به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان، با استناد به این آیه شریفه یَا بَنِی آدَمَ إِمَّا یَأْتِیَنَّکُمْ رُسُلٌ مِنْکُمْ یَقُصُّونَ عَلَیْکُمْ آیَاتِی ۙ فَمَنِ اتَّقَىٰ وَأَصْلَحَ فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ، اظهار داشتند: در این آیه شریفه خداوند متعال همه بنی آدم را مورد خطاب قرار می‌دهند نه تنها مومنین و مسلمانان، که توجه داشته باشید پیامبران را می‌فرستیم که آیات الهی و دستورات دینی را بیان می‌کنند و در مواجۀ با انبیا الهی هرکسی که رعایت تقوا کند و نقایص، انحرافات و لغزشهایش را اصلاح کند ترس و حزنی نخواهد داشت.

امام جمعه بندرانزلی ضمن تبریک عید سعید فطر و فرارسیدن ماه شوال و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه برادران و خواهران در جامعه اسلامی و دینی، بیان کردند: ماه مبارک رمضان ماه تهذیب نفس، خودسازی و غلبه بر هواهای نفسانی و شهوات بود که یکی ازمصادیق و آثار تقواست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه تقوای الهی در همه شئون زندگی انسان ضروری است و مکررا بر آن در آیات قرآن کریم، روایات معصومین و خصوصا نماز جمعه که تقوا از واجبات آن است تاکید شده و می‌شود، افزودند: یکی از آثار تقوا در انسان مومن که امروز بیش از همیشه مورد نیاز جامعه اسلامی است، برخورداری از امیدواری می‌باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: انسان مومن اعتقاد دارد که دستیابی به سعادت حقیقی در ارتباط ارتباط با خدا حاصل می‌شود و همه انبیاء آمدند و انسان‌ها را به عبودیت و ارتباط با خداوند متعال دعوت کردند و اگر هدف این قله باشد برای حرکت به سمت خدا و یاری گرفتن از او نه تنها احساس تکلیف بلکه مهمتر از آن احساس نیاز می کند ، تقوا موجب میشود تا انسان خود را همیشه در محضر و منظر توانایی مطلق ببیند لذا هیچگاه احساس یاس و ناامیدی در زندگی او جای نخواهد داشت.

ایشان با تاکید بر اینکه یاس از خدا گناهی نابخشودنی، تصریح کردند: در شرع مقدس یاس از جنود شیطانی و در نقطه مقابل امیدواری حاصل ایمان انسان است؛ لذا انسان مومن هیچ زمانی مبتلا به یاس نمی‌شود و یکی از ویژگی های تقوا این است که انسان را نسبت به آینده امیدوار می‌کند اما این بدان معنا نیست که بگوییم در زندگی انسان‌های مومن مشکلات و سختی‌ها وجود ندارد، طبیعت زندگی دنیا همراه با مشکلات، ناکامی‌ها، شدائد، دشمنی‌ها، شرارت‌ها و عدم موفقیت‌ها است ولی انسان مومن در مواجه با اینها از پا نمی‌نشنید و مایوس و خسته نمی‌شود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه مشکلات از صدر دنیا تاکنون وجود داشته و تا آخر دنیا هم وجود خواهد داشت، ادامه دادند: امروز نه تنها در زندگی انسان‌های مومن و امت اسلام بلکه در همه جوامع بشری در زندگی انسان‌ها به نحوی مشکلاتی وجود دارد، انقلاب اسلامی هم در طول این ۴۲ سالی که پشت سر گذاشته از این قاعدۀ نظام مادی دنیا مستثنی نبوده، فراز و نشیب، مشکلات، جنگ، ترورها، تحریم‌ها و… وجود داشته که بعضی از آنها از طرف دشمنان و بعضی‌ها هم از طریق ناتوانی‌ها و ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌ها  بوده است اما در طول این ۴۲ سال یا حتی تاریخ اسلام، حرکت و امید و توجه به آینده و خوشبینی نسبت به این حرکت صحیح هم وجود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: در بخش‌های بسیار گسترده انقلاب اسلامی یک حرکت روشن و موفقیت آمیز داشته‌ایم، در کنار آن نقایصی هم وجود داشته خصوصا در بخش معیشت مردم اما باید توجه داشته باشیم که اینها با برنامه و مدیریت صحیح برطرف شدنی است.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرماید این انبیا و رسل و پیام ما که به شما می‌رسد اگر می‌خواهید مایوس نباشید و حزن و اندوه نداشته باشید و حرکت رو به پیشرفت و موفقیت آمیز داشته باشید لازمه آن تقوا و اصلاح انحرافات و تصمیمات نادرست است.