به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با با تبریک فرارسیدن روز ۲۲ بهمن آن را محصول مجاهدت و رعایت تقوی برشمرد و افزود: از حضور همه مردم در این راهپیمایی باشکوه تشکر کرده و شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت می گویم. (برای دیدن گزارش تصویری نماز جمعه کلیک کنید)

 
وی با تاکید بر برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا خاطر نشان کرد: حضور همه جانه مردم و مسئولان دراین مراسمات می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

 
خطیب جمعه انزلی در ادامه سخنان خود با اشاره به نگرانی های پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد : منشا بسیاری از کارها و خداپرست شدن و موحد شدن انسانهای امروز ، همه مرهون انقلاب کبیر پیغمبر اسلام است.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود : دیدید که بعد از پیغمبر اکرم چه بر سر امت و امامت آمد و نا اهلال چه انحرافی دراسلام ایجاد کردند ، بسیاری گرفتاری های امروز امت اسلام از همان انحرافات شکل گرفته است.

 
وی همچنین قیام امام خمینی (ره) را انقلابی برگرفته از انقلاب پیغمبر اکرم دانست و اظهار کرد: امام خمینی امتی داشت که به فرموده خود ایشان حتی امیرالمومنین و پیغمبر نیز چنین امتی نداشته و این مساله بسیار مهمی است.

 
امام جمعه انزلی با بیان اینکه امام در وصیتنامه خود نکات بسیار مهم و اساسی را به نسل های آینده هشدار و پیام داده اند و رهنمودهای بسیاری دارند ، تاکید کرد : امام نگران بعد از خودش نبود و ادامه راه را به مردم و خلف صالحش سپرد و یقین داشت که مردم از این راه برنخواهند گشت.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه سخنان خود گفت : بعد از ارتحال امام نیز مردم نشان دادند که با وجود همه شرارتها و تحریم ها ، توطئه ها وترورهایی که از سوی دشمنان در حق این نظام و ملت طراحی و اجرا شد مثل کوه پشت سر این نظام و رهبری ایستاده اند.

 
*هر ساله ۲۲ بهمن روز تجدید بیعت با امام ، رهبری ، شهدا و انقلاب است

 
وی با تاکید بر اینکه ۲۲ بهمن در هر سال علاوه بر گرامیداشت پیروزی انقلاب روز تجدید عهد و پیمان با امام و رهبری و انقلاب است خاطر نشان کرد: مردم بر پیمانی که با امام ، شهدا و رهبری بسته اند پایبندند و هر ساله آن را به رخ دنیا و جهانیان می کشند.

 
خطیب جمعه انزلی یاد آور شد : حضور با قدرت مردم آن هم بعد از گذشت ۳۸ سال از عمر انقلاب در چنین صحنه هایی نشان دهنده عدالت خوهی و اجرای عدالت، ظلم ستیزی ، استکار ستیزی مردم است.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه مردم ایران تاریخ را فراموش نکرده و فریب دشمنی دشمنان نمی خورند متذکر شد : امام می دانست که این مردم ولایتمدار و ارزش مدار هستند و اصول ارزشی اسلام و انقلاب را هیچ وقت زیر پا نخواهند گذاشت فلذا وظیفه همه ما این است که در این راه و عهد و پیمان ثابت قدم و پرتلاش باشیم.

 
وی دلیل پیروزی انقلاب را نیز هدایت های حکیمانه و بصیرانه امام در زمان حیات و رهبری در زمان بعد از ایشان برشمرد و تصریح کرد: حفط وحدت و انسجام جامعه اسلامی نیز از عواملی است که علاوه بر هدایت های امام و رهبری می تواند بسیار مؤثر و سرنوشت ساز برای جامعه اسلامی باشد.

 
*اگر دستی قصد تفرقه در کشور را داشته باشد مردم، آن دست تفرقه افکن را قطع خواهند کرد

 
امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه اگر دستی قصد تفرقه در کشور را داشته باشد مردم آن دست تفرقه افکن را قطع خواهند کرد افزود: شرایط کنونی کشور ما به گونه ای است که باید بیش از پیش وحدت و انسجام بین مردن و مسولان وجود داشته و این وحدت و انسجام ملی زیر علم ولایت و نظام اسلامی نباید توسط افراد و یا گروه ها و جریانهایی خدشه دار شود.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین گفت : هرکسی دلسوز نظام و دولت بوده و برای دلسوز اعتلای نظام اسلامی است باید کمک کند مشکلات حل شود و مشکل سازی هنر نیست و همه کمک کنند که دولت به وعده های خود درحوزه اشتغال جامع عمل بپوشاند.

 
وی در بخش پایانی سخنان خود موضوعات مهم دیگری را نیز متذکر شد و افزود : در این کشور مردم از فتنه و فتنه گران آسیب دیده اند و اجازه نمی دهند که این ها دوباره به اسم حمایت از فرد و یا گروهی سر بلند کنند و نباید اجازه داد کسانی به این شهرستان بیایند و به نام حمایت از دولت حرفهایی بزنند وعقده گشایی کنند.

 

*اگر کسانی حتی تحت عناوین حامیان دولت هم بخواهند از فتنه گران حمایت کنند با آنان برخورد می شود

 

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در این دوسال حضور بنده در شهرستان سعی بر آن داشتیم که فضایی آرام و بدون تنش برای پیشبرد کارها ایجاد کنیم گفت : اگر کسانی حتی تحت عناوین موجهی مثل حامیان دولت به دفاع از فتنه گران حرفی بزند و عقده گشایی کند در وعله اول از فرماندار مومن و انقلابی و شورای تامین شهرمان می خواهم که ممانعت کنند و اگر خدای نکرده خلاف این عمل شد به تکلیف خود عمل می کنم هر چند که خوش آیند برخی ها نباشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان تاکید کرد: اظهار نظر در چارچوب نظام آزاد است و ما با افراط و تفریط از هر طرفی مخالف هستیم ، این مردم می فهمند و فریب نمی خورند ، نگذارید شرایطی ایجاد شود که برای شما حتی اظهار نظرهای عادی نیز محقق نگردد.