به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه با استناد به آیه شریفه «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَالمُنافِقینَ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلیمًا حَکیمًا» اظهار کردند: خداوند متعال در این آیه شریفه در سوره بسیار مهم احزاب پیامبر اکرم(ص) را مورد خطاب قرار می‌دهد و میفرماید در مسیر تقوا و طاعت پروردگار متعال باش؛ مگر غیر از تقوا چیزی در وجود پیامبر(ص) هست؟ این توجه‌ای که خداوند متعال به شخصیتی چون پیامبر اکرم(ص) می‌دهد هشداری برای ماست و باید به آن توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین خاطر نشان کردند: دومین نکته اینکه دنباله رو کفار و منافقین نباشید؛ اگر امت اسلام از تقوای الهی بی‌بهره شود نتیجتاً دنباله رو کفار شود و اینجا خداوند متعال هشدار می‌دهد که تقوا داشته باشید تا اطاعت از کافرین در شما رسوخ نکند.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری سوره احزاب با زمان ما از این حیث که همه دشمنان در یک جبهه در مقابل نظام اسلامی قرار گرفته اند بسیار مطابقت دارد و عمل به آنچه خداوند متعال برای مقابله با کفار و مشرکین دستور داده است می تواند برای این زمان بسیار راهگشا باشد.

امام جمعه بندرانزلی به این فرمایش امام(ره) که ما درصدد خشکاندن ریشه‌های رژیم صهیونیستی، نظام سرمایه‌داری و نظام کمونیستی هستیم اشاره کردند و افزودند: این سه مورد مخل آزادی، رشد، دینداری و آرامش انسان‌هاست؛ به فضل پرودگار متعال در دورۀ امام(ره) کمونیسم از بین رفت و تعبیری داشتند که صدای شکستن استخوان های کمونیسم به گوش می‌رسد و این پیش بینی امام(ره) الان در دورۀ ما راجع به دنیای سرمایه داری و لیبرالیسم درحال محقق شدن است؛ افول مفتضحانه‌ای که، علیرغم همۀ ادعاهای آمریکا گریبانش را در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اداره جامعه گرفته و قطعاً صدای شکستن استخوان‌های نظام سرمایه داری و لیبرالیسیم در دنیا به گوش می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار داشتند: جای تعجب است که چرا برخی هنوز در کشور ما علیرغم فرمایش امام(ره) که هدف ما مقابله با اینهاست به دشمن پالس ضعف و برگشتن به برجام می‌دهند و به جای خشکاندن ریشه‌های عنکبوتی این نظام سرمایه داری لیبرالی به دنبال آبیاری آن هستند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: با توجه به فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری و وقایع عینی اگر کسی هنوز به دنبال ارتباط با این مجموعه رو به افول و مضمحل باشد یا باید خائن باشد یا از لحاظ درک و فهم سیاسی کودن و لجباز باشد.

امام جمعه بندرانزلی در تشریح به چند محور از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری استناد کرده و افزودند: رهبر معظم انقلاب مکرراً فرمودند دشمن به دنبال تحریف وقایع در کشور ما و دنیاست و این کار را با تبلیغ و بازوان رسانه‌ای گسترده‌اش در دنیا انجام می‌دهد؛ مقام معظم رهبری در ارتباط با برجام فرمودند بازگشت آمریکا به برجام برای ما اصلا مهم نیست و آنچه مهم است رفع تحریم است و باید همه تحریم‌ها را بردارد، خسارت‌ها را بدهد و بعداً اگر خواست می‌تواند برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات هفتۀ گذشته ورود واکسن‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشور را ممنوع کردند اشاره و بیان نمودند: هرچه فکر می‌کنیم متوجه نمی‌شویم اینها با چه منطقی اصرار دارند واکسنی که در دنیا باید چندین سال آزمایش شود تا نتیجه بخشی‌اش مشخص شود و هنوز در کشورهای خودشان آزمایش نشده و در کشورهایی که آزمایش شده دچار بیماری‌ها و مشکلات جدیدی شده‌اند را وارد کشور کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: از فرمایشات دیگری که مقام معظم رهبری داشتند و بسیار مهم است اینکه ما باید به دنبال رفع تحریم باشیم در عین حالی که باید به دنبال رفع تحریم باشیم، خنثی سازی تحریم در اولویت است؛ ما اگر تحریم را خنثی کردیم دیگر آسیب پذیر نیستیم و دشمن خلع سلاح شده و دلایل این فرمایش رهبری بسیار مستدل است؛ اول اینکه اگر تحریم‌ها را خنثی کنیم خنثی سازی دست ماست اما رفع تحریم دست دشمن است و عقل اقتضا میکند به دنبال چیزی برویم که دست خودمان است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: نکتۀ دیگر اینکه، طبق اذعان خود مسئولان دولتی تنها ۲۰ درصد از مشکلات کشور مربوط به تحریم هاست و ۸۰ درصد آن ناشی از سوء مدیریت‌ها، بی‌برنامگی‌ها و کم توجهی‌ها است ولذا خنثی سازی تحریم قطعا مهم تر از رفع تحریم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان داشتند: اثر بعدی خنثی سازی تحریم این است که بجای فروش نفت خام با ذلت و بدبختی و در به دری به هر بشکه‌ای ۴۵ دلار با خنثی سازی می‌توانیم در داخل آن را فراوری و تبدیل کنیم به سایر مشتقات نفتی و به راحتی ده برابر آن قیمت بفروشیم.

