به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفتۀ شهرستان با استناد به آیه شریفه «وَ مَنْ یتَّقِ اللَّهَ یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یرْزُقْهُ مِنْ حَیثُ لایحْتَسِبُ» ، اظهار داشتند: خداوند متعال در این آیه شریفه ضمن توجه دادن و امر به رعایت تقوا، این ویژگی انسان‌های متقی را مورد اشاره قرار می‌دهد و می‌فرمایند اگر کسی اهل تقوا و خداترس باشد، در زندگی کارهایش به سهولت و آسانی انجام خواهد شد و بهره‌مندی از تقوا موجب می‌شود با زحمت کمتر انسان بهره بیشری از کارهایی که می‌کند ببرد؛ برخی فکر می‌کنند با کم گذاشتن از دین می توانند به کارهای دنیایی برسند درحالیکه این تصور اشتباه است و در روایت آمده‌ است اگر رابطه بین انسان و خدا حفظ شود خداوند متعال همه چیز را درست می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) اظهار داشتند: امیدواریم با نابودی هرچه زودتر آل سعود و وهابیون حرم در شانی برای ائمه بقیع(ع) ساخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به روز ملی جمعیت، شرایط امروز جامعه نسبت به مسئله جمعیت را بسیار خطرناک و اسفبار عنوان و تصریح کردند: کاهش جمعیت یکی از برنامه‌های استکبار جهانی بویژه صهیونیست غاصب و جنایتکار برای همه مردم دنیا، بویژه امت اسلام بواسطه هراسی که از مسلمانان دارند و در راس امت اسلام برای کشور ما که کشوری انقلابی و شیعی می‌باشد است و این برنامه را بوسیله جنگ و برنامه‌های دیگر دنبال می‌کند که یکی از برنامه‌های دیگرشان بحث کنترل جمعیتی بود که چند دهه قبل در کشورمان داشتیم.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه تردیدی نیست که کاهش جمعیت در جهان اسلام بویژه امت اسلام از خواسته‌های استکبار جهانی و صهیونیست هاست، اضافه کردند: آنها برای رسیدن به این خواسته شان تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند و یک نمونۀ این تبلیغات شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر بود که با دست خودمان تبلیغ شد.

ایشان با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های استکبار جهانی و صهیونیست‌های جنایتکار ایجاد فضای روانی در جامعه است تا مردم کمتر اولاد داشته باشند و خانواده هایشان کوچک تر شود، ادامه دادند: آنها با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور این ذهنیت را ایجاد کرده‌اند که مگر می شود با این شرایط اقتصادی اولاد داشت؟ این موضوعاتی که مطرح می‌کنند و متاسفانه روی برخی خانواده‌ها تاثیر می‌گذارند مغیر با تعالیم اسلام و قوانین الهی و شرع مقدس است؛ خداوند متعال در قرآن کریم اعراب را که دخترانشان را از ترس نداری مخارج و مشکلات معیشتی زنده به گور می‌کردند نهی می‌کند و می‌فرماید «لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ» خداوندی که بنده‌ای خلق کرده روزی‌اش را مقرر کرده و می‌دهد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: در بحث پزشکی و بیولوژیکی نیز پیشگیری از بارداری و اولاد دار شدن، سقط جنین که متاسفانه آمارش در کشور ما بالاست و اقدامات دیگری که برای کاهش جمعیت و عدم باروری خانواده‌های ایرانی انجام شده و انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان داشتند: در کنار این مسائل بحث جنگ و کشتارها هم وجود دارد که در کشورهای مختلفی چون سوریه، عراق، یمن و فلسطین یکی از دلایلی که شهروندان و خانه‌ها را می زنند و ویران می‌کنند و کودکان را می‌کشند برای این است که این نسل منقطع شود.

خطیب جمعه بندرانزلی افزایش جمعیت را ضروری ترین راه برای مقابله با این نقشه دشمنان دانستند و تاکید کردند: داشتن جمعیت جوان، فعال، توانمند و کارآمد از مولفه‌های داشتن ایران قوی است و برای حفظ امینت و رشد و توسعه کشور به نیروی انسانی توانمند و جوان نیاز داریم.

