به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین و تقدیر از همه شرکت کنندگان خاطر نشان کرد: این اجتماع بزرگ علیرغم تبلیغات دشمن باشکوه هر چه بیشتری نسبت به سالیان گذشته برگزار شد که جا دارد من از همه، خصوصا یاری گران این عرصه تشکر ویژه ای داشته باشم.

وی در ادامه به تجمع مردم انزلی در روز اربعین نیز اشاره و تصریح کرد: هیات های مذهبی ، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مردم در هر چه بهتر شدن این تجمع بزرگ مردمی شهرستان نقش بسیاری داشتند و بنده نیز به سهم خود از آنان تقدیر می کنم.

امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود از ۱۳ آبان ؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز به عنوان یکی از مناسبت های ملی یاد کرد و افزود: این روز به یاد شهید حسین فهمیده نام گذاری شده است که امام از او به عنوان رهبر یاد می کردند و چنین جوانی باید الگو جوانان و نوجوان عزیز ما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین نام گذاری این روز را بسیار دقیق و منطقی برشمرد و تاکید کرد: نام گذاری چنین روزی در راستای اهداف انقلاب بوده است و در طول ۴۰ سال این اصل استکبار ستیزی پایه ریزی شده است.

وی با دعوت از همه اقشار مردم بندرانزلی به حضور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان اظهار کرد:می گویند در ۱۳ آبان مقرر شده است تحریم هایی جدیدی وضع شود ، اینگونه نیست ، آمریکا و متعهدان او تا کنون همه تحریم هایی که می توانستند به انجام برسانند را وضع کرده اند لذا همه اقشار مردم ، همه جریانات سیاسی باید در راهپیمایی روز ۱۳ آبان حضوری دشمن شکن و عظیم داشته باشند و حضورشان بسیار حائز اهمیت است.

خطیب جمعه انزلی همچنین خاطر نشان کرد: حضور مردم برای مسئولان نظام و دستگاه های کشور که با جدیت در رفع زحمات و توطئه های دشمنان در تلاش هستند، می تواند یک پشتوانه باشد.

حجت السلام والمسلمین شمس الدین در ادامه خاطر نشان کرد: شاید برخی ها موافق استکبار ستیزی نباشند ، شاید برخی از انقلابی ها نیز از نظر خود برگشته اند اما با توجه به اینکه ۱۳ آبان یک روز ملی است همه افراد با هر اعتقاد و گرایش سیاسی علی الخصوص جوانان و نوجوانان باید به منظور با شکوه تر شدن این راهپیمایی عظیم در آن شرکت کنند.

۱۳ آبان از مناسب های وحدت آفرین است

وی با بیان اینکه ما در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم و دشمن سعی دارد با القای اراجیفی در کشور تفرقه ایجاد کند تصریح کرد: ۱۳ آبان از مناسب های وحدت آفرین است ، باید همه مقابل این تفرقه باایستیم و نشان دهیم که در اصول وحدت ساز نظام در کنار هم هستیم.

امام جمعه بندرانزلی همچنین افزود: جامعه باید از فضای دو قطبی فاصله بگیرد ، اختلاف نظربین علما که در واقع یک بحث طلبگی است نباید فرصتی باشد برای استفاده سود جویان که از آب گل آلود ماهی بگیرند ، همه مراقب باشند که به دست دشمن بهانه ندهند و اختلاف نظرات را به جامعه نکشانند.

اهمیت و جایگاه وقف از دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در قسمت پایانی سخنان خود به آن اشاره و تاکید کرد: وقف یکی از اعمال و کارهای بسیار نیک و با فضلیت دینی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد ، وقف یکی از بهترین اعمالیست که برای واقف او بعد مرگ نیز ثواب و اجری عظیم به همراه دارد و ثوابش تا دنیا دنیاست ثبت خواهد شد.

وی در ادامه گفت: هر کسی در حد توان خود با هر نیتی که دارد چه در مسائل علمی چه رفع محرومیت ها ، چه کمک به زوج های جوان و … از خود چنین یادگاری ای به جای بگذارد و باشد که در آن دنیا نیز از ثمرات آن بهره مند گردد.

خطیب جمعه انزلی همچنین اظهار کرد: برخی ها کار خیری می کنند که ماندگاری ندارد، اما چقدر خوب است که ما آن را با وقف ماندگار کنیم ، وقتی چیزی را حتی یک آجر برای مسجد و یا حوزه علمیه ای وقف کنیم تا زمانی که آن پابرجاست ثوابش نوشته خواهد شد.