به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، صبح روز گذشته نشست هم اندیشی اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان در سالن فرمانداری شهرستان بندر انزلی برگزار شد.

در این نشست امام جمعه انزلی ضمن خوش آمد گویی به نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان تصریح کرد: راه علاج بسیاری از مشکلات انزلی ارتقا رتبه شهرستان است و خیلی از ادارات ما از لحاظ تخصیص بودجه و نیروی انسانی و تقسیمات کشور آن رتبه لازم را ندارند که این موضوع مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه سخنان با بیان اینکه مسئله اشتغال در انزلی از مهمترین مسائل است گفت: ما معتقدیم که کارهای کارشناسی شده ای نسبت به مسئله اشتغال که زمینه های فراوانی هم در شهرستان دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

اشاره به دغدغه و مشکلات اهالی روستاهای انزلی دیگر موضوعی بود که وی به آن اشاره و تصریح کرد: روستاهای ما تنها مشکلاتشان با یک جلسه مطرح شدن و شنیدن شما حل نمی شود ، ما ظرفیت ها و در عین حال عقب ماندگی ها فراوانی نیز در مجموعه روستاها داریم، در شهرستان هم مشکلات فراوانی داریم اما عقب ماندگی های روستاهای ما بسیار بیشتر است.

امام جمعه بندرانزلی کمبودها در روستای آبکنار را به عنوان مثالی برای این سخن خود مطرح کرد و افزود: ظرفیت خوبی در اجرای طرح های بوم گردی و طرح های توریستی در این روستا وجود دارد ، پیشنهاد من این است که حضرت عالی دستور فرمایید تا کارگروه هایی برای رفع معضلات روستاها و ایجاد اشتغال به صورت هم زمان تشکیل شود که ان شا الله حرکت بسیار خوبی خواهد بود.

*همانطور که در خطبه ها نیز گفته ام با الحاق تالاب به تنهایی به منطقه آزاد مخالفیم

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اعلام نظر مخالفت خود با نظر نماینده محترم شهرستان در خصوص واگذاری تالاب به منطقه آزاد انزلی نیز اشاره و تاکید کرد: همانطور که در خطبه ها نیز گفته ام که با الحاق تالاب به تنهایی به منطقه آزاد مخالفیم اگر بنا به الحاق است یا همه ی شهرستان باید ملحق شود یا هیچ و یا به تعبیر رایج ” یا رومی رومی یا زنگی زنگی” ، اینکه هر دفعه یک تیکه آن را جدا کنند و مورد بهره برداری آن ها قرار گیرد فایده ای ندارد و این ها هم نشان داده که نمی توانند.

وی در پایان با گلایه از اینکه جلسه ای صرفا برای سخن و دیدار با جوانان شهرستان در سین برنامه های این سفر برنامه ریزی نشده است گفت: شما وقت گذاشتید برای شهرستان اگر چه کم است اما با توجه به فشار کاری و گستردگی استان مقتنم بوده اما چیزی که در برنامه ریزی های شما خالی می باشد، آن جلسه ی شما با عموم جوانان و نخبه های شهرستان انزلی است.

*گلایه هایی را می شنوم که کم مانده است که انسان به حال جوانان انزلی خون گریه کند

امام جمعه انزلی تاکید کرد: شاید این شهرستان ظرفیت های فیزیکی کمی داشته باشد اما ظرفیت های علمی ، ظرفیت های جوانش ، اختراعاتشان ، دستیابی هایی که پیدا کردند و مقام های برتر کشوری واقعا قابل توجه و تحسین بر انگیز است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه خاطر نشان کرد: باید توجه بیشتری به جوانان داشته باشید ، گاهی اوقات مراجعاتی به بنده می شود و درد و دل و گلایه هایی را می شنوم که کم مانده است که انسان به حال جوانان انزلی خون گریه کند از اینکه مورد توجه قرار نمی گیرند و هیچ کس دنبال کارشان نیست  ،از ظرفیت جوانان و مجموعه های دانش بنیان در داخل شهرستان می توان در جهت ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی خیلی استفاده کرد.