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، تاکید کردند: میدانید اگر برجام را امضاء نکرده بودیم و زیر بار این تعهدات نرفته بودیم و غنی سازی ۲۰ درصد را تا به امروز انجام داده بودیم تا به امروز دشمن نمی‌توانست ما را تحریم کند؟ میدانید دشمن و کشورهای مختلفی نیاز به اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد و بالاتر برای صنایعشان دارند  و با توجه به اینکه در دنیا کم است مجبور بودند با قیمت بالاتری و منت از ما بخرند؟ دشمن می‌داند کشوری که به غنی سازی ۲۰ درصدی دست پیدا کند می‌تواند به غنی سازی ۹۹ درصدی هم برسد و به بمب هسته‌ای دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه خنثی سازی تحریم اقتصاد ما را قوی، سالم و مقاوم می‌کند و دیگر با این تغییرات و رفت و آمدها نوسان در زندگی مردم ایجاد نمی‌شود، خاطر نشان کردند: خنثی سازی تحریم برای کشور فرصت ایجاد می‌کند اما به دنبال رفع تحریم بودن فرصت سوز و تهدید زا است و هر لحظه‌ای امکان دارد کسی بیاید و کاغذها را خط خطی کند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه ویژگی و اثر دیگر خنثی سازی تحریم که به اذعان دشمنان پیش از آن داشتیم به آن دست پیدا می‌کردیم این است که می‌توانی از دشمن امتیاز بگیری نه اینکه سر میز بنشینی و پشت سر هم امتیاز بدهی، خاطر نشان کردند: این نکاتی که مقام معظم رهبری بیان می‌کنند این است که ما با کسانی در دنیا مواجه هستیم که می‌خواهند نظام اسلامی و اساس اسلام را از بین ببرند و دنبال براندازی هستند کما اینکه ما به دنبال نابودی آنها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: دشمنان در بخش‌های مختلف این جنگ و دعوا را امتحان کرده‌اند و الان به بخش اقتصادی‌ رسیده‌اند و اگر ما به دنبال خنثی سازی تحریم برویم دیگر دشمن نمی‌تواند از حیث اقتصاد و معیشت مردم و عمران و آبادانی کشور آسیب بزند و تحریم کند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه همۀ مسئولان مرعوب، دشمن و مردم بدانند آمریکایی‌ها و اذنابشان نه توان دارند و نه می توانند با جمهوری اسلامی ایران جنگ کنند، خاطر نشان کردند: در کنار همۀ تجهیزات دفاعی که در کشور داریم که خار چشم دشمنان و ایادی داخلی‌شان است، این دستاورد های جدید از جمله ناو بندر که نیروی دریایی و مشابه آن را سپاه به بهره برداری رساند کسانی که اهل تجزیه و تحلیل سیاسی و نظامی‌اند میفهمند یعنی خطر را از مرزهای جمهوری اسلامی به کنار مرزهای دشمن برده‌ایم؛ حالا دشمن امکان دارد رجز بخواند اما می‌داند که اگر بزند و شروع کننده جنگی باشد پایانش با او نیست و این یعنی خنثی سازی تحریم ولذا مسئولان و مردم باید به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان با اشاره به اینکه گاهی اوقات در شهرستان اقدامات غیرقانونی و غیرموجه انجام می‌شود و برخی مترصدند ایجاد التهاب و تشویش کنند، خاطر نشان کردند: در رابطه با شورای اسلامی شهر که عضوی باید جایگزین شود اگر قانونی است باید بیاید و ترک جلسه و برگزار نکردن جلسه شایسته نیست و در مقابل شایسته نیست کسی بیاید در فضای مجازی تهدید کند که اگر جلسه تشکیل نشود ما تجمع می‌کنیم؛ این کار غلط است و جامعۀ ما امروز نیاز به آرامش دارد و دشمن به دنبال سوء استفاده است و هیچکس نباید به دست دشمن بهانه بدهد و مسئولان با هر اقدام تشنج زا و غیرقانونی برخورد خواهند کرد.