به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه با تاکید بر اینکه متاسفانه کرونا از حیث گسترش در کشور ما شرایط بسیار نامطلوبی دارد، اظهار کردند: مشاهده می‌شود برخی علیرغم همه تاکیدها، بی توجهی کرده و دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌کنند که شرعاً، عرفاً و قانونا کار خلافی است و نباید انسانها در انجام این وظیفه مهم دینی و ملی کوتاهی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین افزودند: حسب نظرات کارشناسان، این ویروس درحال جهش و اثرگذاری آن در حال افزایش است و از سوی دیگر شرایط جامعه به گونه‌ای است که این ویروس را می‌شودبه صورت عمدی گسترش داد؛ دشمنان در حال گسترش این بیماری در سطح جهان خصوصا کشور ما هستند و لذا نباید با اهمال کاری موجب تحقق توطئه دشمنان شد.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم تصمیم گیری منطقی و قابل قبول از سوی مسئولین، خاطر نشان کردند: برخی تصمیمات و سخنان غیرکارشناسی و غیر مستدل مسئولین موجب بی‌اعتمادی مردم شده است؛ مثلا یکی وظایف مسئولین در این جهت پرداخت حقوق به کادر بهداشت و درمان می‌باشد که ۸ ماه است شبانه روزی فداکاری می‌کنند، به اینها باید خداقوت گفت و باید از آنها تقدیر کرد اما ۷۰ درصد بودجه‌ای که به این بخش اختصاص داده شد طبق گفته وزیر محترم بهداشت پرداخت نشده و مشخص نشده کجا رفته است.

ایشان با تاکید بر اینکه دستاوردها و تجهیزاتی که جوانان و نخبگان کشور و مجموعه‌های دانش بنیان ارائه کرده‌اند و اکنون در حال صادرات است باید به صورت گسترده در اختیار مردم قرار بگیرد تا مردم از ایمنی لازم در برابر این ویروس برخوردار باشند، ادامه دادند: این عرصه، عرصه جنگ است و شرایط فعلی بحرانی است که نیاز به مدیریت جهادی دارد؛ اگر آنهایی که مسئولیت دارند به میدان نیایند و در گوشه‌ای بنشینند چطور می‌خواهند اوضاع را مدیریت کنند؟

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه بعضی از تصمیمات ستاد کرونا غیر کارشناسانه و فاقد ضمانت اجرایی است و در جامعه ایجاد بی‌اعتمادی می‌کند، تصریح کردند: وقتی دستگاه‌های دولتی را نمیتوانید کنترل کنید چگونه می‌خواهید در کوچه و خیابان مردم را مدیریت کنید؟ می‌گویید سفر خطرناک است اما در شهرهای مختلف پروژه‌های گردشگری را افتتاح می‌کنید و بعد همه را تعطیل می‌کنید؛ آقای رئیس جمهور هم بزرگراه شمال را افتتاح می‌کند!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان نمودند: تعابیری که پس از بازدید رئیس مجلس از بیمارستان و بیماران کرونایی شنیده شد خیلی عجیب بود؛ این که مسئولی هشت ماه در اتاق خود نشسته و بیرون نمی آید و کسی را که رفته کاری انجام دهد را مورد نکوهش قرار می‌دهد دون از شان چنین مقامی است.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه مسئولی که به میدان نمی‌آید و شرایط را از نزدیک بررسی نمی‌کند و به گزارش‌هایی که می‌گیرد اکتفا می‌کند نمی‌تواند تصمیم قاطع و درست بگیرد، اظهار کردند: در امور اقتصادی هم اینگونه می‌باشد، یک عده‌ای فقط گزارش می‌دهند به مقام مافوق و آنها هم بر حسب خوشبینی به گزارش‌ها اکتفا می‌کنند درحالیکه سوءمدیریت‌ها این مشکلات و گرانی‌های افسار گسیخته‌ی بی منطق را به وجود آورده است.

ایشان افزودند: این چه وضع مدیریتی است که حتی هماهنگی بین زیر مجموعه‌های دولتی هم وجود ندارد؟ مثلا جهاد کشاورزی برای تخم مرغ یک قیمت را اعلام می‌کند، ستاد تنظیم بازار یک قیمت بالاتری را معین می‌کند که هیچکدام محقق نمی‌شود! در هفت سال جنگ اقتصادی تازه دستور دادند یک سامانه‌ای درست شود که از خرید کالا تا مسیر و گمرک و توزیع در آن ثبت شود! برخی سامانه‌های مشابهی که هنوز هست و ناقص است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در رابطه با درگیری نظامی میان آذربایجان و ارمنستان یادآور شدند: همه بدانند مردم آذربایجان و مردم ارمنستان برای ما محترم هستند؛ آذربایجانی‌ها برادران دینی ما و مردم ارمنستان هم همنوعان ما و هر دو کشور هم ریشه در ایران دارند که بواسطه توطئه استعمارگران از ایران جدا شده‌اند و شرایطی دارند؛ ولی آنچه برای ما مهم است امنیت منطقه و مردم این دو کشور است؛ اختلافات باید با گفتگو حل شود و بدانند هم جمهوری اسلامی نا امنی در مرزهای خود را تحمل نمی کند و هم اینکه مثلث شوم تروریستی غربی – عربی – عبری در تلاش است تا منطقه را مانند سوریه آشفته کند و پای تروریست‌ها را در این منطقه باز کند اما سران این دو کشور باید بدانند که بوجود آمدن چنین شرایطی نه به نفع آنها و حکومت آنهاست و نه منطقه تحمل و ظرفیت یک چنین نا امنی را دارد.