ایشان با تاکید بر اینکه امروز حفظ اسلام در سراسر دنیا به کثرت مسلمانان بستگی دارد، افزودند: در آخرت هم همینطور است، پیامبر اکرم(ص) فرمودند «أَنِّی أُبَاهِی بِکُمُ الْأُمَمَ یَوْمَ الْقِیَامَهِ» جمعیتتان را زیاد کنید تا مایه مباهات من در آخرت در برابر امت‌های دیگر باشید.

امام جمعه بندرانزلی مشکل تامین خرج و مخارج را دلیل قانع کننده‌ای برای عدم فرزندآوری در روز قیامت ندانستند و خاطر نشان کردند: لازم است ازدواج‌ها تسریع و تسهیل شود، جوان‌ها دیر ازدواج می‌کنند و سن ازدواج بالا رفته که هم در تشکیل خانواده هم در باوردی مشکل ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین مطرح کردند: چرا برای ازدواج موانع غیر دینی و غیر منطقی جلوی پای جوان‌ها گذاشته می‌شود؟ این موانع باید برطرف شود تا جوان‌ها زودتر ازدواج کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی همچنین با بیان اینکه مسئله فرزندآوری مختص جوان‌ها نیست و افراد میانسال و حتی کهنسال هم که می‌توانند فرزندآوری کنند باید به این وظیفه عمل نمایند، بیان کردند: هرکسی باید هرجوری که می‌تواند چه توسط کمک‌های مادی، چه مشورت و چه ایجاد انگیزه به افزایش جمعیت کمک کند.

ایشان در ادامه به انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری پیش رو اشاره و تصریح کردند: در این ایام سه انتخابات ریاست جمهوری در منطقه انجام می‌شود؛ امروز در سوریه انتخابات ریاست جمهوری در حال برگزاری است که بسیار مهم می‌باشد و در این انتخابات هم آقای بشار اسد و هم دو نفر از جبهه‌های معارضین و دموکراتیک‌ها با هم رقابت می‌کنند، در خرداد ماه در ایران انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و بعد از ما نیز در عراق انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شدکه هر سه کشور، کشورهای استراتژیک منطقه هستند و لذا این انتخابات‌ها جدای از اهمیت که درون کشورها دارند از اهمیت منطقه‌ای نیز برخوردارند.

امام جمعه بندرانزلی انتخابات ریاست جمهوری کشور ما را بسیار مهم عنوان کردند و ضمن تاکید بر لزوم توجه به ارشادات مقام معظم رهبری جهت حصول انتخاب فرد اصلح و کارآمد در انتخابات پیش رو، اظهار داشتند: موفقیت و پیروزی در هر انتخاباتی عوامل مختلفی دارد و یکی از مهم‌ترین آنها عبارت از وحدت و انسجام و دیگری مقاومت و ایستادگی است؛ انسان باید شرایط را بفهمد، درک کند و با توجه به آگاهی و ضرورت‌هایی که وجود دارد پای انتخابات کشور و استقلال نظام بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان کردند: ۱۱ روز از جنگ ناجوانمردانه‌ای که صهیونیست‌ها در فلسطین و غزه را آغاز کرده بودند می‌گذرد و آتش بسی که ساعت دو بامداد امروز برقرار شد مسائل درس‌آموز بسیاری برای امت اسلام دارد.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: فلسطینی که ۶۰ سال دنبال سازش، مذاکره و التماس به این و آن بود و موفق نشد، با ایجاد مقاومت توانست ورق را برگرداند و از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک برسد و این را فهمید که آنچه انسان را به پیروزی می رساند مقاومت و گرفتن حق است نه مذاکره و سازش! همچنین در آستانه سالروز فتح خرمشهر هستیم که این پیروزی با خون دادن و ایستادن محقق شد نه مذاکره و سازش که ۸ سال است کشور را درگیر مذاکرات بی‌حاصل برجام کرده‌اند تا حق مسلم خودمان را با امتیاز دادن و تعطیل کردن هسته‌ای بگیرند.

