به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های این هفتۀ نماز جمعه با استناد به فرمایش حضرت امیرالمومنین(ع) «فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّهِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّهِ أَوْلِیَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى»، اظهار داشتند: حضرت علی(ع) در این بیان که یکی از خطبه های نهج البلاغه است راجع به مسئله جهاد صحبت می‌کنند و می‌فرمایند که جهاد یکی از دربهای بهشت است و خداوند متعال این درب را به روی بندگان خاص خودش باز می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه با ملاحظه در تاریخ اسلام و انقلاب می‌بینیم که بسیاری از افراد در خیلی از صحنه‌ها حضور داشتند اما عدۀ خاصی شهید شدند، افزودند: این فرمایش امیرالمومنین است که خداوند متعال این درب را برای عده خاصی باز می‌کند و قرار نیست همه به فیض شهادت برسند، این امر ویژه‌ای است که خداوند متعال به عده خاصی عنایت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان داشتند: بنابر این فرمایش امیرالمومنین(ع)، جهاد لباس تقواست و اگر کسی اهل تقوا بود و در مسیر تقوا حرکت کرد به میزان بهره مندی او از تقوا قطعاً مزین به جهاد هم خواهد شد؛ این تشبیه حضرت علی(ع) برای این است که این لباس و تقوا ویژگی هایی دارد مثلا لباس علاوه بر اینکه انسان را می‌پوشاند و از سرما و برخی آسیبهای دیگر حفظ می‌کند، برای انسان نشانه زینت و وقار و شخصیت است.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: سبک زندگی در جامعۀ ما متاسفانه دستخوش تغییراتی شده است؛ ولذا گاهی اوقات در جامعه برخی از افراد را با نوعی پوشش‌ها می‌بینیم که هیچ تناسبی با فرهنگ دینی – ملی و شخصیت ایرانی ندارد، مثلا می‌روند پول می‌دهند و لباس پاره پاره می‌خرند و می‌پوشند؛ انسان متشخص، مومن، انقلابی و در مسیر اولیاء خدا هر لباسی را نمی‌پوشد و هر پوششی را برای خودش انتخاب نمی‌کند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه لباس انسان متقی جهاد است، ادامه دادند: زینت و شخصیت انسان به حرکت در مسیرهای جهادگرانه است، در آستانه ورود به ماه معظم شعبان هستیم که در آغاز این ماه ولادت های بسیار مهمی داریم از ولادت حضرت سیدالشهداء(ع) کسی که مسیر جهاد در راه خدا را با آن سختی‌ها، شهادت‌ها و اسارت‌ها در پیش گرفت تا اسلام حفظ شود و در ادامه ماه ولادت قمر بنی هاشم(ع) و امام سجاد(ع) که این ولادت‌ها یک نشانه‌اش همین بعد جهاد و مواجهه با دشمن در شکل‌های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در سال ۱۳۵۸ در چنین روزی بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی طبق دستور امام(ره) تاسیس شد، افزودند: بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی یکی از مجموعه‌هایی است که در حفظ شأن و جایگاه خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران تاثیر بسزایی داشته که سایر کشورهای جبهه مقاومت نیز با الگوگیری این بنیاد را تاسیس کرده‌اند.

خطیب جمعه بندرانزلی این اقدام امام(ره) و دستور ایجاد بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی را بسیار هوشمندانه عنوان کردند که آثار و برکات فراوانی داشته و افزودند: طبق آمار تعداد شهداء عزیز ما در سطح کشور ۳۰۸۲۰۹ شهید و در شهرستان ۴۴۹ شهید است که عدد قابل توجهی می‌باشد؛ مردم عزیز ببیند کشور و انقلاب مدیون جانفشانی‌ها، ایثارگری‌ها و رشادت‌های چه کسانی است؟ تعداد جانبازانی که در کشور داریم ۵۵۴۸۵۸ نفر و در شهرستان ۱۱۳۸ نفر است که این تعداد جانباز کسانی هستند که در عرصه دفاع از انقلاب در جبهه‌های مختلف از سلامت و جانشان مایه گذاشتند و همۀ ما مدیون این عزیزان هستیم.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: همانطور که این عزیزان موجب سرافرازی نظام و انقلاب اسلامی شدند و در کنار سایر مجاهدت‌های علمی و فناوری توانستند چنین اقتدار و عظمتی را ایجاد کنند، وظیفۀ ما تجلیل از خانواده‌های معظم شهداء، زنده نگه داشتن راه آنها و حفظ عهد و پیمانی است که با آنها بسته‌ایم؛ همه مسئولان در این رابطه وظیفه دارند که امیدواریم با اقدامات جهادی نگذارند جایگاه خانواده‌های معظم شهدا در اذهان عمومی جامعه بواسطه توطئه‌های دشمنان کمرنگ شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه جهاد که لباس تقواست برای امت اسلام ثمرات فراوانی داشته و موجب عزت آن شده که امروز جایگاه امت اسلامی را در منطقه می‌بینید، تصریح کردند: این اقتداری که امروز خط مقاومت در برابر توطئه‌هایی که دشمنان داشتند تا منطقه ما را تجزیه کنند و تسلط بر منابع غنی این منطقه داشته باشند بواسطه همین رشادت‌ها، شهادت‌ها و جانبازی‌ها بدست آمده است.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: آمریکایی‌ها روزی به کشور همسایه ما عراق هجوم آوردند و اشغال کردند و کنارشان اروپایی‌های خیانتکار گروهک‌های تکفیری و داعشی‌ را ایجاد، تقویت و منطقه را مأمن و پناهگاه آنان کردند تا امنیت را از عراق، سوریه و در نهایت از ایران از بین ببرند اما به برکت انقلاب اسلامی و مستشاری نیروهای جهادی خط مقاومت به فرماندهی سردار عزیز رشید شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یارانشان و فتوای مرجعیت عراق و حضور مقتدرانه ولی مظلومانه حشدالشعبی چنان امنیتی در این کشورها ایجاد شد که نیروهای آمریکایی که می‌خواستند امنیت عراق را تامین کنند با همه توانشان امروز در عراق و منطقه امنیت ندارند و در روز گذشته تنها سه بار به آنها حمله شده است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: چنان امنیتی بواسطه شهادت‌ها، رشادت‌ها و جانبازی‌های نیروهای‌های خط مقاومت، حشدالشعبی و جبهه اسلام ایجاد شده که پاپ را تشویق به سفر به عراق برای دلجویی از مسیحیان رنجدیده عراقی توسط تکفیری‌ها و نیز تقدیر از مرجعیت عالی شیعه و شیعیان عراق در حمایت از مسیحیان بویژه مسیحیان ایزدی عراق می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه این سفر با تمام حواشی که داشت در نهایت موجب افتخار نظام اسلامی و جبهه مقاومت شد، افزودند: دیداری که پاپ با مرجعیت شیعه عراق داشت، توصیه‌هایی ایشان در رابطۀ با فلسطین داشتند، تذکراتی است که باید به اینهایی که مدعی صلح در دنیا هستند و اسلام را طرفدار خشونت می‌دانند گفته شود.

