امام جمعه بندرانزلی گفت : کشور در آمادگی کامل قرار دارد و اگر جمهوری اسلامی نتواند از طریق حزب الله ، اسرائیل را سر جای خود بنشاند قطعا با سپاه و ارتش خود از داخل کشور این کار را خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی ای جمعه این هفته شهرستان با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) به تاریخچه صلح این امام و ترسیم شرایط لشکر ایشان در جنگ با معاویه اشاره و خاطر نشان کرد: امروزه رفتار استکبار و صهیونیسم و کشورهای غربی با ایران همان رفتار معاویه گونه است و دشمن در تلاس است حرف خود را با عده ای در داخل بزند.
وی با بیان اینکه برجام سودی به حال جمهوری اسلامی نداشت تصریح کرد: با همه این اتفاقات هنوز هم عده ای در داخل دم از مذاکره می زنند و همین ها به آمریکا جرات داده که برای باج گیری از ایران وارد میدان شود و در خصوص مسائل منطقه و موشکی ایراد اظهار نظر کند.
خطیب جمعه انزلی با اشاره به برخی رفتارهای حزبی نیز گفت : برخورد حزبی برخی جریانات سیاسی در کشور همان رفتار قبیله ای صدها سال پیش بوده که امروزه به صورتی مدرن هویدا شده است و خیلی از تاییدها ، صرفا به دستور رئیس قبیله صورت می گیرد و زیر مجموعه ها بدون چون و چرا می پذیرند و می گویند.

*حمایت آمریکا از برخی جریانات سیاسی کشور صرفا با هدف ایجاد تفرقه است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین تاکید کرد: تاریخ زندگی امام حسن مجتبی بهترین الگو و عبرت بوده و امروزه دیگر همه می دانند حمایت های آمریکا از برخی جریانات سیاسی کشور صرفا با هدف ایجاد تفرقه است فلذا کسانی که دشمن به آنان چشم طمع دارند در رفتارشان تجدید نظر کنند.
وی در ادامه افزود : هر کسی چراغ سبزی در شرایط فعلی به دشمنان نشان دهد یا خائن و یا فردی ساده لوح است ، بحث مذاکره با آمریکا در تمامی زمینه ها خصوصا مباحث موشکی و منطقه به طور کل منتفی است.
خطیب جمعه انزلی به موضوع برخود با فساد نیز اشاره و خاطر نشان کرد: اگر جایی فسادی وجود دارد باید با آن برخورد شود ، نگذارید فضا دست دشمن افتاده زیرا او به دنبال این است که از جمهوری اسلامی چهره ای مشوش و درگیر اختلاس نشان دهد.

*برخی افراد در احیا سازی تالاب انزلی ، افراد موفقی نیستند / در احیا سازی تالاب عده ای به دنبال منافعی هستند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جلسه ی روز گذشته استاندار و مدیر کل محیط زیست گیلان در انزلی تصریح کرد: ضمن خیر مقدم به آقای استاندار، علی رغم میل به شرکت در این جلسه خستگی سفر روز گذشته این فرصت را به بنده نداد اما موضوعاتی را از این تریبون خدمت استاندار محترم گیلان مطرح می کنم.
وی در ادامه افزود : بر اساس آنچه تاکنون همه مردم شاهد آن هستند برخی افراد که مسئولیت احیاسازی تالاب را بر عهده دارند افراد موفقی نبوده و با برگزاری این همه جلسه و برنامه ریزی ها هنوز هیچ راهکار و اقدامی عملی را شاهد نبودیم.
امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اگر کسی واقعا بخواهد برای این تالاب دل بسوزاند و کاری کند قطعا می تواند تاکید کرد: برخی ها علم این کار و برخی دیگر عِرقی به این مسئله ندارند و برخی ها نیز به دنبال منافع شخصی خود هستند.

*فاضلاب ۴ شهر و ۱۴۰ کارخانه به تالاب انزلی ریخته می شود

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچین اظهار کرد: بنا بر گفته ی مدیر کل محیط زیست گیلان ، فاضلاب ۴ شهر و ۱۴۰ کارخانه به این تالاب ریخته می شود ، چرا محیط زیست جلوگیری نمی کند؟ به اسم و بهانه ی ایجاد شغل می خواهید تالاب را نابود کنید ؟ چرا مانع ادامه ی فعالیت های کارخانه های آلاینده نمی شوید؟
توجه به نیرو و تخصص بومیان این شهرستان در مسئله احیاسازی تالاب دیگر موضوعی بود که وی در نماز جمعه این هفته شهرستان به آن اشاره و افزود : متاسفانه ما برای رفع مشکلات داخلی به ظرفیت های نیروی بومی و داخلی توجهی نمی کنیم ، رفته اند برای جمع آوری گیاه آزولا ۲۰۰ میلیون دلار به ژاپن پول داده اند و دستگاهی خریده اند و این در حالی است که یک مخترع اهل همین شهر تنها با قیمت حدود ۳۰ میلیون دستگاهی بسیار قوی و بهتری را ساخته است ، چرا آقایان استقبال نمی کنند؟ گیر کار واقعا کجاست ؟
خطیب جمعه انزلی در پایان خطبه های خود تنها با ذکر این دعا که ان شا الله خداوند فهم و تدبیر بیشتری را به ما و مسئولان عطا در جهت خدمت بهتر عطا بفرماید خطبه های این هفته خود را به پایان رسانید.