به گزارش www.seyedshamsoddin.ir، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در خطبه دوم نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته با استناد به آیه شریفه ((یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ ۗ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا)) بیان داشتند: خداوند متعال در این آیه شریفه وجود مقدس پیغمبر اکرم (ص) و به تبع آن حضرت، همه مومنین را امر به رعایت تقوا می فرمایند و سپس توصیه به عدم تبعیت و دنباله روی نکردن از کفار و منافقین می کنند که باید همه مسلمانان به این مصداق تقوا توجه و عمل داشته باشند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: فراز پایانی آیه اشاره دارد که خداوند متعال می داند که تبعیت کفار و منافقین چه زیان های جبران ناپذیری دارد که ما از آن آگاه نیستیم؛ برداشت دیگر از این فراز این است که اگر کسی این دستور الهی را عمل و رعایت نکرد و با کفار و منافقین به صورت پنهانی حتی علنی همراهی داشت، در جامعه هایی که اسم اسلامی دارند اما زیر سلطه استکبار و کافرین و برنامه های منافقین هستند خداوند متعال نسبت به آنها و ضربه هایی که به اسلام می زنند آگاه است؛ و اینکه اگر کسی به این فرمان الهی عمل نکرد مصداق بی تقوایی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با اشاره به ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی، اظهار داشتند: ۱۳ آبان از مناسبت های مهم انقلاب ما می‌باشد که نباید مورد غفلت قرار بگیرد؛ در بیانیه گام دوم انقلاب که بسیار مهم است و باید همه توجه عملی به مفاد این بیانیه داشته باشیم این است که در فرازی رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان بیان داشتند که ((برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت))؛ این فراز در بیانیه گام دوم یکی از مسائل کلیدی و اساسی در هر جامعه ای است.

ایشان ادامه دادند: اگر در هر جامعه ای دانستن گذشته تاریخ خودشان و پیرامونشان مورد غفلت قرار گیرد، پیشرفتی حاصل نمی شود و به مرور دروغ ها جای حقیقت می نشیند؛ دشمنان برای انقلاب، جوان ها و نوجوانان امروز و نسل آینده طراحی و برنامه ریزی کرده اند، به مرور آن تاریخ سیاه و جنایت‌بار رژیم منحوس پهلوی و سلاطین و پادشاهان جبار این کشور مورد غفلت قرار بگیرد و حتی پا فراتر از این گذاشته اند و به تعبیر مقام معظم رهبری آنها را بزک می کنند و با وقاحت می گویند دوره آنها بهتر از جمهوری اسلامی و شرایط موجود کشور بوده است.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: اگر به تاریخ رژیم وابسته و سر سپرده پهلوی به استکبار جهانی و جنایتکاران تاریخ که ظلم و شرارت آنها از گذشته تاکنون برای سلطه پیدا کردن بر کشور ها مشهود است، توجه نکنیم مورد آسیب واقع می شویم؛ متاسفانه در کتب تحصیلی، آموزش و پرورش، دانشگاه و مراکز دیگر آنطور که باید به این مسائل پرداخته نمی شود و خیلی از بخش ها حذف و کمرنگ شده که جای تامل است اما باید به هر نحوی تاریخ گذشته کشور به نسل جوان منتقل شود و ما به عنوان نسل های گذشته انقلاب نیز این تاریخ فراموش نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه بر اساس عقل و شرع باید دشمن را بشناسیم و در مسیر مبارزه و مقابله با دشمنان باشیم، تصریح نمودند: آیه ای که در ابتدای خطبه قرائت کردم دشمنان را به پیغمبر اکرم (ص) معرفی می کند؛ معرفی کفار و منافقین به عنوان دشمنان اصلی مسلمانان و امت اسلام؛ یکی از کار هایی که دشمنان برای سلطه گری بر جوامع و انحراف کشیدن کشورها انجام می دهند این است که جای دوست و دشمن را عوض می کنند تا از دشمن اصلی غفلت پیدا کنیم تا آمریکای جنایتکار، صهیونیست غاصب کودک کش و آل سعود سفاک از صفحه دشمنی امت اسلام و انسان های مومن و انقلابی کنار بروند.

