به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، از تلاش‌ها و زحمات ارزنده و موثر همه نیروهای عزیز انتظامی در بخش‌های مختلف این نیرو تشکر کردند و افزودند: امیدواریم نیروی انتظامی با تقویت و ارتقای توانمندی‌های خود در انجام ماموریت هایشان در تامین امنیت و نظم در جامعه و ایجاد آرامش برای مردم موفق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین ضمن تبریک آغاز عصر امامت حضرت ولی عصر(عج) که با شهادت امام عسکری(ع) آغاز می‌شود، خاطر نشان کردند: دوره امامت امام حسن عسکری(ع) با آن که کوتاهترین دوره امامت در بین ائمه(ع) است اما از حساسیت بالایی برخوردار است و حضرت هم کارهای بسیاری در این دوران انجام داده‌اند که یکی از مهمترین کارها آماده سازی جامعه برای انتقال از عصر حضور به غیبت بود.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: امام عسکری(ع) در معرفی فرزند خود چنین می گوید که فرزندم یک غیبتی پیدا می‌کند که در این غیبت مردم از هلاکت نجات پیدا نمی کنند الا کسانی که دو توفیق از طرف پرودگار متعال نصیبشان شود؛ اول آنکه به اعتقاد و باور نسبت به وجود ولی عصر(عج) و امامت امام زمان(ع) ولو پس از سالهای طولانی غیبت پایبند باشند تا از هلاکت نجات پیدا کنند.

ایشان با تاکید بر اینکه به هلاکت رسیده کسی است که دینش را از دست دهد، خاطر نشان کردند: آنچه انسان را از هلاکت و از دست دادن دین می‌تواند حفظ و موفق کند اعتقاد به وجود حضرت ولی عصر(عج) و امامت او و ظهور قطعی او برای بسط و گسترش عدالت در جهان و حکومت صالحان است.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: باید بنیه‌های ایمانی و اعتقادی جامعه دائما تقویت شود؛ اعتقاد به امامت دو بخش دارد، یک بخش اعتقاد نظری است و اینکه نسبت به امامت حضرت و همه ویژگی‌هایی که برای حضرت بیان شده باور فکری داشته باشیم اما
در کنار آن باید اعتقاد عملی هم داشته باشیم که از اعتقاد نظری مهمتر است، اعتقاد عملی یعنی اینکه معتقد باشیم حجت خدا حاضر و شاهد و ناظر است؛ لذا ما باید از خداوند متعال بخواهیم که اعتقاد وباور و ایمانمان نسبت به جایگاه حضرت خدشه دار نشود و هر روز قوی تر و مستحکم تر شود.

امام جمعه بندرانزلی توفیق دعا برای تعجیل در فرج حضرت را نکته دوم از بیان امام حسن عسکری(ع) عنوان کردند و افزودند: دعا یعنی چه؟ دعای فرج؟ بحث فرا تر از یک دعای لفظی است؛ این دعا ها لازم است اما باید این دعا ما را به مرتبه بالاتری برساند که برای تعجیل در فرج حضرت ما دعای عملی داشته باشیم؛ یعنی رفتار و عملمان زمینه ساز برای ظهور حضرت بشود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: اولین کار لازم برای نجات جامعه ما از هلاکتی که ممکن است در دوره غیبت گریبان گیر شود این است که نسلی را تربیت کنیم که این نسل زمینه ساز ظهور حضرت شود؛ تربیت این نسل اقتضائاتی دارد اول ازدیاد نسل و تولد نسل جدید و وظیفه دیگر تربیت کارگزاران و جوانان و نوجوانانی است که می‌خواهند زمینه ساز ظهور باشند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه متاسفانه نسبت به تقویت جوانان و نوجوانان از لحاظ فکری و باورهای دینی در جامعه کاستی‌هایی داریم، اظهار کردند: دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی، آموزشی بویژه متولیان فضای مجازی و رسانه در تقویت دین و ایمان و باورها و اعتقادات و افکار و معارف دینی در جامعه خصوصا در رابطه با نسل جوان و نوجوان کوتاهی و عقب ماندگی دارند.

