امام جمعه بندرانزلی گفت: من در خصوص ضعف برخی دستگاه ها در آینده به صورت جدی با مردم سخن خواهم گفت، هر چه گفتیم توجه نکردند، این نمی شود، دستگاه قضایی و نظارتی باید برای برخورد با فساد و تخلفات به ویژه زمین خواری ها قاطعانه وارد میدان شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به اهانت های انجام شده به صاحت ائمه معصومین (ع) ، این کار را تلاش دشمنان برای از بین بردن هویت و مالکیت ارزش های اسلامی در جامعه برشمرد و تاکید کرد: می خواهند باورها و سبک زندگی مردم را در جامعه تغییر دهند که متاسفانه در بخش هایی نیز اثر گذار بوده اند.

وی در ادامه سخنان به مناسبت های هفته اخیر از جمله ، ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، روز شوراها، روز کارگر، روز معلم و روز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت که به روز جهانی مستضعفین و روز سربازان گمنام آن حضرت مزین شده است اشاره کرد و افزود: می خواهم به مسئولان شهری خصوصا شورا و شهرداری و اصناف یاد آوری کنم که آذین بندی شهر در این ایام مبارک در دستور کار قرار گیرد.

وی با گلایه از کوتاهی های انجام شده در ایام شهادت و ولادت ائمه معصومین (ع) خاطر نشان کرد: متاسفانه در این زمینه خیلی سستی می شود، گاهی اوقات من وقتی از دروازه شهرهای کوچکتر وارد می شوم ، مسئولانش آنقدر در این زمینه فعال هستند که انسان لذت می برد ، این کار علاوه بر اینکه مسئولیتی در پیشگاه معصومین بوده آبرو شهر شماست، امیدواریم در انزلی نیز این اقدامات انجام شود.

 امام جمعه بندرانزلی با اظهار اینکه من پیگری کرده ام و امکانات کافی در انبارها برای آذین بندی سراسر شهر وجود داره گفت: نمی دانم کارشکنی است و یا تقسیم کار درستی نیست، یعنی واقعا یک اِبراز شادی از ولادت ها و اِبراز تاسف کردن در شهادت معصومین تا این حد سخت است؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین هچنین تاکید کرد: خیلی ها با کارهای خلاف دین در شهر رژه می روند و ما حتی حاضر نیستیم و برای دین خود تبلیغ کنیم؟ مردم در این امر مشارکت کنند و در ادارات این امر را جدی بگیرد و همه آحاد مردم و مسئولان پای کار بیایند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با مسئولان وزارت اطلاعات تصریح کرد: این بیانات برای دستگاه های اطلاعاتی گفته شد اما چون اتکای نظام به مردم است بر مردم نیز ضروری است که به این سخنان توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه بیان کرد: به فرمایش رهبری ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است هر چند که دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه مقابل که برغم همه امکانات خود، تا بحال نتوانسته اند هیچ غلط مهمی انجام دهند البته اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین سپس با اشاره به ابعاد این جنگ پیچیده اطلاعاتی، گفت: در این جنگ، شیوه‌ها و روش‌های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی‌های امنیتی».

*دشمن در صدد ترویج زندگی غربی در جامعه است

وی در تشریح این شیوه ها خاطر نشان کرد: در دهه اول انقلاب سعی می کردند با ترور فیزیکی برای ساقط شدن نظام تلاش کنند هر چند که الان هم با ترور دانشمندان هسته ای هم در تلاش اند اما دیگر شرایط فرق می کند و قالب برنامه ریزی دشمن در صدد ترویج زندگی غربی در جامعه است.

گسترش فساد اخلاقی ، تضعیف بنیان خانواده ، ترویج و گسترش لااوبالی گری ، کسب اطلاعات استراتژیک نظام و ترویج علوم انسانی غربی به جای علوم انسانی اسلامی در مراکز آموزشی و دانشگاه از دیگر مواردی بود که خطیب جمعه انزلی از آن به عنوان دیگر نقشه دشمنان در تغییر ذائقه فرهنگی مردم و تبدیل جامعه اسلامی و دینی به جامعه غیر دینی بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین که معتقد بود در مقابله ی این جریانات ، جای خالی برخی خواص و برخی جناح های سیاسی مشهود است افزود: دستگاه های مسئول باید با فسادهای اقتصادی و اوامل سست کننده ی بنیان خانواده برخورد کنند و مردم نیز نباید در مقابله با فساد ساکت بنشینند و باید از مسئولان بخواهند.

وی در ادامه به دومین شیوه در عرصه جنگ با عنوان “تغییر محاسبات تصمیم گیران” نیز اشاره و خاطر نشان کرد: دستگیری فردی دو تابعیتی جاسوس را در نهاد ریاست جمهوری و جاسوسانی را نیز در تیم مذاکره کننده هسته ای و سازمان محیط زیست شاهد بودیم ، همین افراد در تیم مذاکره کننده در سوق دادن بقیه افراد به سمت دشمن نقش به سزایی داشتند و باعث شدند کسانی که رهبری آنان را فرزند انقلاب معرفی کردند و به واقع همین گونه هم است ، سخنانی را بر زبان آورند که صحیح نبود و همانگونه باشد که دشمن می خواهد.