ایشان افزودند: در طول سالهای اخیر بهترین خدمتی که استکبار جهانی و ایادی اش به رژیم غاصب صهیونیسیتی کرده اند این است که او در یک حاشیه امن قرارگرفته و در عوضش در کشور های اسلامی جنگ بر پاست؛ انسان باید دشمن حقیقی و شرارت ها و توطئه هایش برای سلطه مجدد را بشناسد، باید با جدیت و قدرت و قوت این کار در جامعه اسلامی خصوصا در دولتمردان جامعه اسلامی وجود داشته باشد، آنها اگر دشمن را نشناسند و جای دوست و دشمن برایشان عوض شود و به جای مقابله با دشمن، در داخل با رقبایشان مقابله کنند موجب می شود مردم در نظام اسلامی از این رهگذر خسارت ببینند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) طی روز های اخیر، تاکید کردند: آنچه امروز دشمنان در عراق و لبنان، دو کشور اثرگذار منطقه درمقابله با تروریست و زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و این استفاده گسترده از فضای مجازی برای وارونه جلوه دادن حقایق و تحریک مردم سرمایه گذاری های کلان کرده اند تا جوانان این کشور ها را به خیابان بریزند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به ارتش سایبری منافقین منتقل شده به آلبانی و برنامه ریزی ها و طراحی های دقیق آنان برای ضربه زدن به نظام از طریق فضای مجازی، اظهار داشتند: متاسفانه فضای مجازی در کشور ما کنترل نمی شود، بعضی از سر نا آگاهی و برخی از روی مقاصد دیگر در انجام وظیفه عقلی، شرعی و قانونی در این رابطه کوتاهی و تعلل می کنند؛ برخی هم زمانی که صحبت از کنترل فضای مجازی می شود می گویند نمی شود ارتباط مردم را با دنیا قطع کنیم! چه کسی گفته این ارتباط قطع شود؟ اتفاقا رهبر معظم انقلاب بر استفاده از این فناوری ها اما به شیوه صحیح تاکید می کنند؛ اما مسئولین باید کنترل کنند و جلوی آسیب ها، خسارت ها، رفتارهای ضد امنیتی و اخلاقی را بگیرند.

ایشان بر لزوم هوشیاری مردم خصوصا جوانان در رابطه با فضای مجازی و آنچه در آن می گذرد تاکید و خاطر نشان کردند: نسبت به نظام اسلامی و مسئولینشان باید توجه و اعتماد داشته باشند و حرف بیگانگان و دشمنان در آنها اثر نکند؛ در فتنه ۸۸، اغتشاشات ۹۶ و دیگر اتفاقات دیده اید شیوه آنها قرار دادن مردم و مسئولین نظام مقابل یکدیگر است.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: مردم و مسئولین توجه داشته باشند دشمن برای سلطه گری هر روز با یک شیوه می آید؛ یک روز بحث کاپیتولاسیون مطرح شد که امام مقابله کردند و منجر به تبعید ایشان شد، الان با FATF آمده اند؛ باید مسئولین و مردم هوشیار باشند، این راه سلطه مجدد بیگانگان بر کشور خصوصا بر اقتصاد و امنیت ما است، تعجب آور است برخی مسئولین مواضعی می گیرند که با استدلال، عقل، منطق و حتی اظهارات خارجی ها هم جور در نمی آید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: برخی می گویند FATF باید تصویب شود تا از لیست سیاه خارج شویم، خود خارجی ها می گویند اصلا معلوم نیست اگر این لایحه تصویب شود ایران از لیست سیاه خارج شود! وزیر محترم امور خارجه در مجلس صراحتا گفت قول نمی دهیم که کشور از لیست سیاه خارج شود؛ خب اگر نمی توانید قول دهید چرا برای کشور تعهد می آورید؟ با چه عقل و منطقی دست دشمن را به مبادلات بانکی داخل کشور باز می کنید؟

