به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با تشکر از مردم ولایتمدار انزلی به منظور حضور در یادواره ۴۱۸ شهید والامقام شهرستان خاطر نشان کرد: از همه ی آحاد مردم ، جانبازان ، خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین جریانات سیاسی که فارغ از گرایش و سلایق سیاسی خود در این مراسم شرکت کردند تشکر می کنم.

 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز کودتا انگلیس در ایران تصریح کرد: ما تا تاریخ قبل از انقلاب کشور را ندانیم نمی توانیم آثار انقلاب را درک کنیم ، امروزه کشور اسلامی ما با تمام عزت و اقتدار در مقابل قدرت های بزرگ ایستاده و همه این افتخارات از برکات انقلاب است.

 
خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه در این ۳۸ سال مردم بارها ثابت کرده اند که به صورت همه جانبه پشتیبان رهبری هستند گفت : یک نمونه این تجدید بیعت و پشتیبانی ها در راهپیمایی بزرگ و باشکوه ۲۲ بهمن تحقق یافت و تمام دنیا نیز شاهد آن بودند.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی نیز اشاره و خاطر نشان کرد : حضور میلیونی مردم که به اعتراف رسانه های خارجی بیشتر از سال گذشته بود مربوط به هیچ جناحی نیست و کسی حق ندارد حضور مردم را به نفع جناح سیاسی خود مصادره کند.

 
وی با تاکید بر اینکه دغدعه مردم اصل نظام و حفظ نظام اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه است افزود : رهبر معظم انقلاب تذکر دادند که کسی نباید این حضور مردم را وابسته به جریان خود بداند که اگر اینگونه نشد دچار توهم شده و قطعا آسیب خواهد دید.

 
امام جمعه انزلی همچنین تحقق این توهم را دلیل سرنگونی امثال بنی صدر بر شمرد و گفت : خیلی ها در طول تاریخ با همین محاسبات دچار اشتباه شدند و از مسیر انقلاب فاصله گرفتند که بنی صدر مصداقی از این تفکر است و دیدید که چه بر سرش آمد.

 
*القای توهم سایه جنگ زاییده ی تصمیم سازی نفوذی ها و برخی مشاوران بی اطلاع است

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه ما در اصول و مبانی انقلاب با هیچ کس معامله نمی کنیم تصریح کرد:به فرمایش رهبری مسئولان کشور باید به وظیفه خود نسبت به مردمی که پای نظام ایستاده اند عمل کنند ، گلایه مردم از دستگاه های مختلف کشور وجود دارد و مردم گله مندی دارد فلذا باید مسئولان خلاء ها را برطرف کنند.

 
وی همچنین به تعبیر عده ای که واژه آشتی ملی را تکرار می کنند نیز اشاره و تاکید کرد: طرح آشتی ملی نتیجه ی بی اطلاعی از فضای کشور و اشتباه در محاسبات بوده و القای توهم سایه ی جنگ زاییده ی تصمیم سازی نفوذی ها و برخی مشاوران بی اطلاع است.

 
وی همچنین تاکید کرد : این نظام یک نظام مقتدر و بصیر است ، اتکا و توان داخلی ما نیز به فضل پرودگار در کنار نیروی ایمان به نقطه ای رسیده است که بیگانگان از توان ما هراس دارند.

 
خطیب جمعه انزلی در بخشی دیگر از سخنان خود به بارش های چند روز اخیر نیز اشاره کرد و افزود : بارش رحمت الهی در سراسر کشور در حال باریدن است ، ان شا الله امیدواریم کمترین آسیب ها را در کشور شاهد باشیم و همه ی مسئولان نیز آمادگی لازم را داشته باشند.

 
*مردم در بحران ها به مسئولان کمک کنند

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین خطاب به مردم گفت : مردم در بحران ها به مسئولان کمک کرده و مسئولان نیز از ظرفیت های مردم استفاده کنند و قطعا کمک مردم می تواند در این بحران ها تاثیر گذار باشد.

 
گفتنی است وی در ابتدا خطبه دوم نیز، به سالروز شهادت شهید محلاتی در اول اسفند ماه سال ۶۷ اشاره و خاطر نشان کرد : باید زندگی و افتخارات این شهید بزرگوار برای مردم بازگو شود ، به فرمایش همسر گرامی امام (ره) ، رهبر کبیر انقلاب در سوگ دو روحانی از جمله شهید مطهری و شهید محلاتی بسیار گریستند و وقتی این بزرگوار به شهادت رسید امام خطاب به خانواده شهید گفتند که بازو خود را از دست داده اند فلذا روز شهادت این شهید به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نام گذاری شده است.