به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، در واپسین روزهای دهه مبارک فجر اعضا ستاد دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان با حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین دیدار و با آرمان های امام و رهبری تجدید بیعت کردند. (برای دیدن گزارش تصویری کلیک کنید)

 
امام جمعه بندرانزلی در این دیدار شورای نگهبان و جایگاه آن را از برکات انقلاب برشمرد و تصریح کرد: علی رغم تلاشهای فراوان برای زیر سوال بردن این مجموعه ، ساز و کار شورای نگهبان توانسته است موفق باشد.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با توصیه به دست اندرکاران انتخابات به رعایت قانون و ملاک قرار دادن آن خاطر نشان کرد: خرید و فروش آرا حتی به صورت محدود کار شایسته ای نیست ولی این نکته بسیار حائز اهمیت است که اگر این ناهنجاری بین مردم شایع شود مضر بوده و باعث سلب اعتماد عمومی از نتیجه انتخابات می شود.

 
وی با بیان اینکه باید برای جلوگیری از بروز ناهنجاری ها در انتخابات مثل خرید و فروش آرا ، تبلیغات پیش از موعد و در حین انتخابات ، استفاده از اموال عمومی چاره اندیشی شود افزود: رفع و رجوع آن ، کار صحیحی نیست ، نباید این کارها اعتماد به شورای نگهبان را خدشه دار کند.

 

*اعتماد مردم به شورای نگهبان را تقویت کنید

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه شورای نگهبان را حافظ و نگهبان رای مردم دانست و تاکید کرد: اعتماد مردم باید به شورای نگهبان به حدی تقویت شده که نظر این شورای برای مردم حجت شود.

 
وی با تاکید بر اینکه باید اعتماد به شورای نگهبان افزایش یابد گفت : مسجد به مسجد رفته و شیوه فعالیت خود را معرفی کنید ، هر چه ارتباط شما با مردم بیشتر باشد اثر گذاری شما بیشتر خواهد بود.

 
امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد : انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان معمولا کم تنش تر از انتخابات دیگر است اما شما می توانید از این فرصت برای معرفی خود بیشتر استفاده کنید.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه نارسایی ها و تخلفات ،مردم را به نظام بدبین می کند خاطر نشان کرد: شیوه های مختلف جلب غیر قانونی آرا باید شناسایی شود، در برخورد با تخلفات باید با جدید ترین روش ها آشنا باشید ، دشمن از نقطه ضعف ها سو استفاده خواهد کرد لذا هرگونه بررسی شورای نگهبان باید با دقت، متقن و به گونه ای باشد که حق کسی ضایع نشود.

 

*در خصوص کارتان بدون هیچ تعارفی رفتار کرده و فقط از خدا کمک بخواهید

 
وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در وجوب حفظ نظام تاکید کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است ، باید اصل عدالت و حق داوطلبان بر اساس عدالت رعایت شود و همانطور که باید حق رای دهندگان و داوطلبان رعایت گردد وجوب رعایت حق نظام کمتر از آن ها نیست.

 
امام جمعه بندرانزلی در پایان سخنان خود خطاب به اعضای ستاد دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان متذکر شد : جایگاه شما زیر ذره بین است ، در خصوص کارتان بدون هیچ تعارفی رفتار کنید ، فقط امر خدا و قانون را در کارتان رعایت کرده و فقط از او کمک بخواهید و مطمئن باشید و بدانید اگر ما با از خودگذشتگی فشارها و هجمه ها را تحمل کنیم نظام بیمه می شود.

 
در این دیدار پیش از سخنان امام جمعه بندرانزلی، ولی علی پور؛ سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در انزلی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این شورا در روند برگزاری انتخابات آتی گفت: در تمام مراحل تلاش بر این بوده و خواهد بود که امور براساس قانون و مستندات قانونی و با دقت کامل انجام گیرد.