ایشان تاکید داشتند: مردم باید حواسشان باشد یک عده در داخل غرب گرا و بزدل هستند و مردم را از تحریم ها و سایه جنگ می ترسانند، دو قطبی کاذب ایجاد می کنند که اگر FATF تصویب نشود وضع اقتصاد از این بدتر می شود؛ شما اگر بلد بودید اقتصاد را اداره کنید باید اقتصاد کشور را در برابر تحریم دشمنان خودکفا می کردید.

امام جمعه بندرانزلی تشریح کردند: امسال در فصل خرید گندم قیمتی برای گندم گذاشتند که واقعا تعجب آور است؛ قیمتی برای خرید گندم تضمینی گذاشتند که کشاورزان حاضر به فروش نشدند از آن سو از خارج از کشور گندم وارد کردند. نمی‌ دانیم نان چه کسی در این واردات است؟ حالا بحث اینکه این گندم وارداتی ترا ریخته یا آسیب های دیگری داشته باشد به کنار از کشاورز خرید می کردید تا قوی تر شود، کشاورز که نمی خواهد گندمش را دفن کند؛ این چه نحوه‌‌ی اداره‌ی اقتصاد کشور است؟

امام جمعه بندرانزلی بیان داشتند: باید مسئولین، دلسوزان، نیروهای انقلابی و افرادی که در مسائل واقع بین هستند را مردم بشناسند؛ امروز دشمن بر اساس شواهد و قرائن متقن و اعترافات خودش رو به افول و شکست است؛ دشمن رو به افول و شکست امیدش به بعضی از کارهایی است که برخی در داخل انجام می دهند که یک نفسی برای چند روز ادامه حیات استکبار درست شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: نمی توانند برای استکباری که طبق وعده الهی و همچنین مقاومت و ایستادگی مردم انقلابی و امت اسلام شکست خواهد خورد را حفظ کنند؛ استکبار ستیزی را باید ملت حفظ کند و بداند اقتدار و عزت و امنیت کشور ما از رهگذر رهبری های حکیمانه و انقلابی رهبر عزیزمان، متابعت های مردم از رهبری و وجود خط مقاومت در داخل و منطقه حاصل شده نه برجام و FATF؛ امروز دشمن در اطراف ما هر جایی که دوست دارند هر کاری می کند اما تاکنون یک تیر توانسته سمت ما شلیک کند؟

ایشان بیان داشتند: با توجه به همه مسائل حضور باشکوه و گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال برای اعلام هوشیاری، بیداری و حضور مردم پای انقلاب و استقلال کشور و تبری و بیزاری جستن از دشمنان و تحریم ها، توطئه ها، نقض عهدها و سایر جنگ ها و غارتگری هایشان در منطقه و مقابله با زورگویی استکبار در منطقه مهم تر از سالهای دیگر است.

امام جمعه در پایان خطبه خاطر نشان کردند: در طول مدتی که در شهرستان حضور دارم اعلام کرده ام در عزل و نصب مسئولین هیچ دخالتی نمی کنم، ایرادی اگر باشد می گویم و تلاش نمی کنم کسی برود و کسی بیاید؛ اما هشدار می دهم که در شهرستان خط قرمز ما فتنه و عوامل فتنه است، اگر مسئولی بیاورند به شهرستان که وابسته به جریان فتنه باشد نیروهای ارزشی و انقلابی برخورد و مقابله خواهند کرد؛ آمدن این افراد نه به نفع آنها و نه به صلاح شهرستان است، فضای آرام شهرستان را با این تصمیمات خدشه دار نکنید.

تصاویر را در گالری نماز جمعه ۱۰ آبان ۹۸ مشاهده کنید