*می خواهند نسل دوم و سوم انقلاب را نسبت به ارزش ها بی تفاوت شوند

وی “تغییر باورهای مردم” را نیز به عنوان سومین روش در جنگ گسترده عنوان و اظهار کرد: می خواهند نسل دوم و سوم و بعدی انقلاب نسبت به ارزش ها بی تفاوت شوند و کار به جایی برسد که مردم دیگر پای انقلاب نایستند.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگو مشکلات معیشتی جوانان باشند و به آنان رسیدگی کنند و بگویند برای امنیت روانی و اخلاقی جوانان ما چه کرده اند افزود: گاهی اوقات دیده می شود که برخی مسئولان جوانان ما را در کوران مشکلات و هجمه های فکری و عقیدتی رها کرده و توطئه دشمنان کرده اند، لذا من از همه مسئولان خصوصا مسئولان شهرستان می خواهم در این امر اهتمام کنند.

*خانواده ها تربیت فرزندان خود را تنها به دانشگاه و آموزش و پرورش واگذار نکنند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین تاکید کرد: خانواده ها تربیت فرزندان خود را تنها به دانشگاه و آموزش و پرورش واگذار نکنند ، از همه مردم می خواهم که پسران و دختران خود را حفظ کنند و آنان را پاینبد به نظام و انقلاب تربیت کنند.

“ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی” چهارمین عنوان جنگ پیشرفته بود و وی در تشریح آن گفت: تحریم های اقتصادی را آنقدر تشدید می کنند که فشار بر روی مردم بیشتر شود و مردم نارضایتی پیدا کنند و متاسفانه در داخل نیز برخی ها به جای توجه به اقتصاد مقاومتی وحمایت از تولید و کارگر داخلی با واردات بی رویه آب به آسیاب دشمن می ریزند.

پنجمین شیوه جنگ پیشرفته “ایجاد آشفتگی‌های امنیتی” بود که خطیب جمعه انزلی از آن به عنوان نتیجه ی چهار روش قبلی برشمرد و تصریح کرد:وقتی دشمن نفوذ کرد و باورهای مردم را در جامعه تغییر داد و نا به سامانی اقتصادی شکل گرفت از هر چیزی حتی انتشار فیلمی تقطیع شده از برخورد نظامی با متخلف سو استفاده کرده و سعی می کند اعتماد مردم را به نظام و نهادهای امنیتی کم رنگ کند و نتیجه آن چیزی شبیه اغتشاشات دی ماه سال گذشته خواهد شد.

*برخی مسئولان شهرستان از جیب مردم، اشرافی مدیریت می کنند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین برای مقابله و برون رفت از این توطئه های طراحی شده توصیه هایی را نیز مطرح و اظهار کرد: دشمن دل به این کارها بسته است و عده ای در داخل این امید دشمن را افزایش می دهند ، لذا باید مراقب باشیم و همه هوشیار باشند و با حفظ آمادگی به عقبه ی نظام توجه کنند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ساده زیستی مسئولان نیز خاطر نشان کرد: مسئولان به جوانان ، این پشتوانه ی حقیقی نظام توجه کنند، مسئولان باید ساده زیستی را سرلوحه خود قرار دهند ، بعضی ها حتی در رفت و آمدها کاملا اشرافی زندگی و مدیریت می کنند ، چه خبر است مگر؟ چرا برای پز دادن خود از جیب بیت المال مایه می گذارید.

*دستگاه قضایی باید برای برخورد با زمین خواری های شهرستان قاطعانه وارد میدان شود

خطیب جمعه انزلی باری دیگر در خطبه های نماز جمعه خود به بحث زمین خواری در شهرستان اشاره و افزود: من در خصوص ضعف برخی دستگاه در آینده به صورت جدی با مردم سخن خواهم گفت ، هر چه گفتیم توجه نکردند ، این نمی شود ، دستگاه قضایی و نظارتی باید برای برخورد با فساد و تخلفات به ویژه زمین خواری ها قاطعانه وارد میدان شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان نیز خطاب به جوانان گفت: جوانان عزیز انقلابی و نخبه های جامعه ما با فرمان آتش به اختیار رهبری به میدان بیایند و در ضمن اینکه باید دفاع کنند ، نقاط ضعف دشمن را شناسایی و به آن حمله کنند و باید آنقدر قوی برخورد شود که به نقاط آسیب پذیر دشمن ضربه وارد گردد.

گفتنی است دکتر نجفی؛ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انزلی به مناسبت هفته بهداشت و درمان نیز در جایگاه سخنران پیش از خطبه مطالبی را پیرامون اقدامات این اداره مطرح کردند.