند متعال نصیب نیکوکاران و خیرین عزیز شده است.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: خداوند منعال به خیرین و نیکوکاران تمکن مادی داده و آنها را برای کار خیر انتخاب کرده و در قبال قدم های خیری که برمی دارند، اجر مادی و معنوی نصیب آنها می کند.

وی تاکید کرد: در راستای پیشگیری از اینگونه جرائم، باید اقداماتی جدی صورت پذیرد تا دیگر کسی ناخواسته در زندان گرفتار نشود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دستگاه های مرتبط باید آگاهی بخشی را در عموم جامعه ایجاد کنند و مسئولیت هایشان را در این راستا به درستی انجام دهند، تصریح کرد: اگر کسی می خواهد کسب و کاری شروع کند یا ازدواج کند باید آگاهی داشته باشد که چه شرایطی را رعایت کند تا به گرفتاری مبتلا نشود.

 

*در رسیدگی به شکایات سهم طرف مقابل هم لحاظ گردد

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه در رسیدگی به شکایات سهم طرف مقابل هم لحاظ گردد، اظهار کرد: این درست نیست که در جمهوری اسلامی بودجه بیت المال برای اهمال کاری و طلبکاری کسی دیگر صرف شود و باید طلبکار هزینه حبس بدهکارش را بپردازد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه منظور از ثواب و پاداش هایی که پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) برای کمک به خیرین و دستگیری از نیازمندان در روایات بیان کرده اند، صرفا کمک مادی نیست، تصریح کرد: افراد معتمد باید جمع هایی را تشکیل دهند و وارد صحنه شوند و همچون خیرین قدم خیر بردارند، به طلبکاران و شکات مراجعه کنند و برای بدهکاران تخفیف بگیرند.

در این مراسم خیران انزلی ۱۵۰ میلیون تومان گلریزان کردند.