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: امروز در دنیا حوادثی رخ می دهد که خیلی برای انسان سخت و ناگوار است مثل حوادث اخیر افغانستان که ۸۵ دانش آموز دختر شیعی را به شهادت رساندند و قریب ۲۰۰ نفرشان مجروح شدند؛ در فلسطین انتفاضه سوم که شروع شده رژیم صهیونیستی خیلی شرارت می‌کند، زن و بچه ها را می‌کشد، بمباران می‌کند و خانه‌ها را ویران می‌کند که اینها خیلی سخت و دردناک است اما در کنار این مشکلات چون تقوا وجود دارد و نقایص و رفتار گذشته را اصلاح کردند، فلسطینی که رژیم غاصب صهیونیستی هر زمانی که اراده می‌کرد زمینشان را تصرف می‌کرد و به آنها حمله می‌کرد به جایی رسیده که وقتی از خط سازش و مذاکره فاصله گرفت و فهمید مذاکره نتیجه نمی‌دهد و باید در مسیر مقاومت قرار بگیرد با این تغییر مسیر به جائی رسیده امروز که عمق سرزمین های اشغالی را با انبوهی از موشک‌های دقیق و نقطه زن‌ هدف قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه هرچه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و مردم فلسطین شدیدتر و ددمنشانه تر می‌شود نشانه عمق و کارآمدی ضرباتی است که بر آنها وارد شده و خطری که احساس کرده‌اند، خاطر نشان کردند: اخبار این روزها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در این حملات مستاصل شده و اینکه حرکت امت اسلام دارد پیش می رود بسیار امیدوار کننده است.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: فلسطین امروز با ۴۰ سال پیش و قبل از انقلاب اسلامی خیلی تفاوت دارد، افغانستان هم همینطور با افغانستان ۴۰ سال قبل که هر کسی رسید لشگرکشی کرد خیلی فرق کرده و امروز آمریکایی‌هایی که می‌گفتند آمده‌ایم بمانیم مجبور شدند نیروهایشان را از افغانستان بیرون ببرند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه شرایط داخلی کشور ما هم از این قاعده الهی مستثنی نیست، اضافه کردند: در داخل کشور خودمان در طول سالهای مختلف خصوصاً سالهای اخیر هم سوءمدیریت داریم هم اقدامات ناجوانمردانه‌ای را نسبت به مردم، نظام اسلامی و انقلاب از داخل و خارج می‌بینیم و مشکلات متعدد و یاس آفرینی‌هایی وجود دارد، الان رسانه‌های بیگانه در شبکه‌های مختلف و فضای مجازی با تمسک به همین نارسائی ها و بکار گیری برخی از پادوها و ایادی داخلی‌شان تبلیغات سوء گسترده ای را در کنار سوءمدیریت‌ها و اشکالاتی که بویژه در سالهای اخیردر بخش معیشت و اقتصاد و زندگی مردم پدید آمده و شرایط سختی را فراهم کرده ، علیه نظام و انقلاب اسلامی راه انداخته اند و همه ی هدف و تلاش دشمنان هم چه در عرصه رسانه و چه در عرصه میدانی برای این است که مردم ما را مایوس و اعتماد و حمایتشان از نظام اسلامی را سست کنند که یک مظهر آن انتخابات است که نشان می‌دهد مردم نظام را قبول دارند و می‌خواهند کشورشان قدرتمند باشد و ناملایمات را هم تحمل می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: امروز دشمن می‌خواهد صندوق‌های رای ما در انتخابات پیش رو کم اقبال باشد، عده‌ای هم در داخل راه افتادند و تهدید به تحریم می‌کنند و حرف‌های بی ارزش و بی‌محتوا می‌زنند و برخی از مسئولین هم در بحث انتخابات چه در وضع قوانین و شرایط و ثبت نام کاندیداها چارچوب‌های عاقلانه را حاضر نیستند رعایت کنند و متاسفیم که دولت این شرایطی که شورای نگهبان طبق وظیفۀ قانونی‌اش در تبیین مدیر و مدبر بودن و رجل سیاسی بودن رئیس جمهور تفسیر کرد را به وزارت کشور ابلاغ نکرد.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: این قانون که اجرا خواهد شد، اما نتیجه این عدم توجه به قانون این می‌شود که فضایی در داخل و خارج برای استهزاء نظام اسلامی فراهم شده و هرکسی که از راه می‌رسد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند حتی کسانی که سوابق محکومیت در فتنه دارند و صراحتا اعلام کرده‌اند ما نظام اسلامی و ولایت فقیه را قبول نداریم ثبت نام می‌کنند و هرآنچه که دوست دارند را در مقابل دوربین ها و خبرنگاران می‌گویند.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: دنیا به شما میخندد که هنوز بعد از ۴۲ سال نمی‌خواهید ساز و کار قانونی شرایط ثبت نام ریاست جمهوری را ابلاغ و رعایت کنید تا کسی که به درد مردم می‌خورد به عرصه انتخابات ورود کند با این هدف که وقتی غیر واجدین شرایط در شورای نگهبان رد می‌شوند، شما و رسانه‌های معاند غوغا کنید که همه را رد کردند و در نتیجه مردم دلسرد ‌شوند، مردم خیلی از حقایق را نمی دانند و اینکه چه کسانی به چه دلیلی رد صلاحیت شدند..

