به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس اظهار داشت: این روحانی برجسته و خدوم، مردانه در برابر سلطه بیگانگان ایستاد.
 
امام جمعه بندرانزلی مرور تاریخ را راهکاری مناسب برای عبرت گرفتن و آشنا شدن با مجاهدت‌های علما در ایران دانست و افزود: شهید مدرس مجاهدانه از حقوق مردم و اسلام دفاع کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به ترویج جمله “دیانت ما عین سیاست ماست” توسط شهید مدرس خاطرنشان کرد:  آیت‌الله مدرس امروز باید الگویی برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای صیانت از حقوق مردم و کوتاه کردن دست زور گویان باشد.
 
ایشان شجاعت شهید مدرس را یکی از ویژگی‌های مهم این شهید والامقام دانست و تصریح کرد: شجاع بودن در جایگاهی مانند جایگاه شهید مدرس به زورگویی و سلطه گری نیست بلکه شجاعت به معنای ایستادگی در مقابل خواسته‌های مستکبران است.
 
امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه کسی که به دنبال ثروت‌اندوزی و رانت‌خواری است نمی‌تواند نماینده خوبی برای مردم باشد عنوان داشت: نماینده مردمی کسی است که برای دفاع از حقوق مردم در مقابل اقدامات دشمنان و زیاده خواهی آنها بایستد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین با تاکید بر اینکه شهید مدرس تنها برای دفاع از حقوق مردم وارد مجلس شد و به دنبال منافع حزبی و جناحی نبود افزود: نماینده مجلس باید در کمال صداقت و پاکدستی برای اعتلای نظام و مردم تلاش کند.
 
ایشان با اعلام اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی افراد فراوانی وارد مجلس شدند که قصدشان خدمت به مردم بود خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین انتخاباتی سبب می‌شود تا نفوذی ها و برخی افراد نتوانند برای کسب منافع شخصی وارد مجلس شوند.
 
امام جمعه بندرانزلی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت روحانی مبارز میرزاکوچک جنگلی خاطرنشان کرد: میرزا کوچک جنگلی فردی بصیر و شجاع بود که روح استکبارستیزی و مبارزه با سلطه بیگانگان را در جامعه گسترش داد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه میرزاکوچک جنگلی و یارانش به دنبال ایجاد اتحاد میان مسلمانان بودند گفت: وحدت رمز و عامل پیروزی مسلمانان در طول تاریخ است.
 
ایشان با اشاره به برخی اقدامات اختلاف افکنانه در شهرستان بندرانزلی توسط برخی افراد خاطرنشان کرد: پخش کردن شب‌نامه به قصد تشویش اذهان و گسترش اختلاف امری ناپسند است.
 
امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه افراد باید بدانند که با پخش کردن شب‌نامه و شایعه‌پراکنی نمی‌توانند بزرگ و موفق شوند افزود: امروز در شهرستان بندرانزلی همه باید باهم برای رفع مشکلات وحدت داشته باشند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اعلام اینکه خوشحال هستیم که فرماندار محترم شهرستانمان بدون جناح‌بندی سیاسی به دنبال رفع مشکلات شهرستان است افزود: باید از توان و ارتباطات فرماندار محترم برای رفع مشکلات فراوان بندرانزلی استفاده کرد تا این شهرستان و مردمانش به جایگاه واقعی خود برسند.
 
ایشان با تاکید بر اینکه رفع مشکلات بندرانزلی نیازمند صبر و وحدت است خاطرنشان کرد: شهرستان بندرانزلی مشکلات فراوانی دارد که با اتحاد و تلاش باید برای رفع آن‌ها تلاش کرد.
 
امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه امروز عموم ملت ایران باید در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند تصریح کرد: تلاش برای رفع کمبود‌ها و محرومیت‌ها سیره بزرگانی مانند شهید مدرس و میرزاکوچک است.
 
انتهای پیام/