ایشان تصریح کردند: در روایات داریم معصومین(ع) فرمودند قبل از اینکه دشمنان فضای فکری و اعتقادی جوانان و نوجوانان را اشغال کنند شما آنها را به معارف دینی مجهز کنید تا دشمن نتواند این ضعف را به هر نحوی که دوست دارد پر کند؛ لذا هم خانواده‌ها و هم دستگاه‌های مسئول در بخش‌های مختلف باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه نکته دیگر این است که رفتار ما در جامعه اسلامی باید رفتار جامع دینی باشد، افزودند: خداوند متعال توفیق داد دو ماه مردم و جامعه ما مجالس برگزار کردند و در سوگ اهل بیت(ع) سینه زنی کردند و اشک ریختند اما حالا ماه ربیع و ماه سرور است و باید این سرور در جامعه اسلامی دیده شود؛ همش که نباید در جامعه اسلامی پرچم عزا برافراشته شود و مجلس عزا برگزار گردد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: در عصر غیبت زندگی می‌کنیم و دوری از حجت خدا مصیبت بزرگی است و اینهمه مصائبی که در طول تاریخ اسلام برای معصومین(ع) گذشته غم بار است اما شادی مشروع هم لازم است و از توصیه‌های مهم معصومین(ع) می‌باشد؛ در چهره برخی از محبین اهل بیت(ع) در طول سال سرور و شادی دیده نمی‌شود…..

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: ماه ربیع ماه سرور اهل بیت(ع) است و باید این نقصان جامعه که برخی هیات مذهبی در شادی اهل بیت(ع) مراسم شاد ندارند برطرف گردد؛ با توجه به شرایط موجود جامعه که مردم با توجه به شرایط اقتصادی و کرونا حال و روز خوبی ندارند باید همانطورکه عزاداری در چارچوب کرونا برگزار شد، شادی‌هایی نیز در این چارچوب نیز برگزار شود.

ایشان با تاکید بر اینکه نسلی که می‌خواهد زمینه ساز ظهور حضرت باشد باید زندگی‌اش با زندگی معصومین(ع) تطابق داشته باشد، عنوان کردند: ازدواج‌ها در جامعه ما با زندگی معصومین و سیره آنها و توصیه دین عمدتا تناسب ندارد؛ چه شرایطی که برای ازدواج گذاشته می‌شود و چه تقیداتی که ایجاد کرده ایم و نیست؛ شما ازدواج حضرت‌ علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را بخوانید، می‌شود بگوییم شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم اما ازدواجمان شبیه آن حضرت نباشد؟ مهریه‌های سنگین و خانه و ماشین و….

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: باید ازدواج‌های سهل و آسان در جامعه ترویج شود؛ اگر این اشکال در جامعه حل نشود نمی‌توانیم بگوییم ما منتظر ظهور حضرت هستیم؛ اگر امام زمان(ع) بیاید اول باید با این کجی‌ها و بدعت‌هایی که در دین درست کرده‌ایم مبارزه کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: شرط‌های سختی که بعضی از خانواده‌ها برای ازدواج که یک امر موکد دینی و لازم برای تکامل انسان‌ است می‌گذارند موجب افزایش فساد در جامعه می‌شود.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: یک وزارتخانه عریض و طویل داریم به نام وزارتخانه ورزش و جوانان! که از آنها راجع به جوانان طرحی و برنامه موثر و هدفمندی ندیدیم و قدم راهگشایی هم برای جوانان که مهمترین قشر جامعه هستند برنداشتند اما از آن طرف در بخش ورزش خصوصا در بخش فوتبال با گرفتاری‌هایی که در کشور داریم دلارهای زبان بسته را به مربی‌های خارجی مفت خور می‌دهند و هر کدامشان هم در یک دادگاهی علیه ما شکایت می‌کنند تا بازهم پول بگیرند.

ایشان تاکید کردند: متاسفانه حاضر نیستند این پول را برای جوانان در جامعه هزینه کنند و مشکلات آنها را برطرف کنند؛ این وزارتخانه باید به کار جوانان رسیدگی کند نه اینکه فقط ورزش آنهم فقط فوتبال که صدای مابقی رشته‌های ورزشی هم در آمده است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه انسان مومن باید زمان شناس باشد و نیاز و ضرورت جامعه را احصا کند و طبق آن تصمیم بگیرد خاطر نشان کردند: ازجمله اینکه بیش از آنکه نیاز به مدرسه سازی داشته باشیم، نیاز به مسکن برای جوانان داریم و خیرین عزیز باید در این زمینه فعال شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: نکته دیگر در رابطه با اقدام عملی برای تعجیل در فرج حل مسئله اشتغال جوانان است و جامعه دینی و جامه ای که منتظر ظهور است نباید افراد بیکار داشته باشد اگرچه مُیله اشتغال نیاز به فرهنگ سازی مناسب دارد تا توقع جوانان صرفا اشتغال دولتی و پشت میز نشستن نباشد.