به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، گردهمایی روحانیون و هیئت امناء مساجد شهرستان و روستاهای انزلی به مناسبت ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین برگزار گردید.

امام جمعه بندرانزلی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان تصریح کرد: آنچه که موجب میشود انسان نزد خدا محبوب باشد، این است که خلقاً و رفتاراً و تمامی فعالیت ها و اقداماهایش برای رضای خدا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه مسجد خانه خداست و مرکز ایمان و تقوا و یک معیار برای جامعه اسلامی است تاکید کرد: اگر مسجد ما اثر گذار نباشد و حرکت آفرین نباشد و مقابله با فساد و بی بندباری نداشته باشد دیگر هیچ فایده ای ندارد، دشمنان نظام اسلامی پس از انقلاب به این مسئله پی برده اند که آنچه توطئه های آنان را در طی این سالها خنثی کرده، وجود مساجد میباشد.

وی افزود: دشمنان در صدد آن هستند که این ابزار از جامعه اسلامی گرفته شود که اگر اینگونه شود هیچ چیز دیگری نمیتواند جایگزین آن شود و راه مقابله با توطئه دشمن و افرادی که باید با آن مقابله کند همه مردم ومسئولین به خصوص ائمه محترم جماعات و امناء مساجد هستند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اخلاص داشتن در کار موجب به ثمر رسیدن آن میشود و گفت: مسجد جای معنویت است ما باید کاری کنیم که اگر کسی وارد مسجد شده است در وجودش تحول معنوی ایجاد شود و پایبند مسجد گردد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با ابراز تاسف اظهار کرد: متاسفانه امروزه یکی از مشکلاتی که در برخی از مساجد وجود دارد این است که هیات محترم امناء نسبت به مسجد مسئولیت دارند اما در موالات نسبت به مسجد، اموال، ملک و نظافت مسجد بی توجهی میکنند.

وی با تاکید بر اینکه شرعاً هیچ کسی حق ندارد زمین و متعلقات مسجد را به دستگاه ها ویا به غیر واگذار کند متذکر شد: هر هیئت امنایی که سر کار بیایید تا یک مدت محدودی در مسجد مسئولیت دارند و میتوانند تصمیم گیری کنند پس به هیچ عنوان در مسائل کلان مسجد بدون تایید ستاد امور مساجد تصمیمی اتخاذ و عملی نکنند تا امناء های بعد از آن با مشکل مواجه نشوند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه ستاد امور مساجد باید آسیب شناسی مساجد شهرستان را در دستور کار خود قرار دهد بیان کرد: ما اگر در رابطه با همه ی اقداماتمان خصوصاً در بحث مساجد کوتاهی هایی را انجام دهیم و دیگران از مسجد رانده شوند در فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد:از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کنید این یک فرصت ویژه ای است که خداوند متعال یک نورانیت خاصی را به بندگان خود میدهد که به خودی خود مردم به سوی مساجد هدایت میشوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از به کارگیری و مسئولیت دادن به جوانان در امور مسجد اشاره کرد و گفت: با آماده کردن مساجد پذیرای مردم به خصوص جوانان باشید تا از آن بهره کافی ببرند، جوانان پرچم دار آینده این کشور هستند متاسفانه فعالیت های معنوی ما بر روی جوانان بسیار کم شده است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه مساجد باید مبلغ و مشوق وحدت مومنین باشد تاکید کرد: نماز جمعه یک عبادت الهی است و یک رکن حفظ انقلاب است و تشویق حضور مردم در نماز وحدت آفرین جمعه یک وظیفه دینی و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین یکی دیگر از نمادهای عظمت و شکوه وحدت را  نماز عید فطر برشمرد و بیان کرد: نماز عید فطر عظمت دین اسلام و انقلاب است، در شهرهای کوچک یا بزرگ دیگر میبینیم که همه آحاد مردم در یک نقطه شهر جمع میشوند و نماز را به پا میدارند، این عظمت و آبروی شهر خود شماست اگر نماز عید فطرتان شکوه نداشته باشد با هیچ یک از معضلات شهرستانی نمیتوانید مقابله کنید، بنده طی جلسه ای  که با مسئولین شهرستان داشته ام این را عنوان کرده ام که امسال إن شاء الله نماز عید فطر بطور متمرکز برگزار کنند، که امیدواریم با همکاری مساجد اینگونه بشود.

وی در پایان سخنان خود گفت: برای اولین بار در شهرستان مراسم معنوی اعتکاف در ماه مبارک رمضان بمدت سه روز از تاریخ ۲۱ ماه رمضان در مصلی انزلی برگزار خواهد شد.

گفتنی است پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین، رئیس سازمان و تبلیغات شهرستان انزلی حجت الاسلام ابراهیم زاده نکاتی را در خصوص روحانیون و امناء مساجد شهر و روستاهای انزلی بیان کرد.