به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌ الدین عصر امروز در مراسم یادواره شهدای کویه سفلی رودسر و شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا اظهار داشت: دنیا، دانشگاه انسان‌سازی است.

امام جمعه بندر انزلی انبیاء و اولیاء الهی را افرادی دانست که وظیفه تعلیم، تربیت و تزکیه انسان‌ها را در دنیا به عهده دارند و گفت: شهدای گرانقدر اسلام نیز از جمله تربیت‌کنندگان انسان‌ها هستند.

حجت‌الاسلام شمس‌ الدین با بیان اینکه خدوند متعال انسان را با وسایل زیاد و گوناگونی مورد آزمایش قرار می‌دهد تصریح کرد: مجاهده در راه خدا و جهاد یکی از مهم‌ترین امتحان‌های الهی است.

ایشان با اعلام اینکه به فرموده امیرالمومنین حضرت علی(ع)، جهاد بابی است که به روی انسان‌های خاص باز می‌شود افزود: مجاهده در راه خدا یکی از والاترین درجات انسانی است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه در مسیر جهاد فی سبیل‌الله مسائلی مانند سن و سال مطرح نیست خاطرنشان کرد: ما در دین اسلام شاهد هستیم که طفل شش ماهه هم فدا شده است.

حجت‌الاسلام شمس‌ الدین با تاکید بر اینکه ملت ایران در مسیر مقابله با دشمنان خوش درخشیدند افزود: امروز دشمن هجمه رسانه‌ای گسترده‌ای را علیه ملت ایران اعمال کرده است و به دنبال تشکیک در باورهای مردم است.

ایشان با اعلام اینکه مسئولان موظف هستند تا موانع موجود در مسیر رشد و تعالی جوانان را پاکسازی کنند اظهار داشت: جوانان باید در مسیر دین ثابت قدم بوده و فریب دشمن را نخورند.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه روحیه مبارزه با فساد باید در جامعه ما زنده بماند خاطرنشان کرد: چنین جامعه‌ای، جامعه‌ای است که انسان‌های انقلابی در آن تربیت می‌شوند.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با تاکید بر اینکه امروز شهدا به ما نگاه می‌کنند تا بدانند چگونه مسیرشان را ادامه می‌دهیم ابراز داشت: خداوند متعال جاماندگان قافله شهادت را با ایستادگی آن‌ها در مسیر شهدا امتحان می‌کند.

 

 

انتهای پیام/