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: اگر دشمن توانست مردم را از حضور پای صندوق مایوس کند هدف بعدی دشمن وارد کردن ضربه‌های دیگر به نظام اسلامی و براندازی است؛ لذا امروز وظیفۀ همه چه جریانات سیاسی، متنفذین، معتقدین مومن انقلابی در جامعه این است که برای حضور حداکثری و مشارکت مومنانه و انقلابی مردم کشور پای صندوق‌های رای تلاش کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: نباید از کسی در جامعه ما احیانا این سخن را بشنویم که اگر تایید نشدیم انتخابات را تحریم می‌کنیم، مگر شما محورید؟ مگر شما اصل و شاخصید؟ این تفکر غلط است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر تلاش برای حضور و مشارکت حداکثری اما مسئولانه در انتخابات، خاطر نشان کردند: گذشته را باید اصلاح کنیم، اگر در دوره‌ هایی کسانی انتخاب شدند و امتحان بدی پس دادند مردم که نباید از نظام اسلامی دلسرد شوند بلکه باید آن جریان و اشخاص و طرز تفکر شناسانده شود تا با تصمیم گیری منطقی و بهتر این انتخاب بد جبران گردد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: تا الان چندین دوره ریاست جمهوری در کشور انجام شده و ۱۲ دولت آمدند و رفتند و متجاوز از ۳۰ سال اداره کشور دست یک جریان سیاسی هست که عمدتا گرایش فکری به خارج کشور داشتند و دارند و اعتقاد مبنایی به نظام اسلامی ندارند و تا نیامده بودند مردم آنها را نمی‌شناختند و هر دوره‌ای آمدند و اظهار کردند و از گردونه انقلاب کنار رفتند اما در عرصه دیپلماسی، اقتصادی و غیره استقلال‌های مختلفی که باید فراهم میشد از حاکم بودن این جریان و تفکر، کشور و مردم ماخیلی خسارت دیده است.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: رای دهندگان باید علاوه بر شرکت در انتخابات، با توجه، تامل، مطالعه و رعایت اصول و شاخص های اثرگذار اصلح را انتخاب کنند و گول رنگ و قیافه و حرف و شعار و کلید و قفل و اره و تیشه را در انتخابات نخورند در غیر اینصورت همین آش و همین کاسه است.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: مردم باید به معیارهاییکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند و امام(ره) که در زمان خود بهترین شاخص و دلسوزترین و باتقواترین و آگاه ترین و حکیم ترین انسان‌ها در جامعه ما بودند فرمودند را ملاک قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: بنابر این اگر فرد یا جامعه ای تقوا را رعایت و در مسیر اصلاح و جبران گذشته حرکت کرد دیگر نسبت به آینده نگرانی ندارد و از گذشته نیز تاسف نخواهد خورد.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: اصل همین تقوا و اصلاح کجی‌هاست که خداوند متعال فرموده اما نه به اسم، اسم را اصلاحات بگذاریم اما درش افسادات ایجاد شود! حتما باید کجی‌ها برطرف شود، اگر کسی نگاهش به دست دشمن باشد نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند و آبادانی و پیشرفت کشور در گرو توجه به توان داخل کشور است و آنچه در اوج تحریم‌های ظالمانه دشمنان جوانان ما کسب کرده اند از همین رهرو بوده است.

امام جمعه بندرانزلی در پایان تاکید کردند: اگر همگرایی، همسویی، وحدت و هم افزایی بین نیروهای ارزشی و انقلابی و کسانی که پایبند به نظام و مبانی فکری امام(ره) و انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری هستند پدید بیاید امر مبارکی است.