به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان به سالروز شهادت شهید بهشتی اشاره و خاطر نشان کرد: خدماتشان به جامعه اسلامی و انقلاب، نقش و تاثیر مهم این شهید بزرگوار در تنظیم و تصویب قانون اساسی ، تسلط وی بر چندین زبان زنده دنیا و همچنین مظلومیت و تحمل در برابر تهمت ها و دروغ ها (همچون شهید مطهری) از ویژگی های اخلاقی و سیاسی ایشان بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: پایه گذاری قوه قضاییه ای بر اساس مبانی اسلامی وظیفه ای بود که امام بر دوش ایشان گذاشت که متاسفانه ترور ایشان توسط منافقین خسران بزرگی برای انقلاب بود و این فرصت را از نظام گرفت.

خطیب جمعه انزلی همچنین در ادامه یادآور شد: حجم تهمت ها و دروغ هایی که به ایشان نسبت می دادند به حدی بود که امام (ره) در روز بعد از شهادت ایشان گفتند: ” این را من مکرراً گفته ‏ام که مرحوم آقاى بهشتى در این مملکت مظلوم زیست. تمام مخالفین اسلام و مخالفین این کشور حمله مستقیم ‏شان را به ایشان و بعضى دوستان ایشان کردند. کسى را که من بیشتر از بیست سال مى ‏شناختم و روحیاتش را مطلع بودم و مى ‏دانستم چه جور مرد صالحى و مرد به درد بخورى براى این کشور است، مخالفین او را در کوچه و بازار و محله و صحبتهایى که همه مى ‏کردند، آن طور جلوه دادند و یک مرد صالحى را به صورت یک دیکتاتور درآوردند”

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود با تطبیق این حوادث با جامعه امروز نیز تصریح کرد : یکی دیگر از مصادیق این اتقاقات در شرایط امروز تهمت ها ، دروغ ها و شعارهایی است که در فضای مجازی و اغتشاشات به رهبر معظم انقلاب و جایگاه ولایت فقیه نسبت می دهند و متاسفانه ای عده ای نیز تمام نواقص دولت و مجلس و نوک پیکار تمام کاستی ها را به سمت ایشان نشانه رفته و می روند.

وی که معتقد بود علی رغم تمام این اتفاقات مردم ما نسبت به این توطئه ها آگاه هستند افزود: در هفته گذشته ریاست محترم جمهور سخنانی را خطاب به بدنه دولت مطرح کردند که ما انتظار داریم دولتی ها حداقل حرف رئیس خودشان را گوش دهند.

امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به هفته قوه قضاییه و دیدار رهبری با اعضای این مجموعه خاطر نشان کرد: از تلاش های و دلسوزی های مجموعه قوه قضایه در انزلی تشکر می کنم و از موانع و مشکلات مطلع هستم ولی مباحثی را که امروز مطرح می کنم عموما از توان شهرستان خارج و نیازمند ورود دستگاه قضا از مرکز استان است.

*قوه‌ی قضائیه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین گفت: همان‌گونه که رهبری بارها تأکید کرده اند قوه‌ی قضائیه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که هرجا با تخلفی از قانون مواجه شدند، با مراجعه به دستگاه قضایی می‌توانند حق خود را با آسودگی خاطر بگیرند.

وی در ادامه یاد آورد شد : رهبری فرمودند که اگر دستگاه قضایی در ادای وظایف خود یعنی «قضاوت، پایان دادن به اختلاف‌ها و نزاع‌ها و مجازات متخلفان از قانون» به‌خوبی عمل کند، مردم از حاکمیت، خرسند و راضی خواهند بود و اگر وظایف، ناقص و بد انجام شود، مردم از حاکمیت، ناخرسند میشوند.

*چرا دستگاه قضایی با تصرفات غیر قانونی و تغییر کاربری اراضی ملی و تالاب در انزلی برخورد نمی کند؟

خطیب جمعه انزلی با بیان این مقدمه و تاکید بر اینکه برای سئوالات خود مصادیق دقیق و مستندی نیز دارد و انتظار می رود نه به عنوان امام جمعه انزلی بلکه به عنوان یک شهروند به آنها پاسخ داده شود، ۳ سئوال را نیز خطاب به دستگاه قضا مطرح و تصریح کرد : چرا دستگاه قضایی با تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و تالاب، خصوصا با تصرفات عمده و سازمان یافته برخورد نمی کند؟ این برای ما در این شهرستان یک سئوال است و پنهان هم نیست و بنا به فرمایش رهبری دستگاه قضا باید در مقابل افکار عمومی با توجیه ، پیگیری اقناع کننده و ملاطفت مسائل را بیان کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین سئوال دیگر خود را نیز مطرح کرد و افزود: چرا با تغییر کاربری اراضی کشاورزی که بر اساس قانون جرم تلقی می شود ، در این شهرستان و منطقه آزاد برخورد نمی شود؟ زمین های کشاورزی که در مقابل چشم همه مردم و مسئولان تبدیل به ویلا و شهرک شده است ، چه کسی به خودش اجازه داده که این زمین ها را تغییر کاربری دهد؟ کسی مجاز نیست اراضی کشاورزی را خصوصا در این شرایط که کشور به مواد غذایی نیاز دارد تغییر کاربری دهد.

وی به عنوان آخرین سئوال از دستگاه قضایی استان نیز تصریح کرد: چرا با عناوین مجرمانه ی تخلف و قصور دستگاه های دولتی و سازمان های عمومی و غیر دولتی برخورد نمی شود و دستگاه قضا ورود نمی کند؟ آیا اینها را تخلف نمی داند و یا اطلاع ندارد یا این ها می خواهند مثل مجلسی های به رهبری بگویند ما قانون تصویب کرده ایم و فلان دستگاه اجرا نمی کند؟ چه کسی مسئول است ؟ اگر قوه قضاییه اختیار ندارد که دارد چرا این نواقص را برطرف نمی کند؟

وی در بخش پایانی سخنان خود هم تاکید کرد: در همین روزهای اخیر شاهد افتتاح پروژه هایی در منطقه آزاد بودیم که دستور قضایی توقف آن صادر شده است ، چرا یک مسئول بلند پایه باید بیاید کاری که دستگاه قضایی آن را تخلف شمرده است و دستور توقفش را داده به صورت رسمی افتتاح کند؟ چه کسی باید برخورد کند؟ دستگاه قضایی اگر نتواند حکم خودش را اعلام کند و پایش باایستد به چه دردی می خورد؟

*چه افراد و یا جریانهایی مانع اجرای دستورالعمل نظارتی دادستان کل کشور در انزلی شده است؟

خطیب جمعه انزلی در ادامه به دستور العمل نظارتی دادستان کل کشور برای رعایت حقوق عامه ی مردم نیز اشاره و تصریح کرد: این دستور العمل دستور العمل بسیار مهمی است ، چرا اجرا نمی شود؟ و یا حداقل در این شهرستان اجرا نشده و سئوال من این است که چه افراد و جریانهایی مانع اجرای این قانون و رسیدگی به تخلفات می شوند؟ دستگاه قضا باید این فرد و یا افراد را به مردم معرفی کند.