امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه یادگار امام (ره) همواره حامی و پشت معمار کبیر انقلاب اسلامی بود گفت: رفتار حاج احمد آقای خمینی ؛ یادگار امام(ره) درتبعیت از رهبری باید برای همگان درس باشد.

 
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به فرارسیدن ۲۶ اسفند و سالروز رحلت جانسوز حاج احمد آقا خمینی ؛ یادگار امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان علاوه بر دارا بودن سلوک فردی و اجتماعی ، آنچه را که به نفع اسلام و انقلاب و به فرمان امام راحل بود انجام می داد و در امام و آرمان های امام (ره) فانی بود.

 
وی با اشاره به اینکه در رفتار یادگار امام هیچ گونه منیت و تکبری وجود نداشت افزود: متاسفانه در جامعه امروز فرزندان برخی از شخصیت های معمولی و شهرستانی این انقلاب رفتارهایی دیده می شود که حتی مقام های بالاتر از آنها نیز چنین ادعایی ندارند.

 
امام جمعه انزلی با اشاره به وصیت فرزند امام (ره) پیش از رحلت ، اطمینان انسان نسبت به عملکرد و رفتار خود را از ویژگیهای بارز یک انسان مومن و انقلابی برشمرد تصریح کرد: یادگار امام با کسی تعارف نداشت و اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی برایش از هر چیزی بیشتر اهمیت داشت و از هر الگویی تبعیت نمی کرد.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به مطرح شدن مسئله عزل قائم مقام رهبری و تاثیر گذاری مواضع قاطعانه یادگار امام راحل(ره) گفت: این مسئله باید سرلوحه افرادی قرار گیرد که مدعی تبعیت از رهبری بوده و نان یادگار امام را می خورند و زیر چتر بیت امام قرار می گیرند اما عملا در خصوص نوع رفتار با سران فتنه ، رفتار دوگانه ای از خود نشان می دهند.

 

هیچ کس نباید با ادعای پیروی از امام، در مسیر فتنه و سران فتنه گام بردارد
وی تاکید کرد : هیچ کس نباید با ادعای پیروی از مسیر و خط و مشی رهبری و امام در مسیر فتنه و سران فتنه گام بردارد و سخنرانی در بین مردم تحت عنوان آزادی بیان و حقوق شهروندی، تاثیری ندارد و باید بدانند اگر حرفی در حمایت از فتنه بزنند در ابتدا خودشان ضرر کرده و مردم نیز به موقع جواب خواهند داد.
وی تصریح کرد: مواضع رهبری در خصوص فتنه و سران فتنه کاملا مشخص است و مردم نیز با آگاهی از این موضوع در زمان مورد نیاز از انقلاب دفاع کرده و خواهند کرد با این وجود عده ای در سال ۸۸ مواضع روشنی نداشته و هنوز نیز ندارند.

 

اعزام کاروان های راهیان نور با بدرقه و استقبال مردمی باید انجام شود
امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز راهیان نور گفت : متاسفانه در شهرستان بندرانزلی با همه تلاشهایی که در این راه انجام می شود انعکاس و تاثیر آن در بین مردم شهرستان به چشم نمی خورد و مثل همیشه این شهرستان محروم از پوشش خبری چنین برنامه هایی در صدای و سیما مرکز گیلان است.
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین افزود: تنها سوار کردن افراد در اتوبوس و اعزام به مناطق عملیاتی کافی نیست و حداقل می توان با برگزاری مراسم بدرقه و استقبال در اماکنی نظیر میدان مرکزی شهر، گلزار شهدا و یا محوطه امام زاده ها و بقاع متبرکه تاثیر گذاری آن را در سطح جامعه و شهر دو چندان کرد.

 
وی در ادامه به فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) و نامگذاری آن به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره و اظهار کرد: ایشان با تربیت فرزندان صالحی چون قمر بنی هاشم(ع) الگوی بسیاری از مادران شهدا بودند و به تاسی از این بانوی گرانقدر اسلام فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و مسلمین به جبهه های نبرد حق علیه باطل فرستاده و با صبر خود حتی در عصر حاضر و دردفاع از حرمین شریفین در سراسر جهان اسلام شهیدانی را تقدیم اسلام کردند.