به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی متولیان هیئت های مذهبی شهرستان با حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین دیدار کردند.
امام جمعه بندرانزلی در این دیدار اساس انقلاب و شکل گیری انقلاب را به واسطه ی هیئت های مذهبی دانستند و تصریح کرد مهم ترین رسانه ها در دوره قبل از انقلابب هیئت های مذهبی و مساجد ما بوده، عمده حرکت دینی و آموزش مسائل دینی به مردم در غالب همین هیئت ها شکل میگرفت و انجام میشد.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه ما قبل از انقلاب هیچ رسانه ای و اداره ی متولی دینی به شکل موجود نداشتیم و فعالیت های هیئت هایی مذهبی از امروز بیشتر بود خاطرنشان کرد: یک همت همگانی و یک عزم جدی را می طلبد که بیاییم ضمن اینکه آسیب شناسی میکینم رفتارها،برنامه ها و فعالیت های مذهبی خودمان را ، برنامه ریزی کنیم برای جبران کاستی هایمان و این را می طلبد که از الآن حرکت هایی جهشی و سریع و گسترده تری را شروع کنیم.

 فلسفه ی وجودی هیئت های مذهبی کار برای ائمه (ع) است
وی همچنین با تاکیید براینکه شما هیئت های مذهبی جزء در رابطه با ائمه (ع) کار دیگری ندارید افزود: فلسفه ی وجودی هیئت های مذهبی کار برای ائمه (ع) است، ماا تبعیضی از حیث جایگاه اهل بیت، نسبت به همدیگر نداریم درست است که مسئله کربلا و روز عاشورا یک مسئله ویژه ای است ولی معنایش این است که ما برای بقیه ائمه(ع) هیچ مراسمی برگزار نکنیم.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه این دیدار تاکید کرد :اگر هیئت های مذهبی بگویند فقط برای امام حسین(ع) کار میکنیم، توجیه پذیر نیست و اگر شما و امثال شما اینن فرهنگ که برای همه ی ائمه (ع) مراسم گرفتن در جامعه ترویج نکنید ،دیگران نمی کنند.
حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اهل بیت (ع) نیز گفت: خود اهل بیت (ع) آنقدری که از شماها مطالبه میکنند که چرا این مجالس را برگزار نکردید ،از عموم مردمم اینقدر مطالبه نکنند.

وی با اشاره به روز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد : روز شهادت حضرت زهرا(س) یک تجمع فاطمیه عظیم باید داشته باشیم و اگر بنا هست تجمع یا یک مجلسس مرکزی در شهرستان بندرانزلی گرفته شود،باید یک مجلسی باشد که در شأن حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

ثقل کار برای اهل بیت(ع) باید مردمی باشد
امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اینگونه کارها باید برعهده ی مردم باشد و مردمی اجرا شود خاطر نشان کرد: تجربه به ما نشان داده که کارهای اینگونه ای اگر برر عهده ی دستگاه های دولتی قرار بگیرد نتیجه لازم را نمیدهد،کار مردمی، مردمی باشد وثقل کار برای اهل بیت(ع) باید مردمی باشد.
ایشان همچنین به اصل مهم این مراسم اشاره و افزودند : آن اصلی که در این مراسم مهم است هماهنگی درون این مجموعه مردمی است تا مجلس فاخری برگزارر شود و همه ی ما شرکت داشته باشیم برای خدمت گزاری.
 همچنین در این دیدار اعضای شورای هیئت های مذهبی و متولیان هیئت های مذهبی شهرستان در خصوص تجمع فاطمیه نظرات و پیشنهادات خود را دادند.