photo_2017-01-09_20-11-31به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در یادواره شهدای بقایی نژاد و خوش روش در مسجد ولی عصر(عج) بالامحله شهرستان فومن در رابطه با اهمیت حادثه نوزده دی گفت: حادثه نوزده دی یک نقطه آغازی برای انقلاب اسلامی بود و این خیزش عظیمی که منجر به استقرار نظام اسلامی و حاکمیت اسلامی در عصر حاضر شده است به عنوان تجدید حیات اسلام در این دوره از تاریخ بشریت ذکر می شود. (گزارش تصویری)

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با مهم برشمردن معنویات در زندگی و بالاخص تاثیر نماز خواندن یادآور شد: جامعه اسلامی وقتی قدرت پیدا می کند که نماز را به عنوان یک عبادت اثرگذار و وصل کننده از عالم ملکوت اقامه کند.
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین افزود: اقامه نماز یعنی برپاداشتن نماز حقیقی و نمازی که روح و معنویت در آن وجود دارد، نماز با روح معنویت برای انسان مومن تجدید ایمان است اگر ایمان حقیقی نباشد جهاد هم نیست ، آن چیزی که مسلمانان را در برابر دشمنان پیروز می کند همین ایمان قوی است.

وی چنین یادواره و بزرگداشت هایی را زنده نگه داشتن یاد شهدا برشمرد و با بیان اینکه یاد شهدا برای نسل جوان و نوجوان بسیار ضروری است تصریح کرد: این مراسم ها باعث می شود باور کنیم که ایمان همیشه در جامعه اسلامی حرف اول را می زند، معنویت و توجهات باطنی و ایمانی است که شجاعت و موفقیت را برای ما به ارمغان می آورد و در دوره دفاع مقدس شور و نشاطی که در مساجد و محافل ما بود، آن حالت تضرع و بی رغبتی به دنیا این ها بخاطره همین آثار معنوی بود .

امام جمعه انزلی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم تاکید کرد: آن چیزی که این کشور را در مقابل دشمنان قوی کرد همین معنویات بود. وقتی به هشت سال دفاع مقدس فکر می کنیم باید حسرت بخوریم که ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم. چه بی تعلقی به دنیا که در وصیتنامه های شهدا هم می بینیم، شهدایی که بیشتر وقت آنها فقط به عبادت سپری می شد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در رابطه با شخصیت حضرت آیت الله بهجت (ره ) نیز اظهار کرد: فراوان پیش می آمد که در محضر ایشان بودیم و می فرمود سراغ دارم افرادی را که حتی به جای غذا خوردن اکثرا فقط ذکر می گفتند و منظور این است که انسان می تواند به جایی برسد که حتی جسمش را با معنویات سیر کند، انسان های مومن از نماز و صبر در برابر مشکلات کمک می گیرند.

*جامعه ای که همه وقت جوانانش در فضای مجازی هدر برود برای دشمن تهدید نیست

وی افزود: جامعه ای که همه وقت جوانانش در فضای مجازی هدر برود برای دشمن تهدید نیست، آن جامعه ای که دنبال اسلام ناب باشد، دنبال انقلاب باشد، دنبال روحانیت باشد و مطیع ولایت باشد برای دشمن تهدید محسوب می گردد.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه خاطر نشان کرد:ما امروز میراث دار نظام اسلامی در کشورمان هستیم و لذا اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی امام و شهدا باشیم و باید تلاش کنیم روحیه خدامحوری و فرهنگ نماز را در جامعه حاکم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کرد:اگر فرهنگ نماز در جامعه ای حکمفرما باشد دیگر در آن جامعه دست اندازی به حقوق مسلمین نباید مشاهده گردد،اگر روح نماز در جامعه حاکم باشد دیگر نباید شاهد اختلاس و یا حقوق های نجومی باشیم لذا باید گفت در جامعه امروز ما نماز مورد کم توجهی قرار گرفته است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئولیت سنگین مسئولان در نظام اسلامی نیز اشاره و تاکید کرد : کار مسئولی که برای جلب رای و یا منافع جناح سیاسی باشد و خدا را در نیت خود مد نظر قرار ندهد کاری از روی هوای نفس است.
امام جمعه انزلی همچنین در پایان گفت : اگر چنین نیتی در کارهای مسئولان ما باشند شاهد بی عدالتی ، ظلم ها ، ناهنجاری ها و اختلاس ها خواهیم بود.