به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، جمعی از اعضای شورای سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان بندر انزلی صبح امروز با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین دیدار کردند.
 
امام جمعه بندر انزلی فعالیت در حوزه سوادآموزی را کاری دشوار و در عین حال پر فضیلت دانست و اظهار داشت: امروزه لازم است تا از شیوه‌های جدید و جذاب‌تری برای ترقیب افراد به سواد آموزی استفاده کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به در نظر گرفتن میانگین سنی برای استفاده افراد بی‌سواد از امکانات حوزه سواد‌آموزی عنوان داشت: باید شرایطی فراهم شود تا اگر کسی خارج از میانگین سنی تعیین شده بود و به سمت سواد‌آموزی ترقیب شد جذب شود و شرایط سنی مانع باسواد شدن او نشود.
 
ایشان با تاکید بر اینکه هدف حوزه سواد‌آموزی صرفاً آموزش دادن خواندن و نوشتن نیست خاطرنشان کرد: فعالان حوزه سواد آموزی باید ساز و کاری را تعیین کنند تا سطح علمی و معنوی شرکت کنندگان در دوره‌های سوادآموزی همزمان باهم رشد کند.
 
امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه در دوره‌های سوادآموزی باید افراد را با نیازهای دینی‌شان آشنا کرد ابراز داشت: این امر سبب می‌شود تا فعالیت‌های حوزه سوادآموزی هدفمندتر باشد‌.
 
لازم به ذکر است، در این جلسه فعالان حوزه سواد آموزی گزارشی از عملکرد این حوزه در طول سال‌های اخیر ارائه کرده و به تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان بندر انزلی در ایام هفته سواد آموزی پرداختند.
 

 

انتهای پیام/