به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی با استناد به آیه شریفه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ اظهار داشتند: در این آیه شریفه خداوند متعال همه انسان‌های مومن را امر به رعایت تقوا می‌فرماید و اینکه به فردای قیامتی که در پیش است توجه کنند و بدانند که حیات حقیقی انسان در عالم آخرت است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه عالم دنیا جایی برای توشه‌گیری برای حیات ابدی است، افزودند: در آخرت انسان است و عملش؛ نه پست، نه مقام، نه ثروت و نه هیچ چیز دیگری دست گیر انسان نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: فرصت دنیا کم است و باید انسان از همین فرصت کم به نحوی استفاده نماید که در آن حیات ابدی در آسایش و آرامش زندگی کند و از بهترین توشه‌ها بهره مند گردد.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه ضمن تبریک هفتم خرداد روز قانون و قانونگذاری و آغاز هفته مجلس شورای اسلامی به همه نمایندگان عزیز و نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، عنوان کردند: مقام معظم رهبری روز گذشته در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس نکاتی در رابطه مجلس بیان فرمودند که عمدتا در سه بخش می‌توان مورد توجه قرار داد، بخش اول تشکر از عملکرد یک سال اخیر مجلس بخاطر تلاشی که داشتند، همت بلندی که به کار بردند و کارآمدی که نشان دادند؛ بخش دوم ابراز امیدواری از لوایح و طرح‌های مهمی که در مجلس انجام شده و ترکیب نمایندگان که متشکل از افراد جوان، بانشاط، انقلابی، تازه نفس و پیشکسوتان امر تقنین بود و سومین بخش حضور جهادی و انقلابی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در بین مردم و رسیدگی به مشکلات بود که خواستار ادامه دار بودن این موارد شدند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: مقام معظم رهبری در این دیدار تصویری توصیه‌هایی هم به نمایندگان مجلس داشتند که یکی از آنها حفظ لقب انقلابی بود که ایشان به مجلس داده بودند، و فرمودند انقلابی بودن نیاز به تحرک، تلاش و کارآمدی دارد که نمایندگان این مجلس نسبتاً این ویژگی‌ها را داشتند اما مراقب باشند لغزش پیدا نکند و از مسیر منحرف نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: مقام معظم رهبری در ادامه توصیه‌هایشان خواستار افزایش کارآمدی نمایندگان مجلس با توجه به اولویت‌های کشور شدند و اینکه به نیازهای موجود کشور و شعار سال “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” که نیاز اصلی کشور است اهتمام جدی داشته باشند و از نظرات کارشناسی مجلس و توانمندی‌هایی که در نمایندگان و مرکز پژوهش‌های مجلس وجود دارد استفاده کنند تا کار مستحکم‌تر و متقن‌تر پیش برود.

خطیب جمعه بندرانزلی توصیه‌ی دیگر مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس را دخالت نکردن نمایندگان در انتصاب مسئولان اجرایی شهر و استان عنوان کردند و افزودند: این موضوع متاسفانه در برخی مقاطع پر رنگ بوده، در عین حال رهبر معظم انقلاب توصیه کردند که نمایندگان به دنبال بدست آوردن پست‌های اجرایی نباشند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: گاهی اوقات برخی چه در نمایندگی مجلس چه در رابطه با شوراهای شهر و روستا بواسطه رای مردم انتخاب می‌شوند اما از آن به عنوان یک سکوی پرتاب برای رسیدن به سمت اجرایی استفاده می‌کنند و رای و اعتماد مردم را نادیده می‌گیرند که این شایسته نیست و امیدواریم در این مجلس وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو و اینکه مسائل فراوانی در این رابطه وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود، افزودند: مطالب و نکاتی که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان بیان فرمودند باید مورد توجه عامه مردم و مسئولین باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه انتخابات خصوصاً در این دوره بسیار مهم است، خاطر نشان کردند: اولین دوره ریاست جمهوری و دولتی که پس از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری