به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق ایران عقیده در جایگاه امامت جمعه موقت این هفته شهرستان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از رحلت جانسوز امام (ره) به گونه ای با درایت و حکیمانه سکان انقلاب را در دست گرفتند و به پیش بردند که دشمنان هم اعتراف کرده اند انقلاب اسلامی و ایران باهوش ترین رهبر را دارد؛ اما عده ای نادان داخلی که آب به آسیاب دشمن می ریزند در مقابل بعضی از دستورات حضرت آقا می ایستند.
وی افزود: امروز دشمنان و عوامل داخلی آنها اینگونه می خواهند القا کنند که مقام معظم رهبری مقاومت و ایستادگی را در جنگ می دانند؛ اما اینگونه نیست، این ایستادگی در برابر ناملایمات، برای رسیدن به هدف است.
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده تصریح کرد: اگر با دشمن سازش کنیم مطالبات دشمن بیشتر خواهد شد؛ و لذا حضرت آقا فرمودند هزینه ای که در مقابل سازش باید بدهیم بیش از هزینه ای است که در مقابل مقاومت خواهیم داد.
امام جمعه موقت بندرانزلی با اظهار اینکه بدون مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات و سختی ها نمی توان پیروز شد، اظهار کرد: مقاومت، جنگ افروزی نیست بلکه ایستادگی و پا فشاری بر اصول ارزش هایی است که انسان را به هدف مطلوب می رساند و این مقاومت ملت ایران بود که دشمن را به عقب راند.

اندیشه مقاومت باید حفظ شود
وی عنوان کرد: آنهایی که به دنبال سازش هستند بدانند، اندیشه مقاومت باید در بین جوان ها و مردم ایران حفظ شود؛
این افراد که به شعور مردم توهین می کنند و می گویند اگر مقاومت کنیم ضربه خواهیم خورد، در کنار دشمن حرکت می کنند.
امام جمعه موقت انزلی با تاکید بر اینکه منطق مقاومت تنها راه شکست دشمن است، بیان کرد: همانگونه که در منطقه مشاهده می کنیم؛ مقاومت، داعش و تکفیری ها را از بین برد و دشمنان تا دندان مسلح را سر جایشان بنشاند.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده بر لزوم تبین اندیشه مقاومت تاکید و تصریح کرد: الگوی تمام عیار مقاومت حضرت امام (ره) بود؛ ایشان در دوران انقلاب و قبل از انقلاب در تمام صحنه ها مقاومت کرد که سبب ایجاد انقلاب شد.

وی شرط اصلی مقاومت را دست یابی به بازدارندگی عنوان و خاطر نشان کرد: ثبات اقتصادی و تقویت این حوزه تا جایی که با تلنگر دشمن آسیبی به آن وارد نشود، بسیار مهم است؛ در زمینه نظامی و قسمت های مختلف به این بازدارندگی رسیده ایم و یکی از شروط مقاومت، تقویت حوزه هایی است که نیاز به بازدارندگی دارند.