ایشان خاطر نشان کردند: امروز در قضایای اخیر فلسطین و جنگ ۱۱ روزه‌ای که تا به امروز انجام شد، پیروزی موفقیت‌های بسیار چشمگیری برای مردم فلسطین و خط مقاومت حاصل شد که بعضی از موارد آن سابقه نداشته است، این مصداق بارزی برای این است که دیپلماسی منفعلانه جواب نمی‌دهد و این مقاومت است که راه را برای دیپلماسی باز می‌کند، در همین قضیه فلسطین اثر مقاومت بود که صهیونیست‌ها را دستپاچه کرد و در روزهای اخیر مکررا میانجی می‌فرستادند تا آتش بس برقرار شود.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: رژیم غاصب صهیونیستی علیرغم همه ادعاهایش شکست مفتضخانه ای خورد، اینکه نتوانستند از پس این همه موشک با همۀ ادعاهای گنبد آهنین و غیره بربیایند، هیمنه و آبرویشان در دنیا رفت.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین نکته بعدی جنگ ۱۱ روزه اخیر را شکست رسانه‌ای صهیونیست‌ها و حامیانشان عنوان کردند و افزودند: صهیونیست‌ها هر وقت به هرجایی حمله می‌کردند چنان غلبه رسانه‌ای داشتند که طرف مقابل را مقصر عنوان می‌کردند اما در این جنگ افکار عمومی ملت‌ها در محکومیت رژیم صهیونیستی به میدان آمدند و این نشان داد آنها نتوانستند افکار عمومی را در جهت خواسته خودشان به حرکت در بیاورند و یا بی‌اثر کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه خداوند متعال سایه رهبری را بر سر کشور ما و امت اسلام حفظ کند که در کنار همه تدابیرشان، با پیام روز قدس ویژگی برجسته این جنگ را محقق کردند، افزودند: این ویژگی بسیار مهم وحدتی بود که با پیام عربی مقام معظم رهبری در روز قدس توانست مردم فلسطین را برای اولین بار در طول مبارزات در این انتفاضه به میدان آورده و در سراسر سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و غزه، لبنان و سوریه همه باهم قیام کردند و دشمن غافلگیر شد، حتی برخی‌ها دست خالی به مقابله با دشمن تا دندان مسلح آمدند و دشمن را به گونه‌ای مستاصل کردند و که برخلاف همیشه بدون هیچ پیش شرطی آتش بس را پذیرفت.

ایشان در ادامه خطاب به مردم اظهار داشتند: نگذارید در جامعۀ ما خط انقلاب و خط مقاومت که ایستادگی پای ارزش‌ و آرمان‌های انقلاب است کمرنگ شود، خصوصاً در دوره انتخابات در اختلافات نیافتید و تحت تاثیر تبلیغات این جناح و آن جناح و این گروه و آن گروه و این شخص و آن شخص قرار نگیرید، باید حجاب‌های شعار و ظواهر را کنار بزنید و باطن، عملکرد و وابستگی‌ها و نیت‌های جناح‌ها و افراد را بررسی کنید.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نباید جامعۀ ما به اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم شود تا دشمن جشن بگیرد، افزودند: باید مردم ما یکپارپچه و متحد باشند و اصل برای آنها در انتخابات پیش رو این باشد که همه در یک جبهه واحد انقلاب پشت سر مقام معظم رهبری قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: مردم باید بگردند ببینند از بین کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند آن کسی که مومن‌تر، توانمندتر، دلسوزتر، متدین‌تر و باتقواتر است را انتخاب کنند؛ اگر انسان بی‌تقوایی بیاید نه در کار خودش بلکه در کار ملت گره می اندازند و اینها را باید ملاک قرار دهیم.

خطیب جمعه بندرانزلی ضمن تشکر از شورای نگهبان بابت اینکه با شرایط جدید علیرغم اینکه دولت و وزارت کشور همراهی نکرد، جلوی حجم انبوه ثبت نام را گرفتند، خاطر نشان کردند: از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم در تایید صلاحیت‌ها مبادا مسامحه‌ای شود و خدای نکرده مصلحت اندیشی شود؛ توقع عموم مردم جامعه خصوصاً نیروهای انقلاب این است که در تایید صلاحیت‌ها علاوه بر دقت ویژه‌ این است که دواطلبان دارای توانمندی از سطح متوسط به بالا را تایید کنند نه کسی که دارای حداقل‌ها است.