به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد میر شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بندرانزلی با اشاره به فرارسیدن روز نیروی دریایی اظهار کرد: برادران عزیزمان در نیروی دریایی رشادت‌های فراوانی را در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به رشادت‌های نیروی دریایی در روز ۷ آذر و در ایام دفاع مقدس گفت: رزمندگان نیروی دریایی در این روز ۵۰ درصد از توان ارتش صدام را از بین بردند.

امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف دارای اقتدار است افزود: امروزه نیروی راهبردی دریایی به‌قدری پیشرفت کرده است که در مرز‌های بین‌المللی حضور پیداکرده و از اقتدار نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: زمانی که ما از بسیج صحبت می‌کنیم به دنبال ترویج تفکر و فرهنگ بسیجی هستیم که خدامحوری، عزتمندی، ولایتمداری و بی‌توجهی به دنیا ازجمله ویژگی‌های آن است.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه انقلابی بودن و جهادی بود را مهم‌ترین ویژگی‌های بسیج است تصریح کرد: بسیج با داشتن روحیه‌ای انقلابی در برابر تمام مشکلات و ناهمواری‌ها صبر می‌کند و عموماً بسیج از اقشار متوسط و مستضعف جامعه هستند کما اینکه ما در قشر مرفه جامعه بسیجی نداریم و اگر هم داشته باشیم یا انگشت‌شمار است و یا به دنبال کسب منافع هستند.

وی با اشاره به خدمات بسیج در راستای محرومیت‌زدایی بیان کرد: بسیجیان باوجود تمام خدماتی که انجام می‌دهند اما بارها مورد طعنه قرارگرفته و آن‌ها را با الفاظ ناشایستی مانند «دولت مسلح» و «افراطی» خطاب کردند.

امام‌جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه بسیجیان برای رضای خدا کار می‌کنند و به دنبال حزب‌گرایی نیستند افزود: امروز شاهد هستیم که برخی افراد اقدامات بسیج و سپاه را به نام خود می‌زنند که این امر همانند کارهایی است که منافقان در اوایل انقلاب انجام می‌دادند.

وی با تأکید بر اینکه بسیج در تمام عرصه‌هایی که ورود کرده موفق بوده بیان کرد: اگر مسؤولان کشوری ما در قوای سه‌گانه واقع تفکر بسیجی داشته و با این تفکر عمل کنند ما دیگر مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

شمس‌الدین با بیان اینکه عدم وجود روحیه انقلابی و جهادی در برخی مسؤولان عامل اصلی بروز مشکلات کشور است گفت: اینکه ما همواره چشم به خارج از کشور داشته باشیم روحیه انقلابی نیست.

امام‌جمعه بندرانزلی با بیان اینکه امروز ما در دستگاه دیپلماسی کشور اتفاقاتی را می‌بینیم که از آن شرم می‌کنیم افزود: ما احساس شرم می‌کنیم که مسؤول ارشد دستگاه دیپلماسی ما با حالتی ذلیلانه به استقبال وزیر امور خارجه انگلیس می‌رود.

وی با انتقاد از اظهارنظر شهردار تهران پیرامون استفاده از مدیران خارجی گفت: مقابله با مدیرانی که تفکر غیرانقلابی دارند خلأ امروز جامعه ما است.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه درگذشته جمهوری اسلامی محرک اصلی برپایی کنفرانس اسلامی بود بیان کرد: چند سالی است که هیچ خبری از برپایی کنفرانس اسلامی در جهان نیست و این ضعف دستگاه دیپلماسی است.

وی با بیان اینکه رفتار دستگاه دیپلماسی سبب شده است تا دشمنان هرروز متوقع‌تر شوند گفت: مایه تأسف است که چنین مسئولانی از جانب ایران در مذاکرات حضور داشتند.

امام‌جمعه بندرانزلی فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نشان‌دهنده پایداری انقلاب اسلامی دانست و افزود: برخی نواقص موجود در کشور باید برطرف شود تا ایران به جایگاه اصلی‌ خود در سطح بین‌المللی برسد.

وی با بیان اینکه ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) از مبارک‌ترین اعیاد مسلمانان است اظهار کرد: عدم برگزاری جشن‌های مذهبی در ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) عقوباتی در پی دارد.

 شمس‌الدین با بیان اینکه دین اسلام همواره به شادی اهمیت داده و موافق شادی است گفت: مداحان در این ایام که هفته بسیج و ولادت پیامبر اکرم (ص) با یکدیگر متقارن شده، در یادواره‌های شهدا مدح اهل‌بیت را بخوانید.

وی با تأکید بر اینکه شیعیان باید در شادی اهل‌بیت (ع) شاد باشند تصریح کرد: اگر ما شادی خود را در اعیاد مذهبی بروز ندهیم سبب می‌شود تا جامعه فقط در عزاداری خلاصه شود و دشمنان نیز از این مسئله برای تخریب اسلام استفاده کنند.

امام‌جمعه انزلی با اشاره به اینکه کمرنگ شدن بزرگداشت اعیاد مذهبی کمرنگ شده است افزود: امیدواریم اقداماتی در راستای چراغانی شهر و تزئین شهر به مناسبت این ایام انجام شود تا شهر جلوه‌ای بانشاط و معنوی پیدا کند.

 انتهای پیام/