به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین صبح امروز و همزمان با ایام هفته پژوهش از پژوهشکده آبزی پروری کشور در بندر انزلی بازدید کرد.
 
امام جمعه بندر انزلی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: تلاش‌هایی که در زمینه پژوهش در حوزه آبزی‌پروری صورت می‌گیرد باید با دو رویکرد حفظ منابع دریایی و فرهنگسازی برای استفاده مردم از آبزیان انجام شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر لزوم فرهنگسازی برای استفاده بیشتر مردم از آبزیان در سبد غذایی تصریح کرد: باید از ظرفیت تعاونی‌ها به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه آبزیان استفاده کرد.
 
ایشان با اعلام اینکه باید برای حرکت به سمت اقتصاد تعاونی‌محور تلاش کرد ابراز داشت: استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در حوزه آبزی‌پروری می‌تواند سبب گسترش توجه به مسئله آبزی‌پروری در جامعه شود‌.
 
امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه امروزه از ظرفیت تعاونی‌ها در کشور به خوبی استفاده نمی‌‌شود افزود: توجه صرف به بخش خصوصی بدون دخیل کردن تعاونی‌ها سبب ترویج نظام سرمایه‌داری می‌شود.
 
لازم به ذکر است، پژوهشکده آبزی‌پروری شیلات گیلان، نخستین پژوهشکده آبزی‌پروری کشور بوده و دارای بخش‌های تحقیقاتی نظیر اکولوژی، آبزی‌پروری و بهداشت آبزیان است که در این حوزه به عنوان مرکز رفرنس خاورمیانه در حوزه ویروس شناسی آبزیان شناخته می‌شود.
 

 

انتهای پیام/