امام جمعه بندرانزلی گفت: بی تفاوتی نسبت به خرید آرا و تخلفات احتمالی در انتخابات مشارکت مردم را کم می کند و این آسیب به نظام است لذا باید در هر شرایطی اعتماد عمومی را حفظ کنید.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، اعضای دفتر ستاد نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان به منظور فرار رسیدن سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار با تبریک میلاد خجسته ی حضرت معصومه (س) ، آغاز دهه کرامت و سالروز تاسیس شورای نگهبان ، دستور امام به تاسیس چنین نهاد انقلابی را نشان از تیزبینی و آینده نگری ایشان برشمرد و تصریح کرد: سال ها بعد از پیروزی انقلاب ، آثار مثبت مجموعه های بنیان گذاشته از سوی امام همچون سپاه ، جهاد ، کمیته امداد و شورای نگهبان بیشتر نمایان شده و هر چه می گذرد ضرورت آن بیشتر احساس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین تاکید کرد: امام این مجموعه ها را بنیان گذاشتند اما عملکرد چنین مجموعه هایی است که میزان اثرگذاری آن را نشان می دهد به عنوان مثال امام بارها جملاتی را در وصف مجلس و راس امور بودن آن مطرح می کند اما متاسفانه به دلیل برخی عملکردهای ضعیف، عده ای مجلس را دور زده و به مملکت آسیب می رسانند و در نتیجه جایگاه مجلس تنزل پیدا می کند و دیگران هم به خود جرات غیر قانونی کار کردن می دهند.

وی با اشاره به سخنان ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در دیدار با رهبری نیز خاطر نشان کرد: می گویند قانونی تصویب کرده ایم و دستگاه متولی دو سال است که اجرا نمی کند ! این نشانده ی ضعف مجلس است ، در خصوص شورای نگهبان نیز به همین گونه است که اگر خدای ناکرده اغماض و کوتاهی ای از سوی شورای نگهبان صورت بگیرد این جرات را به دیگران می دهد که به آن حمله کنند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه دیدار خود افزود: اگر در بحث تایید صلاحیت ها ارفاقی شود قطعا برای دیگران نیز ایجاد توقع می کند ، بی طرفی در این مسائل و رعایت عدالت در حفظ شان شورای نگهبان بسیار تاثیر گذار است که اگر خدای ناکرده دید منفی ای ایجاد شود قابل جبران نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین با بیان اینکه از اهم وظایف شورای نگهبان صیانت از نظام اسلامی در تطبیق قوانین و نظارت بر انتخابات است گفت: بی تفاوتی نسبت به خرید آرا و تخلفات احتمالی در انتخابات مشارکت مردم را کم می کند و این آسیب به نظام است لذا باید در هر شرایطی اعتماد عمومی را حفظ کنید.

” توجیه افکار عمومی از اوجب وظایف شماست” این جمله ای بود که امام جمعه بندرانزلی با اشاره به آن تاکید کرد: باید اهمیت وظایف و ضرورت وجود شورای نگهبان را برای مردم بیشتر تبیین کنید، با اقشار مختلف مردم گفت و گو و تعامل داشته باشید و افکار عمومی را نسبت به عملکرد شورا روشن کرده و با پاسخ به سئوالات مردم خصوصا جوانان، آنان را قانع کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان نیز با بیان اینکه باید این توجیه و روشنگری های به صورت جذاب و اثرگذار باشد تاکید کرد: مجموعه ای را برای این کار انتخاب کنید، ارتباط با مردم در دنیای امروز کاری علمی و ویژه است و باید به گونه مخصوص به خودش اقناع شود.

گفتنی است پیش از سخنان امام جمعه بندرانزلی ، ولی علی پور؛ سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در انزلی، گزارشی از فعالیتهای این دفتر ارائه کرد.