به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین صبح امروز در نخستین یادواره شهدای دانشجو و مدافع حرم شهرستان بندر انزلی و همچنین سومین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: دین مبین اسلام برای انسان‌ها کرامتی ویژه و جایگاهی متعالی قائل است.

امام جمعه بندر انزلی شهادت را والا‌ترین جایگاه انسانی دانست و عنوان داشت: امروز لازم است تا خودمان و جامعه را هرچه بیشتر با شهدا و سیره آن‌ها تطبیق دهیم.

ایشان تکریم خانواده‌های شهدا و برگزاری مراسمات یادواره‌های شهدا را امری پسندیده و لازم‌التوجه دانست و تصریح کرد: باید به این نکته توجه شود که ما باید تلاش کنیم تا باطنمان را هرچه بیشتر با شهدا و سیره آن‌ها مطابقت بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین وجود حس تعهد و مسئولیت‌پذیری را یکی از تفاوت‌های نظام اسلامی با حکومت طاغوت دانست و افزود: استکبار، بی‌تفاوتی نسبت به مردم و منفعت طلبی اصلی‌ترین محور حکومت‌های طاغوتی است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و برپا کنندگان آن، خود را نسبت به مردم متعهد می‌داند خاطرنشان کرد: انقلابیون ما بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و تنها برای برپایی حکومت اسلامی و احیای اسلام قیام کردند.

جمهوری اسلامی خود را نسبت به تمام رخدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی مسئول می‌داند

ایشان فرهنگ لیبرالی و غیردینی را مظهر بی‌تعهدی و بی‌تفاوتی دانست و ابراز داشت: جمهوری اسلامی خود را نسبت به تمام رخدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی مسئول می‌داند و همین امر سبب قدرتمندی نظام جمهوری اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه انسان مسلمان حتی در برابر مظلومان غیر مسلمان جهان نیز مسئول است گفت: افرادی که می‌گویند نظام اسلامی نباید به مظلومان جهان کمک کند، بویی از اسلام نبرده اند.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه اگر دانشگاه‌ها و جوامع دانشگاهی خود را نسبت به جامعه مسئول بدانند، مشکلات جامعه اصلاح می‌شود عنوان داشت: به همین دلیل است که امام راحل فرمودند “دانشگاه مبداء تحولات کشور است”.

ایشان با اعلام اینکه امروز برخی دشمنان داخلی و خارجی در تلاش هستند تا روحیه مسئولیت‌پذیری را در دانشگاه‌ها از بین ببرند خاطرنشان کرد: مدیران لیبرال و غیرارزشی حاصل عدم وجود باور مسئولیت‌پذیری در برخی دانشگاه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر اینکه شهدا افرادی بودند که خود را نسبت به جامعه و شرایط آن مسئول می‌دانستند افزود: وجود همین احساس مسئولیت سبب می‌شود تا شهدای مدافع حرم فرسنگ‌ها دورتر از مرز‌های کشورشان حضور پیدا می‌کنند تا از باورشان دفاع کنند.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه در نظام اسلامی، تمام دستگاه‌ها و ادارات با یکدیگر مرتبط هستند و تمام مسئولان باید نسبت به تصمیماتی که گرفته می‌شود احساس مسئولیت کنند گفت: اینکه امروز شاهد هستیم برخی مسئولان تصویب سند زیان‌آوری مانند برجام را گردن نمی‌گیرند و آن را تصمیم نظام می‌نامند، نشان از عدم وجود حس مسئولیت‌پذیری در آن‌ها است.

ایشان با اعلام اینکه آینده این کشور در اختیار نسل جوانان است و آن‌ها باید بیش از پیش با سیره شهدا آشنا شوند تصریح کرد: امروز جوانان باید روحیه مسئولیت‌پذیری را در خود ایجاد کنند تا پیشبرد امور نظام اسلامی را در دست بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر لزوم وجود حس تعهد در جوانان برای به دست گرفتن پیشبرد امور نظام اسلامی اظهار داشت: امروز این وظیفه سنگین بر دوش همه مسئولان نظام اسلامی است که سیره شهدا و فرهنگ آن‌ها را در جامعه ترویج کرده و نهادینه کنند.

انتهای پیام/