به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، آیین تکریم و تقدیر از آقای منوچهر عاشوری؛ بخشدار سابق شهرستان انزلی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین و روسای ادارات در سالن همایش اداره ارشاد و اسلامی بندرانزلی برگزار گردید.

امام جمعه انزلی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه کرامت یکی از ویژگی های مهم دینی ماست تصریح کرد: اولیاء الهی همه اهل کرامت و بزرگواری در امورات زندگی بودند و در روایات بعضی از نشانه ها برای انسان هایی که از کرامت برخوردار هستند را بیان کرده که یکی از این ویژگی ها خدمت کردن به مردم میباشد که میتوان یکی از مصادیق این صفت را خدمات آقای عاشوری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در ادامه سخنان خود افزود: خدمت کردن به مردم رجوع مختلفی دارد، خیلی ها به مردم خدمت میکنند، اما این بسیار مهم است که هدف و انگیزه و نیت آن چیست؟ گاهی اوقات شاید انسانی خدمت به مردم کند تا منفعتی یا امتیاز ببرد.

وی تاکید کرد: همه ی مسئولین از هر جناحی میگویند که به مردم خدمت میکنیم و در این مورد همه مشترک سخن میگویند، اینکه میگویند ویژگی افراد دارای کرامت خدمت به مردم است منظور خدمت بی منت و بدون چشم داشت است و حتی امام علی (ع) بالاتر از این را میفرمایند که؛ کریم کسی است که انجام کارهای نیک را ادای دین و وظیفه خود میپندارد

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین یکی دیگر از ویژگی های برجسته آقای عاشوری را صداقت ایشان دانست و گفت: از صفات برجسته ای که ایشان دارند حقیقتاً انسان صادقی بوده و هستند و این ویژگی را برای افراد خاص انجام نمیدهند بلکه با همه اینگونه بوده و با اینکه گرایش های سیاسی خاص خود را داشت اما با صداقت با همه تعامل داشته و کار میکرد.

وی معیار شیعه و ولایتمدار حقیقی بودن را براساس فرمایشات معصومین(ع) یکی راستگویی وصداقت و دیگری ادای امانت برشمرد و خاطرنشان کرد: انسان مومن امانتی که در اختیار او قرار میدهند را حفظ و به موقع آن را ادا میکند، همه ی این مسئولیت هایی که ما داریم امانت است و باید به درستی خدمت کنیم و آن را بعد از اتمام مسئولیت به خوبی تحویل دهیم.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه برخی ها مسئولیت هایشان را سکوی پرشی میدانند برای رسیدن به خواسته های خود متذکر شد: این نگرش توفیق خدمت را از انسان میگیرد که یک دلیل آن این است که فرد مسئول برای بدست آوردن سمت های بالاتر صداقت در کار را در نظر نمیگیرد و درون آن نفاقی به وجود می آید که به همه جریانات تعظیم میکند تا به روابطش خدشه ای وارد نشود تا وقتش صرف طی کردن پله های ترقی برای خود شود و متاسفانه اینگونه خدمت برای مردم زمین میماند و اگر کسی هم جلوی فساد را بگیرد و انتقاد کند میگویند این به درد نمیخورد و توانایی مدیریت ندارد و این منفعت طلبی در جمهوری اسلامی مذموم و آسیب است و بحمدالله جناب عاشوری از این آُسیب مصون بوده و همواره چشمشان به خدمت کردن بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور تاکید کرد:نماز جمعه یک رکن مهم در نظام اسلامی است و کارگشایی خود را در نظام اسلامی تاکنون نشان داده و از این یادگار مهم امام همه باید حفاظت و صیانت کنند و انصافاً یکی از معدود مسئولانی که در نماز جمعه حضور مستمر داشتند آقای بخشدار بوده، هر چند بعضی ها فکر میکنند اگر نماز جمعه را تضعیف کنند نانی به تنور خود میزنند .

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد:بدانید که نماز جمعه در نظام اسلامی جایگاه ویژه ای دارد  و تقویت آن تقویت مسئولیت هر مسئولی است که در نظام اسلامی کار میکند و نماز جمعه یک جایگاهی است که باید یک سری مسائل تبیین شود و اگر آن مسائل تبیین شود بالاخره برای برخی ها ناخوشایند است.

امام جمعه انزلی خطاب به کسانی که در نماز جمعه حضور ندارند گفت: اگر کسی حتی امام جمعه را به هر دلیلی قبول هم ندارد باید در نماز جمعه حضور بیابد تا این رکن نظام اسلامی را با حضور خود تقویت کنید و این وظیفه دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به توصیه رهبری به همه مسئولین تصریح کرد: مسئولان در بین مردم باشند و این تنها به معنای آن نیست که صرفاً در بعضی محل ها و پروژه ها حضور پیدا کنید،باید حقیقتاً در بین مردم بود و حرف آنها را شنید، ما بیش از دو سال است که برای ارتباط مسئولین با مردم میز خدمت در نماز جمعه را قرار داده ایم، تا ضمینه ارتباط با مردم بیشتر و آسان تر فراهم شود لکن علی رغم موافقت حضور نیافتند، و متاسفانه باید گفت شما مسئولین که در طول هفته اکثراً جلسه هستید و جمعه هم که مردم در نماز جمعه حضور دارند و میخواهند مسئولین را ببینند کمتر حضور دارید.

وی در پایان سخنان خود گفت:برای آقای عاشوری آرزوی موفیقت دارم، و امیدوارم که از لحاظ توانایی هایی که دارند نقش های بهتری برای جامعه ایفا نمایند و از وجود ایشان استفاده بهتری شود.