به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی و سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: متاسفانه امروز جامعه ما به جایی رسیده است که عده ای رکوع به ظالمین را برای خودشان عزت میدانند، بعضی از دست اندازان به بیت المال را ذخیره انقلاب میخوانند، بعضی ها را که کاسبان رکود هستند را مظلوم میخوانند و امتیاز دادن به دشمن را تعامل با جهان میدانند.

وی با بیان اینکه امضاء سند ۲۰۳۰ یونسکو ذلت بار بوده است افزود: باطن این سند ۱۷ اصل و ۱۶۹ ویژگی قرار داده شده و هدفش برای ازبین بردن، دین،هویت و فرهنگ مردم دنیاست و نشانه و شاخص اصلیش جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه انزلی همچنین گفت: بعد از امضاء این سند ما باید شهروند مطلوب جهانی بشویم یعنی مبارزه با استکبار و نظام سلطه را تعطیل کنیم، واین بدتر از کاپیتولاسیون است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه به سایر موارد این سند اشاره و خاطرنشان کرد: این سند، دولت را موظف میکند که بطور مستمر و با فاصله های کوتاه تمامی اطلاعات آموزشی کشور ما را از حیث منابع،محتوا،اساتید،مکان های آموزشی و موارد دیگر را به یونسکو گزارش کند.

وی همچنین افزود: یونسکو جاسوس آمریکا و صهیونیست هاست و بعنوان مجموعه ی فرهنگی وارد کشورها میشود و کارهای منفعتی برای آنها انجام میدهد که این سند هم یکی از این اقدامات است.

خطیب جمعه انزلی همچنین گفت: برای اجرای این سند در کشور بیش از ۳۰ گروه برای اجرای هر چه سریع تر آن تدارک دیده اند، اما برای اجرای اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم هیچ وقت اینقدر کارگروه نگذاشتند.

چگونه بدون طی کردن مراحل قانونی سند ۲۰۳۰ را امضاء کردند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اصل ۷۷ قانون اساسی تصریح کرد: باید عهدنامه ها،توافق نامه ها،قراردادها و موافقت های بین المللی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، چگونه بدون طی مراحل قانونی آن، سند را امضاء کرده اند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در مورد سند۲۰۳۰ باید به مردم پاسخگو باشد، تاکید کرد: چرا مجلس در مسئله ای به این مهمی کوتاهی کرده و نظارتی نداشته، برای چه باید از رهبری هزینه شود تا این مسئله جمع شود پس دستگاه های سیاسی برای چه تشکیل شده است.

در مناظرات به جای اینکه عده ای پاسخگو باشند مقاله میخوانند

امام جمعه انرلی در ادامه به مناظرات انتخاباتی  بین کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در مناظرات به جای اینکه یک عده جوابگوی مردم باشند، مقاله میخوانند و با استفاده از این تریبون با شعار دادن برای ایجاد دوقطبی کردن جامعه، برای رقیب هراسی، برای پوشش دادن ضعف ها استفاده میکنند، دانستن حق مردم است این شعار شماست پس قدری به این شعارتان عمل کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: باید به شرایط انتخابات حساس باشیم و فریب تبلیغات های غربی را نخوریم، مردم کشور در انتخابات حضور چشمگیری داشته باشند و به کسانی رای بدهید که متعهد و متخصص باشند. چه برای ریاست جمهوری و چه برای شورای شهر یا روستا یک فرد انقلابی را انتخاب کنید.

فرد اصلح کسی است که به فکر معیشت مردم باشد

وی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: اصلح کسی است به فکر معیشت مردم، دنیا و آخرت مردم ، فرهنگ مردم و امانتدار مردم باشد، کسی که برای ریشه کنی فقر و فساد عزم جدی داشته باشد و به حال قشرهای محروم و مستضعف دل بسوزاند.

خطیب جمعه انزلی در ادامه سخنان خود به تهدیدهایی که مردم را میکنند تا جریانی انتخاب شود متذکر شد: اگر کسی شما را تهدید کرد گول نخورید و نظر خودتان را انتخاب کنید این اقدام هایی که اینها انجام میدهند خلاف شرع است.

در برخی از انتخابات های محلی دستگاه های مسئول نتوانستند جلوی خرید و فروش رای را بگیرند لااقل از فروشنده ها میخواهیم دیگر نفروشند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کرد: در بعضی از انتخابات های محلی دستگاه ها مسئول نتوانستند جلوی خرید و فروش رای را بگیرند، لااقل فروشنده ها دیگر نفروشند، به فکر آینده جوانان خودتان باشید، چه دلیلی دارد که آینده خودتان را بخاطر۳۰،۲۰یا۵۰ هزارتومان به خطر بندازید.

وی از مسئولین شهرستان در برخوردهای قاطع و انقلابی که در چند روز اخیر انجام دادند تا مانع ازبین رفتن آرامش در شهرستان شوند، تقدیر و تشکر کرد و افزود: خواسته ی ما از مسئولین این است که اگر جایی خلافی رخداد، سریعاً از صفر تا صد ماجرا را رسیدگی کنند و اینطور نشود که برخی از دستگاه ها بگویند که اگر اقدامی کنند به نفع رقیبشان تمام میشود، نفع و صلاح مملکت معیارشان باشد.

 

خطیب جمعه انزلی در پایان سخنان خود خطاب به مردم گفت: مردم توجه داشته باشند که در جریان انتخابات این امر وجود دارد، کاندیدی که خودش را درمعرض ضعف و ریزش آراء میبیند، دست به اقداماتی میزند، از جمله مظلوم نمایی، که پوستر خودشان را پاره میکنند و میگویند کار رقیب است، به بچه های مومن، انقلابی وحزب الهی این ننگ ها نیامده و مردم هم مراقب باشند که عده ای سوء استفاده و مظلوم نمایی نکنند.