به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعهه بندرانزلی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۱۳۹۹ اظهار داشتند: باید در ترویج اصول و ارزش ها در جامعه تلاش کرد و در دستیابی به این هدف ابتدا باید استضعاف و فقر از جامعه زدوده شود و سپس فرهنگ اسلامی در جامعه بسط و گسترش یابد.

امام جمعه انزلی با اشاره به اینکه هدف دشمن ضربه زدن به ایمان و معنویت مردم است اظهار داشتند: برای مقابله با دشمن نیازمند تعقل و تفکر هستیم که موجب رشد و شکوفایی است و این توصیه و سفارش قرآن کریم است که انسان باید در زندگی خود تفکر و تعقل کند. اگر می خواهیم جامعه در مسیر صحیح حرکت کند باید معنویت در آن گسترش یابد و عامل مهم آن تعقل است و رشد آن با تفکر محقق می‌شود.

وی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت امام سجاد (ع) به دوران امامت امام سجاد(ع) اشاره و تاکید کردند: پیامبران و ائمه در دوران هدایت مردم همیشه مواجهه با شرایط سخت و مبارزه با حاکمان ظالم بوده‌اند و در این مبارزه یک طرف انسان‌های پاک و مخلص و مومن و طرف دیگر انسان های فاسد و منفعت طلب، امروز هم می‌بینیم استکبار در مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) همین شیوه را دنبال کرده است و به دنبال گسترش شهوات در جامعه است تا انسانها از دین و معنویت دور شوند و یاد خدا از بین برود.

ایشان افزودند: متاسفانه در جوامع شاهد آن هستیم که ارزش ها دگرگون شده و این مسئولین هستند که باید با این وضعیت مقابله کنند، اگر ضد ارزشها در جامعه رواج پیدا کند، درد مردم کاهش نخواهد یافت بلکه وضع بدتر هم خواهد شد زیرا گناه و معاصی شرایط زندگی را دشوار می‌کند. می بینید که یک سال است که دنیا و جامعه ما دچار بلای کروناست و سختی های آن را هم دیده ایم نباید در چنین فضایی کاری کنیم که شرایط بدتر شود.

امام جمعه انزلی با انتقاد از استفاده رستورانها از موسیقی بیان کردند: این جای تاسف است که رستورانی بخواهد به جای کیفیت در عرضه خدمات خود از موسیقی برای جلب مشتری استفاده کند. این کار نوعی ترویج فساد است و اگر مدیر جامعه اسلامی بخواهد بی‌تفاوت باشد از سوی مردم پذیرفته نیست ،لذا باید حواسمان جمع باشد تا با دست خود عامل نشر فساد در جامعه نباشیم که این خواست دشمنان است.

ایشان ادامه دادند: دشمن چون از راه‌های دیگر نتوانسته ورود کند از این مسیر ورود کرده است. جامعه ما خود در تنگنای سختی معیشت است دیگر کاری نکنیم که به سوی معصیت هم برود.

حجت الاسلام شمس الدین به آغاز ثبت نام داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی اشاره کرده و توصیه کردند: دست‌اندرکاران ضمن حفظ هوشیاری نگذارند در تعیین صلاحیت ها حق کسی ضایع گردد یا افرادی که صلاحیت ندارند وارد صحنه انتخابات شوند.