به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به آیه شریفه اظهار داشتند: در این آیه شریفه خداوند متعال همه مومنین را مورد خطاب قرار می‌دهد و دستوری به انسان‌های مومن داده می‌شود این است که کسانی که اهل کتاب هستند و دین شما را تمسخر و استهزا می‌کنند، کفاری که نسبت به شما و دین شما استهزا و استخفاف دارند را به عنوان دوست انتخاب نکنید و اینکه انسان مومن یا جامعه اسلامی با کسانی که حتی با دین نمیجنگند ولکن دین را بازیچه و مورد استهزا قرار می‌دهند رفاقت نکنند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه نشانه ایمان کفر به طاغوت است، ادامه دادند: همه انبیاء الهی مبعوث شدند تا انسان‌ها را به دین خدا دعوت کنند و به آنها بگویند که از طاغوت اجتناب کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: اینکه انسان بگوید مومن هستم و به طاغوت هم کاری ندارم و به طاغوت کافر نباشد ایمانش کامل نیست، نمی‌شود انسان بگوید هم خدا را هم شیطان را قبول دارم اگر خدا را قبول داری باید با طاغوت کفر بورزی.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: انسان مومن که ادعای ایمان دارد، تنها با اصل کفر به طاغوت است که می‌تواند ثابت کند این ادعا حقیقی است و تا زمانیکه اصل مهم کفر به طاغوت نباشد ایمان انسان پذیرفته نمی‌شود و از تقوا و خداترسی خبری نیست.

ایشان با اشاره به سه مناسبت مهم پیش رو یعنی ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری امت اسلام، سالروز قیام ۱۵ خرداد و شهادت امام جعفر صادق(ع)، عنوان کردند: این سه مناسبت مشترکاتی دارند که یکی از مهم ترین مشترکات این سه مناسبت ویژگی و اصل کفر ستیزی و طاغوت ستیزی است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه تمام سیره و زندگی امام صادق(ع) مبارزه با طاغوت بود، افزودند: سراسر زندگی امام خمینی(ره) هم از آن زمانی که نهضت را شروع کردند، از ۱۵ خرداد ۴۲ و ۴۳ تا سالهای تبعید و پس از آن همه و همه مبارزه با طاغوت زمان بود و سلطه ظالمین بود که امام(ره) را به حرکت در آورد بود و فریاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به مخالفت امام(ره) با لوایح ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید و جنایت‌های رژیم منحوس پهلوی در روز شهادت امام صادق(ع) در مدرسه فیضیه قم که طلاب را به شهادت رساندند و جنایت ساواک و سخنرانی امام و مخالفت علما و آغاز قیام در مخالفت با طاغوت اشاره و بیان کردند: در بحث کاپیتولاسیون چرا امام(ره) صراحتا مخالفت کرد و پس از آن در ۱۳ آبان دستگیر و به ترکیه تبعید شد؟ برای اینکه قانونی را در کشور گذاشتتد تا آمریکایی‌های جنایتکار در کشور اسلامی و اهل بیت سلطه و امنیت قضایی پیدا کنند و تعبیری که امام فرمودند اگر یک آشپز امریکایی، مرجع تقلید شما را در وسط بازار ترور کند، زیر پا منکوب کند، پلیس ایران حق ندارد جلوی او را بگیرد! دادگاه‌های ایران حق ندارند محاکمه کنند، بازپرسی کنند، باید برود امریکا! آنجا در امریکا اربابها تکلیف را معین کنند!

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: همان شرایط را امروز آمریکایی‌های جنایتکار در خیلی از کشورها که یکی از آنها افغانستان مظلوم و غریب است ایجاد کرده‌اند؛ نزدیک دو دهه است که می‌کشند، تجاوز و جنایت می‌کنند، زیرساخت‌ها را از بین می‌برند و غارت می‌کنند و مواد مخدر را در آنجا گسترش و ترویج کردند و تحت حمایت نیروهای آمریکا و ناتو تجارت می‌کنند اما یکی از سربازان متجاوز و جنایکار امریکایی را در افغانستان نمی‌توانند محاکمه کنند و فریادشان به هیچ جایی نرسیده و این همان شرایطی است که می‌خواستند در ایران ایجاد کنند و امام(ره) جلویش ایستاد.