که به عنوان نقشه راه برای کشور ما در دهه پنجم انقلاب صادر شده تشکیل می‌شود که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به این فرمایش امام(ره) که نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیافتد، اظهار داشتند: هر مشکلی که امروز در بحث مدیریت اجرایی، قانونگذاری و تشکیلات قضایی وجود دارد ناشی از عدم توجه به آرمان‌ها و اصولی است که انقلاب اسلامی برای آن‌ها شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در این ۴۲ سال کاستی‌هایی داشتیم و لغزش‌هایی بوده اما در دهه پنجم انقلاب باید این نقایص جبران شود، ادامه دادند: در بخش تقنینی تا حدودی این جبران با حضور مجلس انقلابی حاصل شده اما دولتی هم باید تشکیل شود که این مسیر را با قدرت و قوت پیش ببرد و آنچه از گذشته پیش آمده و کشور را دچار مشکل کرده برطرف کند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید مجدد بر اینکه این دوره بسیار مهم است و بیان اینکه نمی‌شود در رابطه با انتخابات پیش‌رو مسامحه و کوتاهی کرد، افزودند: از شورای نگهبان که در همه انتخابات‌ها به جهت انجام وظایف قانونی که دارند مورد عناد دشمنان، رسانه‌های بیگانه و خصوصاً برخی افراد رد صلاحیت شده قرار می‌گیرد تشکر می‌کنیم.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: در این دوره بواسطه مطالبات مردم و با توجه به مشکلات فراوانی که برای مردم طی این دوره‌های اخیر پدید آمده خیلی‌ها می‌گفتند شورای نگهبان تایید کرد و ما رای دادیم، حالا شورای نگهبان بیشتر بررسی کرد و این تصمیم خوب را گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: نیت‌های متفاوتی پشت جوسازی‌ها و هجمه‌هایی که علیه شورای نگهبان صورت می‌گیرد وجود دارد که مقام معظم رهبری فرمودند خداوند متعال از تقصیر کسانی که با شورای نگهبان مخالف اند و درصدد انتقام از شورای نگهبان هستند نخواهد گذشت.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: برخی با انتصاب بیت امام(ره) شورای نگهبان را مورد هجمه و انتقاد قرار دادند که شایسته نبود و حداقل اگر فرمایشات امام(ره) در رابطه با شورای نگهبان را گوش می‌کردند و مورد عمل قرار می‌دادند شایسته‌تر بود، الان این سوال پدید می آید که شما در این هشت سال کجا بودید که اینهمه مشکل برای مردم پدید آمد توسط کسانی که شما رسما از آنها اعلام حمایت کردید؟ شما اول پاسخگوی مشکلاتی که این افراد بوجود آوردند باشید سپس رد صلاحیت‌هایی که مسببین وضع موجود کشور بودند را مورد انتقاد قرار بدهید.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: ۴۲ سال از انقلاب می‌گذرد و ۱۲ دولت را به خودمان دیده‌ایم و الان باید دولت سیزدهم را انتخاب کنیم؛ باید توجه داشته باشیم که انتخاب‌های ما باید بر اساس مطالعه، توجه و دقت باشد و نباید تحت تاثیر تبلیغات و شعارهای افراد قرار بگیریم و در یک شرایط هیجانی بدون تعقل و توجه انتخاب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه با توجه به نوع افرادی که تایید صلاحیت شده‌اند فضای انتخابات ما فضای اغواگرانه نخواهد بود که با شعاردادن و وعده‌های نشدنی بخواهند رای مردم را جلب کنند، تاکید کردند: در عین حال مردم باید مراقب باشند و با تعقل و تامل و مطالعه رای بدهند، ما ۱۲ دولت را پشت سر گذاشته‌ایم و دیگر شایسته ملت ما نیست که در دهه پنجم انقلاب با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تجربیاتی که داریم انتخاب ناکارآمدی داشته باشیم.