به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی،مدیر کل صداو سیمای استان گیلان با امام جمعه انزلی دیدار کردند.

در شهرستان انزلی ظرفیت های فراوانی وجود دارد

حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در ابتدا این دیدار بیان کرد: در شهرستان انزلی ظرفیت های فراوانی وجود دارد و معتقدم اجحاف ها و بی عدالتی های فراوانی نسبت به آن شده و میشود، چه از حیث عمرانی و فعالیت های فرهنگی و چه از حیث اقتصادی.

وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود چند اداره کل، منطقه آزاد، بندر ، گمرک ،شیلات اما خود شهرستان بهره وری لازم را نبرده افزود:جناب استاندار در بازدیدهای اخیری که در شهرستان داشته اند، بیان کردند که این ادارات کل و منطقه آزاد رفع مشکلات شهرستان انزلی را در اولویت قرار دهند، لذا امیدواریم که این اقدامات را ببینیم.

امام جمعه بندرانزلی در خصوص صدا وسیما تاکید کرد: مجموعه صداو سیما مجموعه ای است که هم باید اقدامات،تلاش ها و پیشرفت ها را بیان کند و هم نقاط ضعف و کاستی ها را منعکس کند.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با بیان اینکه ظرفیت هایی که در شهرستان بندرانزلی موجود است متذکر شد: صدا و سیما هیچ دفتری و نمایندگی ندارد اما میبینیم در شهرهایی با ظرفیت کمتر، دفتر و تشکیلات دارند.

وی با اشاره به اینکه در انعکاس مطالب و اخبار شهرستان در همان حدی که برای عموم شهرستان ها استفاده میشود، از انزلی بازتابی ندارد افزود: در بسیاری از مراسم ها و راهپیمایی مانند ۲۲ بهمن و یا بعضی از برنامه های دیگر که از سراسر استان خبر می دهند ،از انزلی شاید کمترین زمان و تصویر را ارائه میدهند، این شایسته انزلی نیست مردم دراین امر گلایه های فراوانی به ما میکنند

 

ائمه جمعه در بیان مشکلات و نارسایی ها جهت خاصی در شهرستان ها ندارند

امام جمعه بندرانزلی در ادامه اظهار داشت: ما معتقدیم که صدا وسیما از حیثی که وابسته به رهبری است حداقل باید نسبت به صحبت های ائمه جمعه حسابی دیگر باز کند، ائمه جمعه در بیان مشکلات و نارسایی ها جهت خاصی در شهرستان ها ندارند.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: اگر جایگاه صدا وسیما در افکار عمومی لطمه بخورد دیگر نمیتواند اثرگذار باشد،آن وقت میدان را دیگران میگیرند.

وی در خاتمه سخنان خود متذکر شد که نسبت به تاسیس دفتر صدا وسیما در شهرستان اقدام عاجل صورت پذیرد و قطعاً در این رابطه سایر ادارات و دستگاه ها نیز همکاری میکنند.

مدیر کل صدا وسیمای استان گیلان نیز در این دیدار بیان کرد: شهرستان بندرانزلی از لحاظ جمعیتی دومین شهرستان در استان بوده و بسیار حائز اهمیت است.

مهندس ظهیری با اشاره به اینکه در کل استان گیلان متناسب با پتانسیلی که دارد از آن بهره وری مناسبی نشده افزود: شهرستان انزلی نیز از نظر توسعه یافتگی و با پتانسیلی که دارد حقیقتاً کار بر روی آن انجام نشده و سیل مسافرینی که در ایام عید و تابستان به شهرستان می آیند نیاز دارد که زیر ساخت هایی برای آن آماده شود.