ایشان با تاکید بر اینکه مبارزه با طاغوت و نفی آن یک اصل مهم در مبانی دینی و حکومت اسلامی است، خاطر نشان کردند: ۱۵ خرداد برای مبارزه با طاغوت بوقوع پیوست و امام(ره) برای همین مبارزه کرد و مردم هم برای همین مسئله پشت سر امام ایستادند و خون دادند و سختی‌ها کشیدند تا اسلام حاکم شود و اسلام اگر حاکم شود یعنی طاغوت باید نفی شود و از بین برود چه طاغوت بیرونی چه طاغوت داخلی.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه سلطه طاغوت که هیج ارتباط با طاغوت هم به هیج وجه در جامعه اسلامی قابل پذیرش نیست، اظهار داشتند: در این سه مناستبی که امروز درآن قرار گرفته‌ایم این اصل در همه این مناسبت‌ها یک رکن اساسی است؛ اسلامیت هم هست اما اسلامی که با طاغوت و ظلم مبارزه کند نه اسلام آمریکایی به تعبیر امام(ره)؛ بیانات امروز مقام معظم رهبری در رابطه با جمهوریت و اسلام و مردم سالاری دینی اصول اسلامی انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر تشان کردند: امام(ره) به همان اندازه‌ای که برای مردم ارزش قائل است و از جمهوریت نظام دفاع می‌کند از اسلامیت نظام هم دفاع می‌کند و این مایه تعجب است که امروز بعضی‌ها حتی از منتسبین به بیت امام در رابطه با این آرمانها و اندیشه امام نه تنها سستی و تعلل می‌کنند بلکه در نقطه مقابلش حرکت می‌کنند؛ دم از جمهوریت نظام می‌زنند اما کاری به اسلامیت نظام ندارند، نمی‌گویند امام وقتی میخواست رفراندوم کند برای تغییر نظام و رژیم حاکم در این کشور فقط و فقط فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد! چون برخی‌ها گفتند جمهوری دموکراتیک اسلامی و یک چیزی هم وسطش آوردند.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: امام(ره) اگر نسبت به جمهوریت و اسلامیت حساسیت نداشت، جمهوری دموکراتیک اسلامی را میپذیرفت؛ چرا فرمود نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد چون این دو عنصر دینی و قرآنی است؛ مردم در جامعه دینی برای حفظ و گسترش و ایجاد نظام اسلامی که درش قانون اسلام حاکم شود که یک اصل مهم و اساسی آن کفر نسبت به طاغوت است.

ایشان افزودند: قرآن کریم به همه ما می‌فرماید که اگر مومن هستید نباید با طاغوت و کفار رابطه داشته باشید؛ امروز در انتخابات قرار داریم و کسانی می‌آیند که سالهای قبل آمدند شعار دادند با تبلیغات رای مردم را گرفتند تا در جهت چیزی حرکت کنند که باز سلطه آمریکایی‌ها را به کشور برگرداند و آنچه امام(ره) برایش مبارزه کرد و تبعید شد و مردم برایش خون دادند و سختی تحمل کردند و ۴۲ سال در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادند و دست دشمن را از این کشور کوتاه‌ کردند را عده‌ای از بین ببرند و دشمن را مجددا حاکم بر سرنوشت این مردم کنند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: ۸ سال است کشور معطل برجامی است که دشمن به ناحق ما را تحریم کرده و ظالمانه ثروت ما را در خارج از کشور بلوکه کرده و مراودات بانکی و تجاری نمی‌توانیم داشته باشیم بعد می‌گوید بیایید مذاکره کنید یک امتیازی بدهید تا مقداری از پولتان را بدهم، سلطه از این بدتر؟ سرافکندگی برای اسلام و نظام اسلامی از این بدتر؟ امام(ره) و ۱۵ خرداد این را می‌گوید؟! این همان بدعت و نفوذ و انحرافی است که عده‌ای در آرمانهای امام و انقلاب پدید آورده‌اند!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: امروز در برنامه فلان کاندیدا می‌گویند شما برای اقتصاد چه برنامه‌ای داری، میگوید اگر کسی در ماشین روسری‌اش را برداشت نباید جریمه‌اش کرد! چه ربطی به سوال دارد؟ بعد این حکم اسلام است و تویی که می‌خواهی در جامعه اسلامی رییس جمهور کشور اسلامی بشوی که امام(ره) بنیانگذاری کرده در تبلیغات انتخاباتی با حکم اسلام مخالفت می‌کنی؟ این افراد همان کسانی هستند که در طول مدیریتشان در کشور یک قدم برای ایجاد بانک اسلامی بدون ربا در کشور برنداشتند و هر کسی هم مطالبه کرد گفتند شما در اقتصاد دخالت نکنید و حالا اقتصاد ما یک اقتصاد ربوی به خاک سیاه نشسته است؛ اینها همان کسانی هستند که وقتی بدهی بالا آوردند دستشان را در جیب ملت کردند و بدهی‌شان را از جیب مردم دادند رفت، در بورس و خرید و فروش دلار و سکه مردم را ورشکست کردند و حالا آمده‌اند می‌خواهند رییس جمهور کشور اسلامی بشوند! با کدام تفکر اسلامی؟ با کدام مبارزه با طاغوت و تاسفمان از این است که بعضی از منسوبین و مدعیان خط امام(ره) از این جریان سالهاست حمایت می‌کند و بعد داعیه پیروی امام(ره) را دارند؛ امام(ره) این را نمی‌فرمود! امام برای یک لایحه و قانونی که در مجلس زمان طاغوت تصویب شد و ظلم به مردم جامعه می‌کرد قیام کرد، سخنرانی کرد، دستگیر و تبعید شد و مردم شهید دادند، آنوقت شما می‌آیید به راحتی قوانین اسلام را ندیده می‌گیرد و اصل مهم کفر به طاغوت و طاغوت‌ستیزی در جامعه را به گونه‌ای پیش‌ می‌برید که طاغوت بر جامعه سلطه پیدا کند؟