خطیب جمعه بندرانزلی عنوان کردند: اگرچه سوالات مختلفی در اذهان مردم دنیا بویژه مردم عراق و کشورهای اسلامی وجود دارد از جمله اینکه جناب پاپ که رهبر کاتولیک‌های جهان هست در رابطه با ظلم‌هایی که در عراق شده چه کرده؟ آن زمان که عراق زیر چکمه‌های آمریکایی‌ها و داعشی‌ها لگدمال میشد و جان، ارض و ناموس مردم نه تنها مسلمان بلکه مسحیان مورد تعرض قرار گرفت و اگر نیروهای جبهه مقاومت نبودند مشخص نبود چه بلایی سرشان می‌آمد چه کرده؟

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه شاه بیت صحبت‌های مرجعیت برای رهبر کاتولیک‌های جهان مسئله فلسطین بود، افزودند: شما که داعیه دار صلح هستید چه اقدام بازدارنده ای انجام دادید با اینکه سردمداران این کشورهایی این تجاوزها را انجام داده‌اند عمدتاً از کیش شما هستند؟ شما چه اعتراضی به رنج‌هایی که در یمن مردم مسلمان متحمل می شود داشته‌اید؟ مسیحیت در رنج‌ها و مشقت‌هایی که در نقاط دیگر دنیا وجود دارد، کجاست؟ چطور آنجا صحبتی از دعوت به صلح در میان نیست؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: دیدیم و دیدید که به لطف پرودگار و اقتدار و خدمت‌های خالصانه‌ای که جبهه مقاومت و سردار رشیدمان داشت به گونه‌ای حقیقت آشکار شد که خود مسیحیان عراق به پاپ گفتند این امنیت‌هایی که داریم حاصل دست قطع شده‌ی سردار سلمانی است که به دفاع از مردم آمد و ارتش تروریست آمریکا آن را به شهادت رساند!

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: در رابطه با این سفر دو نکته را باید مورد توجه قرار داد اولاً در همین سفری که پاپ انجام داد مهمترین حلقه حفاظتی او حشدالشعبی بود که این اقتدار و عزت برای اسلام است و از پرتو جهاد پدید آمده و هرگز چنین اقتداری از مذاکره بدست نمی‌آید و ثانیاً تلاش رسانه‌ای که از ماه ها قبل در رابطه با این سفر و فضاسازی‌های مورد نظر جبهه استکبار از قبیل تضعیف اقتدار جبهه مقاومت و القاء اختلاف دیدگاه بین حوزه قم و نجف و مرجعیت عراق و رهبری نظام اسلامی بود درحالیکه این مطالبی که مطرح شد تحریف واقعیت است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: مقام معظم رهبری دیروز فرمودند دشمن با امکانات رسانه‌ای که در دستش است همیشه به مردم در همه مسائل دروغ می گوید و حقایق را وارونه نشان می‌دهد، یک نمونه اینکه واقعیت امروز عراق غیر آن چیزی است که رسانه‌ها میگویند چه از لحاظ اقتدار نیروهای مقاومت و هماهنگی بین مرجعیت عراق و حوزه علمیه نجف و قم! امروز به فضل پرودگار متعال این وحدت بین جهان تشیع و امت اسلام خیلی اتحاد و هماهنگی عمیقی است و باید قدر این عزت و اقتدار که برآمده از این ایثارها و مجاهدت هاست را دانست و فریب فضاسازی‌ها و تحریف‌های رسانه‌ای استکبار جهانی را نخوریم خصوصا در رابطه با مسائل کشور و انتخابات پیش رو.