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: کاندیداهای محترم هم توجه داشته باشند شرایط، مشکلات، نیازهای مردم و نکات اساسی که مقام معظم رهبری تاکید کردند همچون مسئله اقتصاد، تولید و اشتغال بسیار مهم است و باید این عزیزان برای این نیازهای جامعه برنامه‌هایی داشته باشند که بدور از شعارزدگی و ایجاد هیجان و برانگیختن احساسات کاذب در جامعه با یک روش منطقی و معقول مردم را اقناع کنند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با تاکید بر اینکه باید همگان در راستای تشویق دیگران برای حضور پای صندوق‌های رای تلاش کنند، افزودند: آنچه تا به امروز در برخی از نظرسنجی‌های دقیق، به عمل آمده نشان می‌دهد برخلاف تبلیغات سو دشمنان که مردم ناامیدند و رغبتی برای اینکه پای صندوق‌های رای بیایند ندارند، اشتیاق مردم برای حضور در انتخابات کم تر از دوره‌های قبل نیست اما باید این اشتیاق افزایش پیدا کند تا دولت انتخابی پشتوانه قوی‌تری برای رفع مشکلات داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: اگر دولت پیش‌رو برای مبارزه با فساد، رانتخواری‌ها و مشکلاتی که در دست و پای ملت تنیده شده پشتوانه قوی مردمی نداشته باشد نمی‌تواند از پسش بر بیاید، اینها اژدهاهای هفت سری هستند که در همه جا نفوذ کرده‌اند و مبارزه با آنها کار طاقت فرسایی است.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید مجدد بر تلاش همگانی برای حضور بیش از پیش مردم پای صندوق‌های رای، بیان کردند: مقام معظم رهبری فرمودند عامه مردم اعتماد به نظام اسلامی دارند ولی کارآمدی کاندیدا و داوطلب برایشان مهم است، خیلی‌ها این جریانات سیاسی و گروه‌بندی‌ها برایشان مهم نیست.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: این کسانی که میگویند انتخابات را تحریم می‌کنیم و نه به انتخابات، در عزم مردم خلل ایجاد نمی‌کند؛ عامه مردم اگر تشخیص بدهند شخصی می‌تواند مشکلشان را حل کند به او رای خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: انتخابات سوریه در روز اخیر علیرغم تمام تلاش‌ها و فضاسازی‌های دشمنان برگزار شد و مردم سوریه علیرغم تمام سختی‌ها و مشکلاتی که دارند، امنیتی که ندارند و هر لحظه‌ امکان دارد از یک سو موشکی به سمتشان بیاید فهمیدند باید پای صندوق‌های رای بیایند و ۷۸ درصد از واجدین شرایط آمدند و ۹۵.۱ درصد آقای بشار اسد را انتخاب کردند که نشان می‌دهد خیلی درک صحیحی نسبت به شرایط از کشورشان و منطقه دارند و فهمیدند مقاومت و ایستادگی یک مسئول کارآمد است؛ آقای بشار اسد هم می‌توانست سر میز مذاکره بنشیند و خیلی هم از او استقبال می‌کردند اما ایستاد و خداوند متعال کمک کرد این پیروزی‌ را برای کشورش به ارمغان آورد و مردم اینگونه از او و خط مقاومت قدردانی کردند.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: مردم ما قطعا فهم و درکشان از شرایط موجود کشور و منطقه و ضرورت حضور پای صندوق‌های رای شان کمتر از مردم سوریه نیست؛ هم آمار مشارکت باید از دوره‌های گذشته بیشتر با!د و هم باید آن کاندیدایی که مورد توجه مردم قرار می‌گیرد با رای بالایی انتخاب شود تا بتواند کشور را پیش ببرد، مشکلات را حل کند و به وضع معیشتی مردم سامان بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: این تلاش همگانی اقتضائاتی هم دارد که باید مسئولین و دستگاه‌های دولتی نسبت به آن‌ها توجه کنند و تلاش کنند در این مدت باقی مانده تا انتخابات کشور را مدیریت کنند و که برای مردم مشولات جدیدی ایجاد نشود مثل گرانی‌ها، محدودیت‌ها و جریمه‌های مربوط به تردد شبانه.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: برخی گله مندی دارند که ساعت منع تردد با افق مغرب و کارهای‌ انسان اصلا تناسب ندارد، ساعتی که مردم کار دارند و حتی ضروری است مثلا مراجعه کردند به ما گفتند رفتیم داروخانه دارو بخریم جریمه کردند، اینها را باید مسئولین ببیند و محدودیت‌های غیرضروری برای مردم درست نکنند، نمی‌شود حکمی را بدون بررسی تبعاتش صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: طبق آمار درآمد حاصل از محدودیت‌های کرونایی درآمد بالایی برای دولت داشت ولذا در این ایام توجه کنند هم اجناس گران نشود و هم محدودیت برای مردم زیاد نشود البته ضمن تقدیر مجدد از تلاش مدافعان سلامت و همه کسانی که در مهار بیماری کرونا تلاش کردند و به نقاط خوبی تا از بین بردن این بیماری رسیده‌ایم، کاستن از محدودیت‌ها نه به قیمت شیوع مجدد بیماری بلکه با رعایت شرایطی که از مردم هم رفع مشکل کند منظور است؛ همچنین تشکر می‌کنیم از نیروی انتظامی و راهور و فرماندهان محترمشان که ابلاغ کردند جز تخلفات خطر آفرین جریمه نکنند.