%d8%ad%d8%a7%d8%ac%db%8cامام جمعه بندرانزلی در نماز جمعه این هفته گفت: انسان مومن حق ندارد در مقابل هیچکس خود را تضعیف کند، وقتی که مسئولان آمریکایی خود اعلام می کنند که به عهدشان عمل نکرده اند چرا عده ای از آمریکا حمایت می کنند ؟ بد عهدی در برجام امتحان آخر آمریکا بود که باز هم مردود شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به ۱۳ آبان تصریح کرد: در رابطه ی ۱۳ آبان و مبارزه با آمریکا سوالاتی مطرح می شود که گاهی توسط برخی افراد خصوصا نوجوانان عزیز برای روشن شدن و پی بردن به علت و دلیل این مسئله است که کار خوب و بسیار شایسته ای است اما گاهی اوقات بعضی از اشخاص این سوالات و شبهات را برای انحراف اذهان عمومی و ایجاد تشکیک در مبارزه با امریکا و استکبار ، از روی غرض ورزی ، کمرنگ کردن و سبک برگزار کردن چنین مراسماتی مطرح می کنند که بسیار زشت و ناپسند است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات آمریکا در طول تاریخ ایران به پاسخ چرایی مرگ بر آمریکا و مبارزه با این استکبار بزرگ اشاره کرد و گفت: کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علیه دولت ایران ، شهادت رساندن دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ ، کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملّت بزرگ ایران ، تاسیس ساواک در ایران و آموزش انواع شکنجه ها به ماُموران ساواک و مصادره ی میلیون ها دلار و اموال ایران به بهانه‌های واهی بخشی از هزاران جنایات دولت آمریکا بر علیه مردم ایران است.

خطیب جمعه انزلی همچنین اضافه کرد:اقداماتی چون ایجاد لانه جاسوسی به جای سفارت در ایران ، حمله نظامی به ایران در صحرای طبس ، عامل ایجاد کودتای نوژه، حمیات از صدام حسین و رژیم بعث عراق و کمک‌های همه جانبه به این رژیم در ۸ سال دفاع مقدس، نقش ویژه در لو دادن عملیات کربلا ۴ و شهید شدن ۱۷۵ شهید غواص ، حمایت از گروه های تروریستی ،منافقین ،جند الشیطان و … که قاتلان ۱۷ هزار شهید ترور هستند، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی و تقدیر از فرمانده‌ این ناو ، چندین حمله به تاُسیسات و نیروهای ایرانی در دفاع مقدس و تامین سلاح‌های شیمیایی عراق علیه ایران ، حمله به کشتی ها و سکوهای نفتی ایران از کارهایی است که این دولت بر علیه ما انجام داده و حتی اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران بعد از برجام نیز هنوز ادامه دارد.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین به حمایت آمریکا از حادثه کوی دانشگاه سال ۱۳۷۷ و فتنه ۱۳۸۸ برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران ، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران و ساختن و پرداختن به هزاران فیلم ،کتاب ،کاریکاتور ضد اسلامی و ضد ایرانی نیز اشاره کرد و متذکر شد: فحاشی و تهمت‌های ناروا به ملّت ایران از جمله تروریست ،یاغی ، وحشی و تاُسیس گروه‌های تروریستی ازجمله داعش و حمایت از آنان به ویژه در مرزهای ایران و از همه مهمتر مشارکت در ترور دانشمندان هسته‌ای و تلاش برای ایجاد خرابکاری در تجهیزات هسته ای کشور از دیگر اقدامات این استکبار جهانی است.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: این شعار مرگ بر آمریکا متوجه مردم آمریکا نیست زیرا مردم آمریکا خود از دست دولتشان در عذاب اند لذا مسئله مرگ بر آمریکا ، مرگ بر جنایات دولتمردان آمریکایی است .

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به مناظره های انتخاباتی دو کاندید ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت : در مقابل چشم جهانیان افتضاحی در مبارزات انتخاباتی خود به بار آوردند که این بزرگترین انحطاط و سقوط در جامعه آمریکا است.

??کسی و یا کشوری نیست که از دست آمریکا در امان باشد.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه هم پیمانان آمریکا نیز به این کشور اعتماد ندارد یادآورد شد: شاید این کشور ها در ظاهر با هم متحد باشند اما آنقدر نگرانند که مانند گرگ ها روبرو هم می خوابند فلذا کسی و یا کشوری نیست که از دست آمریکا در امان باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد :انقلاب ما انقلابی عاشورایی بود ، انسان مومن حق ندارد در مقابل هیچکس خود را تضعیف کند، وقتی که خودشان اعلام می کنند که به عهدهایشان عمل نکرده اند چرا عده ای از آمریکا حمایت می کنند ؟ بد عهدی در برجام امتحان آخر آمریکا بود که باز هم مردود شد.
خطیب جمعه انزلی با سوالی سخنان خود را ادامه داد و افزود: ما به عنوان ملتی توانمند که نبوغ فراوان و دشمنان فروانی داریم چرا نباید در زمینه های مختلف و علوم و فنون روز روی پای خود باایستیم ؟ چرا با این وجود و علم بر این موضوع عده ای خود را به غفلت زده و از آمریکا تعریف میکنند؟ چشم بسته نباید دنبال هر حرفی برویم.

??هر کسی مومن است و خود را حسینی می داند در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کند / نمایندگان مجلس در انتخاب وزرای جدید، تحت تاثیر شانتاژهای خبری قرار نگیرند

حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با انتقاد از برگزاری نامناسب در راهپیمایی ۱۳ آبان سال گذشته تاکید کرد: در سال گذشته این مراسم برنامه ریزی درست و مناسبی نداشت و باید توجه کرد ۱۳ آبان منحصر به آموزش و پرورش نیست ، هر کسی مومن است و خود را حسینی می داند در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کند.

وی به استعفا و انتخاب وزرای جدید نیز اشاره و یادآور شد: فعلا بحثی در خصوص وزرایی که چه به دلیل ناکارآمدی و چه اختلاس تغییر کردند نداریم ، صحبت ما خطاب به نمایندگان است که وزرای جدید را کاملا بررسی کنند و با توجه به مسئولیتی که دارند تحت تاثیر شانتاژهای خبری قرار نگیرند.

در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به گلایه ها و انتقادات مردم از وضعیت نامناسب شهرستان متذکر شد: در خصوص این گلایه ها و شکایات مردمی که از طرق مختلف به بنده منعکس شده است نامه هایی را نوشته و برای مسئولان مربوطه ارسال کرده ایم ، اگر تا هفته آینده این مشکلات بر طرف نشود در تریبون نماز جمعه با مردم در میان خواهیم گذاشت.