به گزارش www.seyedshamsoddin.ir، مراسم سوگواری هیاتهای مذهبی منطقه آزاد انزلی در سوگ شهادت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین و با حضور مردم، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، مدیران و معاونین این سازمان در مسجد جامع گلشن برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی در این مراسم اظهار داشتند: اگرچه امروز با دستان توانمند سپاه اسلام ضربه‌ای به دشمنان و جنایتکاران وارد شده اما این پاسخ قطعی ما نیست؛ شخصیت هایی چون شهید سلیمانی و ابومهدی که در زمان حیاتشان منشاء آثار و خدمات بسیار برجسته و پنهانی بودند، قطعا شهادتشان هم منشا برکات بسیار فراوان، گسترده و متنوع برای امت اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان نمودند: شاید امروز این ضایعه دردناک به عنوان محرومیت از وجود این شهدا عزیز تلقی گردد اما در معارف دینی بیان شده که انسان مومن وقتی که از دنیا می رود دامنه‌ی اثر گذاری او گسترده‌تر می‌شود و بیشتر به جامعه اسلامی کمک می‌کند؛ به همین جهت است که از لحاظ دینی و مشاهدات عینی به امدادهای غیبی و الهی معتقدیم.

ایشان به بررسی مقام، منزلت و محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند و تاکید کردند: خداوند متعال در قرآن کریم راه دستیابی به این مقام را به همه ما نشان داده و آن «الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ» است؛ کسانی که ایمان حقیقی داشته باشند و عمل صالح انجام بدهند بواسطه اینها خداوند محبتشان را در دل دیگران قرار می‌دهد لذا خداوند متعال محبت این شهداء عزیز را نه تنها در دل مردم کشور ما بلکه در دل مردم عراق، سوریه، لبنان و دیگر مسلمانان دنیا قرار داد در حالی که گاهی اوقات فکر می‌کنیم جلب محبت دیگران با ریاست پیدا کردن و تبلیغات و چسباندن عکس و بنر به در دیوار است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه ایمان و عمل صالح طبق فرمایشات صبح امروز مقام معظم رهبری در بیانات مهم و پرمعنای ایشان، عمل به تکلیف است، ادامه دادند: همه‌ی ما باید بدانیم در هر برهه زمانی چه وظیفه ای داریم و لازم و ضروری است به آن عمل کنیم، قرآن کریم این وضایف را مشخص می کند؛ خداوند متعال در این کتاب آسمانی فرموده همه مومنین با خدا عهد بسته اند و عده ای به عهدشان وفا کرده اند و عده ای منتظرند تا وفا کنند که این عهد عبارت از جهاد در راه خدا است؛ مسلمانان وظیفه دارند در راه خدا جهاد، تلاش و کار کنند؛ سردار سلیمانی ۴۱ سال در راه خدا مجاهده کرد، آیا مانند او کسی هست؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم مسئلۀ جهاد را متذکر شده اند وبه پیغمبر اکرم می فرمایند «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ» «اى پیامبر، با کافران و منافقان جهاد کن و بر آنان سخت گیر»؛ این کلام الهی یعنی اینکه نباید با دشمنان جنایتکار سازش کرد! لبخند زد! که خلاف حرف خداست و اگر کسی فکر کند می تواند برای اسلام، امت اسلام، خودش و مومنین از راه تسلیم در برابر کفار و منافقین عزتی حاصل کند هیچ چیز از دین نفهمیده است….‌

ایشان بیان داشتند: خداوند متعال همچنین در اوصاف انسانهای مومن و اصحاب پیغمبر اکرم(ص) در قرآن کریم می فرماید« مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» «محمد(ص) پیامبر خداست و کسانى که با اویند بر کافران سختگیر [و] با همدیگر مهربانند»؛ مصداق عینی این آیه شریفه شهید سلیمانی است و این دو ویژگی چه در برخورد با دشمنان و چه کرنش در برابر اطفال، خانواده شهدا و مردمی که خدای عز و وجل دلهایشان را متوجه او ساخته بود دیده ایم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اگر خلاف این حکم خدا عمل کنیم به عهدمان با خدا عمل نکرده ایم چه برسد به اینکه برخی عکس این عمل می کنند، تصریح نمودند: برخی از مسئولین با کفار رُحَما و با مومنین اشداء هستند که این جای تاسف فراوان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اظهار اینکه امیرالمومنین(ع) فرمود «شما نمیتوانید مثل من رفتار کنید؛ امّا میتوانید به من کمک کنید؛ با چه چیزی؟ با ورع خودتان، با پرهیز خودتان از گناه، با اجتهاد و کوشش و تلاش خودتان» افزودند: امروز مقام معظم رهبری فرمودند از ویژگی‌های شهید سلیمانی این بود که حتی در میدان جنگ رعایت حلال و حرام می کرد و از حکم و دستور خداوند متعال غافل نمی شد؛ باید توجه داشته باشیم که در هر سمت، مسئولیت و مقامی به هیچ وجه، تحت هیچ شرایطی با خواست و فرمان هیچ کسی مجاز به تخطی از شرع و احکام الهی نیستیم.

ایشان تاکید کردند: امیرالمومنین(ع) از پیروان و شعیانش طلب کرد در راستای عهد با پرودگار متعال برای دین و مردم تلاش و مجاهده کنند؛ همه‌ی مسئولین در نظام اسلامی باید اهل تلاش و مجاهده باشند و این تلاش زمانی امنیتی و نظامی می باشد و زمانی دیگر مسئولیت اقتصادی است که باید در جهت رونق اقتصاد و تولید و اصلاح معیشت مردم و اقتصاد جامعه گام بردارند.