به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در مراسم جشن انقلاب و آئین تجلیل تعدادی از یاران انقلاب که با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهداء به همت دفتر نمایندگی آستان قدس بندرانزلی و هیات رزمندگان اسلام در مسجد گلشن برگزار شد، اظهار کردند: انقلاب اسلامی آثار و برکات فراوانی داشته و تحولات زیادی را رقم زده که در جای خود باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه ضمن اشاره به اینکه از عمده ترین اهداف ایجاد انقلاب اسلامی مبارزه با طاغوت است و طاغوت در قرآن کریم با معانی متعددی ذکر شده، تصریح کردند: یک معنای طاغوت که نسبت به معانی دیگر جامعیت دارد عنوان از هر حاکمیتی غیر از حاکمیت الهی است؛ همچنین انسان اگر در برابر هر چیز غیر از اوامر و نواحی پرودگار متعال سر تسلیم فرود بیاورد تبدیل به طاغوت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: خداوند متعال انبیاء الهی را برای اجرای دو اصل مهم مامور کرده است، اول اینکه «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ» خدا را بپرستید و دوم «وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» از طاغوت دوری کنید.

ایشان با تاکید بر اینکه بنا بر آیات و روایات انسان مومن وظیفه دارد با طاغوت مبارزه کند، افزودند: طاغوت در معارف دینی به سه قسم تقسیم می شود؛ کسی که بر خلاف احکام الهی و دستورات دینی عمل کرده و علاوه بر آن گردنکشی هم کند، حاکمیت غیر مشروع در برابر حاکمیت مشروع که از آن خدا و پیغمبر و ائمه معصومین است(ع) و ظلم به مردم؛ انقلاب اسلامی ایجاد شد تا ریشه طاغوت به این سه معنا که در رژیم منحوس پهلوی در حد اعلاء وجود داشت را از بین ببرد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه مبارزه با طاغوت آثار و برکات فراوانی در دیانت، معنویت و زندگی انسان دارد، مطرح نمودند: کسی که با طاغوت مبارزه می‌کند در میان همه سختی‌ها و شدایدی که بر او تحمیل می‌شود، در درون خودش یک انبساط و نشاط معنوی احساس می‌کند چون اوامر و تکالیف الهی را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: اگر کسی نمی‌تواند با طاغوت مبارزه کند و شرایط به گونه‌ای است که امکان مبارزه علنی با طاغوت وجود ندارد، وظیفه انسانها این است که از طاغوت تبعیت نکنند چه رسد به اینکه به طاغوت کمک نمایند؛ نقطه ثقل و قوت انقلاب اسلامی در همین دو کلمه ماموریت انبیاء است و اینکه فضای کشور فضای عبودیت شود و طاغوت از بین برود.

ایشان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در این راه پیروز شد و چهل و یک سال علیرغم همه‌ی توطئه‌های دشمن پیش آمد اما بی توجهی به این دو اصل خصوصا عدم اجرای احکام الهی امروز انقلاب ما را تهدید می‌کند، خاطر نشان کردند: برخی از مسئولین در برخی از زمانها بخاطر بعضی از مسائل مثل رای آوردن و به منصب رسیدن چشمشان را روی گناه و معصیت میبندند و احکام خداوند متعال را زیر پا می‌گذارند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به رای خریدن برخی برای رسیدن به مناصب تاکید کردند: اگر کسی در انتخابات رفتار غیر مشروعی انجام داد و رای خرید، بدون هیچ تعارفی طاغوت است حتی اگر تحت لوای حکومت اسلامی هم باشد و کسانی هم که به این افراد کمک می‌کنند در مسیر طاغوت‌اند؛ اسلام و انقلاب با این رفتارهای ناشایست حفظ نمی شود و متاسفانه این موضوع در حال عمومیت پیدا کردن است و هیچگونه برخوردی هم با آن نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه وقتی انسان از طرق غیرمشروع به منصبی دست یافت خلاف احکام الهی عمل می‌کند و تمام کارهایش غیرمجاز می‌شود، خاطر نشان کردند: حالا اگر این رویه غیرمشروع ادامه پیدا کرد و شد چند دوره و از این منصب به آن منصب، قاعدتا در طول همه این موارد تصرفات و اقداماتش غیرمجاز خواهد بود و آنوقت از انقلاب اسلامی، راه امام، راه شهدا چیزی باقی می‌ماند؟ بعضی از گروه‌ها، جناح‌ها و افراد پای این قضایا متاسفانه مراعات نمی‌کنند و ادعای تقوا، انسانیت و ولایتمداری هم دارند.

ایشان اظهار کردند: یکی از برکات انقلاب اسلامی این بود که آیات الهی که در قرآن کریم بود نمود عینی پیدا کرد و در جامعه تحقق یافت؛ یکی از مصادیق آن آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» است، اگر می‌خواهید تغییر کنید باید تغییرتان در مسیر خدا باشد چون نمی‌توانید راه غیر خدا بروید و توقع داشته باشید برکات از زمین و آسمان نازل شود؛ لذا باید در انتخابات پیش رو ضمن حضور حداکثری، انتخاب شایسته و اصلح داشته باشیم تا وعده‌های الهی برای پیروزی کامل محقق گردد.