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: ۸ سال است همه ابعاد زندگی مردم معطل برجام است و امتیاز دادیم هیچ چیز نتوانستیم بگیریم، هنوز هم در وین خیمه زنده‌اند و دستاوردی هم نداشته‌اند؛ کجای این حرکت با مرام امام(ره) و اسلام ناب محمدی‌(ص) که امام مبلغ و احیاگر او بود می‌خواند؟

ایشان تاکید کردند: امام(ره) فرمودند من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می کنم نگذارید انقلاب به دست ناعقلان و نامحرمان بیافتد؛ ناعقل و نا محرم از این بالاتر؟ می‌فرماید می‌خواهید رای بدهید هشیار و بیدار باشید! مردم ما تاکنون دوازده دولت انتخاب کرده‌اند، بس است باید بعد از دوازده دولت تجربه کسب کرده باشیم و نباید همینطوری رای بدهیم و فریب وعده‌های کاذب و تبلیغات اغواگرانه را بخوریم و عده‌ای در جامعه ولو اسلام را هم قبول ندارند به کسانی رای بدهند که زندگی مردم را متلاشی می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به توصیه‌های امروز مقام معظم رهبری در رابطه با فضای مجازی، عنوان کردند: همه کشورهای غربی فضای مجازی‌شان را کنترل می‌کنند و سطح بندی کرده‌اند و اینطور نیست که یک خردسال با یک آدم تحصیل کرده و دانشگاهی و حوزوی بهره‌برداری شان از فضای مجازی یکسان باشد، الان هم که آموزش‌های ابتدایی و آموزش و پرورشی هم رفت به سمت فضای مجازی و همه با عزت و افتخار برای کسب ثواب برای بچه‌های نیازمند تبلت خریدند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه فضای مجازی خوب است اما کنترل می خواهد، افزودند: دشمن از همین طریق روی جامعه اثر می‌گذارد؛ در رابطه با انتخابات پیش رو حواس مردم باید خیلی جمع باشد، ما در یک مقطع بسیار حساس و سرنوشت ساز هستیم و انتخاب مردم می‌تواند اسلام و امت اسلام و انقلاب را عزت بدهد، پیش ببرد و پیروز کند و در نقطه مقابل خدایی نکرده میتواند مایه سرشکستگی اسلام و سلطه بیگانگان بر امت اسلام و جهان شود‌.

خطیب جمعه بندرانزلی متذکر شدند: امام(ره) خون دل خورد، زحمت و رنج کشید تا چنین حکومتی که در طول اسلام سابقه نداشته حاکم شود و این دستاورد کمی نیست لذا نباید با کوتاهی و سستی ما از بین برود، ما اگر امت قدرانی هستیم باید وصایای امام(ره) را مورد عمل قرار دهیم که همان وصایای پیامبر اکرم(ص)، امیرالمومنین(ع) و امام جعفر صادق(ع) است.

ایشان با تاکید بر اینکه حفظ اسلام و نظام اسلامی و حاکمیت روزافزون قوانین اسلامی همان چیزی است امام زمان(عج) از ما می‌خواهد، افزودند: اگرچه می‌دانیم که امروز اداره کشور صددرصد اسلامی نیست اما باید به این سمت برویم؛ دولت‌هایی در این کشور آمده‌اند که مسیررا عوض کرده‌اند و نه تنها به هدف تزدیک نشده ایم بلکه داریم از هدف دور می‌شویم و این را باید مردم با رای دادن و انتخاب اصلح چاره کنند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: مشکلات کشور در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی جز با حاکمیت اسلام ناب محمدی(ص) در این کشور برطرف شدنی نیست و به همان اندازه‌ای که برای رفع مشکلات اقتصادی نیاز به برنامه و مدیریت کشور داریم به همان اندازه و یا بیشتر از آن نیاز به حاکمیت قوانین و مدیریت اسلامی و کفر ستیزی و مبارزه با طاغوت داریم؛ اینها اصول مهمی است که مردم باید توجه کنند، به ظواهر و ادعاهای افراد توجه نکنند به سوابقشان توجه کنند، نمی‌شود کسی از اسلام خبر نداشته باشد و بیاید مدیریت جامعه اسلامی را در دست بگیرد و دشمن به چیز‌هایی که میخواهد برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین روز جهانی محیط زیست را تبریک گفتند و خاطرنشان کردند که مطالبی در این رابطه هفته آینده بیان خواهند کرد.