مردم در انتخاب مسئولان دقت کنند

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: شرط دیگر دست یابی به بازدارندگی انتخاب مسئولان است؛ مردم در انتخاب مسئولان باید دقت کنند و هر کسی را در منصب قدرت قرار ندهند و مسئولانی که کرسی مسئولیت دارند باید از جایگاه هایشان مواظبت کنند و پایبند به اصول اسلامی باشند زیرا این جایگاه به راحتی بدست نیامده است.
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده تشریح کرد: باید ترفند های دشمن را شناسایی کرد، مردم هرجا احساس خطر کردند وارد صحنه شدند و از انقلاب اسلامی دفاع کردند؛ مخالفان مقاومت افراد دلداده به غرب اند، از حمایت سیاسی غرب بهره مند اند و خانواده شان در اروپا زندگی می کنند و این خیانت به ملت است.
وی با اشاره به دیدار دیروز شینزو آبه با رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: نخست وزیر ژاپن برای اولین بار پس از انقلاب، آن هم به دستور آمریکا به ایران آمد و پیامی از سوی ترامپ آورد که مقام معظم رهبری این پیام را نگرفتند و فرمودند ترامپ شایستگی مبادله پیام را ندارد و هیچ ملت عاقل و آزاده ای مذاکره زیر فشار را قبول نمی کند.
امام جمعه موقت بندرانزلی نکته مهم این دیدار را پخش به صورت کامل و شفاف از طریق رسانه ملی دانست و گفت: هدف از این کار، این بود تا همه ببینند و بشنوند که سکاندار نظام اسلامی در مقابل شیطان بزرگ چگونه می ایستد و چه می گوید تا برخی سیاسیون شیطنت نکنند.
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده به اصل اول و سوم قانون اساسی اشاره و اظهار کرد: در اصل اول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نظامی است بر پایه ایمان به خدا، وحی الهی، معاد، عدل، امامت و رهبری، کرامت و ارزش والای انسانی و در اصل سوم دولت موظف است برای نیل به این اهداف، همه ی امکانات خود را صرف ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان، تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی کند.
وی افزود: با توجه به این مسئله، دولت جمهوری اسلامی [سه قوه] یکی از وظایفش ایستادگی درمقابل فساد و تباهی است.

برخی مسئولان اجرایی استان در مقابل امر به معروف و نهی از منکر موضع گیری می کنند

امام جمعه بندرانزلی همچنین به اصل هشتم قانون اساسی [امر به معروف و نهی از منکر] اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه اخلاقی است که بر عهده همگان می باشد و متاسفانه امروزه به دست فراموشی سپرده شده است.
وی با تاکید بر اینکه همه ی مردم در مقابل مظاهر فساد، اعم از اختلاس و دست درازی به بیت المال ومسئولانی که ارزش های انقلاب اسلامی را زیر سوال می برند بایستند، تصریح کرد: شاهدیم مسئولان در مقابل کسانی که ترویج امر به معروف می کنند بر عکس موضع می گیرند، بعضی از فتنه گران که در جریان فتنه ۸۸ دستگیر و به زندان محکوم شده بودند را به استان دعوت می کنند و جلسه ی سخنرانی برایشان می گذارند؛ مسئولان اجرایی استان از این حرکت حمایت کردند که جای تاسف دارد.

امام جمعه موقت بندرانزلی ادامه داد: این مسئولان در مقابل ترویج فساد ها سینه چاک می کنند اما در مقابل ناملامات معیشتی مردم سکوت می کنند و خودشان را به بی خیالی می زنند.
امام جمعه موقت انزلی بیان کرد: امام جمعه و خطیب جمعه در این تریبون اگر تذکری می دهد و بعضی مشکلات و معظلات را برای دفاع از حقوق عامه بیان می کند، برای حمایت از جریانات سیاسی نیست بلکه وظیفه شرعی دارد در خطبه دوم، مشکلات جامعه اسلامی را مطرح می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده تصریح کرد: اگر امام جمعه بندرانزلی، مشکلات محیطی زیستی را در خطبه های هفته گذشته مطرح کرد و تذکر داد، مسئول مربوطه باید تشکر می کرد نه اینکه موضع گیری کند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان به وظایفشان به درستی عمل کنند، کسی جرئت نمی کنند به محیط زیست دست درازی کنند؛ ببینید در محیط زیست استان چه اتفاقاتی رخ می دهد، در همین انزلی چگونه محیط زیست را از بین می برند.

جایگاه امام جمعه و نماز جمعه سیاسی نیست

امام جمعه موقت انزلی در پایان با تاکید بر اینکه پشت پرده افزایش پرونده های منابع طبیعی در قوه قضائیه، جریانات سیاسی هستند، گفت: آقایان جایگاه هایشان را گم کرده اند و فکر میکنند جایگاه امام جمعه هم درگیر زد و بند های سیاسی می شود؛ برخی آقایان مسئول که درگیر و دار زد و بند های سیاسی هستند یقین داشته باشند با این موضع گیری ها ائمه جمعه انقلابی را نمی توانند از صحنه بدر کنند.