امام جمعه بندرانزلی ، صبح امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس ، فرماندهان و کارکنان عقیدتی سیاسی ناوگان شمال نداجا ، تعمیق‌ ایمان‌ و افزایش‌ معرفت‌ دینی‌ و سیاسی را از اهداف‌ تأسیس‌ نهاد عقیدتی و سیاسی در نیروهای‌ مسلح‌ برشمرد و تاکید کرد: این‌ نهاد با کمک‌ عناصر مؤمن‌ نیروهای‌ مسلح‌ توفیقات‌ زیادی‌ داشته‌ است‌.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین حضور مجموعه‌های عقیدتی-سیاسی را در ارتش و نیروهای مسلح از برکات انقلاب خواند و خاطرنشان کردند: عقیدتی-سیاسی در هر جا با منش معنوی و روحانی فعالیت کرده، تأثیرات بسیار گرانبهایی داشته که اقدامات ارزشمند ارتش در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از اثرات این سازمان بوده است .

وی در ابتدا این دیدار که به مناسبت روز عقیدتی و سیاسی برگزار می شد با اشاره به اینکه عده ای در اوایل انقلاب در تلاش بودند که ارتش را منحل کنند گفت : امام با درایت خود ارتش را حفظ کرد و با تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی برای آن چاره ای اندیشید که شاید هم این اقدام توانست از کودتاهای احتمالی جلوگیری کند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه نظارت بر حفظ و اجرای موازین اسلامی ، ارتقای بینش دینی و سیاسی کارکنان ، ارائه آموزش‌های عقیدتی و سیاسی از وظایف محوله این سازمان است افزود: امروزه با انقلابی شدن بدنه ی ارتش و فرماندهان آن ، شاید کار عقیدتی و سیاسی سبکتر شده باشد اما این موضوع حکایت از عدم تاثیرگذاری آن ندارد.

از اثر گذاری مخرب فضای مجازی بر خانواده نیروهای مسلح غافل نشوید

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود به تاثیرهای فضای مجازی بر خانواده نظامیان نیز اشاره و تاکید کرد: روشنگری و بصیرت افزایی در خصوص فضای مجازی و تاثیر آن بر بنیان خانواده ، خصوصا خانواده نظامیان و معرفی مضرات این فضا به جامعه ی هدف باید مورد توجه سازمان عقیدتی – سیاسی باشد ، از این تاثیرگذاری ها غافل نشوید.

وی با بیان اینکه دشمنان با توجه به ظرفیت های این فضا تاثیرگذاری بر خانواده ها را مد نظر قرار داده اند خاطر نشان کرد: در تلاشند که خانواده نظامیان را مثل افراد جامعه به بدنه نظام بدبین کنند ، شاید این مطالب در چنین فضایی آنچنان تاثیرگذار نباشد اما با مرور زمان خانواده و نظامی ما را درگیر یک نزاع درونی می کند و قطعا این موضوع برای انسان فرسایش روحی و روانی ایجاد خواهد کرد.

امام جمعه انزلی همچنین گفت: امروزه کار عقیدتی و سیاسی از این حیث بسیار حساس است ، شاید بتوان با کارهای حفاظتی بخشی از آن را مدیریت کرد اما کار اقناعی ، روشنگری و بصیرت افزایی،  وظیفه عقیدتی و سیاسی است تا نشان دهد هر چه در این فضا دیده و یا شنیده می شود درست و صحیح نیست و باید در کنار آموزش و احکام به چنین موضوع مهمی نیز توجه شود.

مبادا فعالیت های این سازمان شکلی و صوری شود

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین همچنین تاکید کرد: مباحث عقیدتی باید در مجموعه ها عمیق و اقناعی باشد، مبادا فعالیت های این سازمان شکلی و صوری شود.

گفتنی است ، پیش از سخنان امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین حسن کشاورز ؛ رئیس عقیدتی سیاسی ناوگان شمال نداجا نیز در سخنانی کوتاه با تبریک این روز خدمت کارکنان و پرنسل به بیان مطالبی مختصر در خصوص اقدامات انجام شده توسط این مجموعه پرداخت.

برای دیدن تصاویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید