به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین صبح امروز در مراسم ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز زن در اداره گمرک استان گیلان اظهار داشت: دستورات دین اسلام در حوزه‌های مختلف با پشتیوانه حکیمانه و آگاهانه صادر شده است.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به جایگاه والایی که دین اسلام برای بانوان در نظر گرفته است عنوان داشت: اگر در طول تاریخ نگاه کنیم، می‌بینیم که اسلام در دورانی ظهور کرد که عقاید جاهلی، جایگاه مناسبی را برای زن متصور نبود.

ایشان ضمن تشریح جایگاه و مقام والای حضرت زهرا(س) در نزد خداوند متعال و پیامبراکرم(ص) خاطرنشان کرد: جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) به قدری والا است که خداوند متعال، این بانوی مکرمه را علت خلقت تمام عالم می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین انقلاب اسلامی را احیاگر اسلام در فصر حاضر دانست و تصریح کرد: اگر اندیشه امام خمینی(ره) را بازنگری کنیم، می‌بینیم که ایشان جایگاه والایی را برای بانوان متصور بودند‌.

امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه امروز متاسفانه جهان درگیر جاهلیت مدرن شده است اظهار داشت: در جاهلیت گذشته زنان را زنده به گور می‌کردند و امروز نیز جاهلیت مدرن، شرافت بانوان را زنده به گور کرده است.

ایشان با بیان اینکه کشورهای غیردینی و غربی متاسفانه شانیت بانوان را رعایت نمی‌کنند خاطرنشان کرد: اگر این موارد را مرور کنیم، میبینیم که دین اسلام چه خدمات بزرگی به بانوان کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر اینکه بانوان دارای نقشی اثرگذار در جامعه هستند گفت: همانطور که بانوان با رعایت اصول دینی و اخلاقی می‌توانند سبب رشد جامعه شوند، با عدم رعایت این نکات می‌توانند سبب تخریب جامعه شوند.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه در نظام اسلامی، بانوان می‌توانند با رعایت شئونات دینی، رشد و پیشرفت کنند افزود: بانوان باید در توجه به معنویات را اولویت تمام امورات خود قرار دهند.

ایشان با تاکید بر اینکه جایگاه والای حضرت زهرا(س) به دلیل معنویت بالای ایشان به دست آمده است اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) به حضرت زهرا(س) فرموده‌اند که در روز قیامت با نسب افراد کار ندارند؛ بلکه میزان معنویت و عبودیت انسان مورد پرسش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/