به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان مراسم راهپیمایی روز ۱۳ آبان و تقارن و نام گذاری این روز با چند اتفاق مهم نظیر روز دانش آموز و روز ملی مبارزه استکبار حهانی را یک اصل منطقی و استدلالی است برشمرد و تصریح کرد: مبارزه با جهانخواران یک اصل انسانی است و فراتر از هر گرایش سیاسی و دین و مذهبی هر کس پایبند به اصول انسانی باشد در جامعه و زندگی خود اصل سلطه نا پذیری را اصلی مسلم می دانند.

وی با بیان اینکه کسانی که با مبارزه جمهوری اسلامی علیه استکبار مخالفت کرده و ایجاد شبهه می کنند باید بدانند این دلیل بر اساس مبانی دینی و شرعی و عرفی اشتباه است افزود: انسانی که در زندگی اش مبارزه با استکبار وجود نداشته باشد انسانی فریب خورده به شمار می رود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در حال سپری کردن ۴۰ سالگی خود است خاطر نشان کرد: دشمنان سعی بر هم زدن لذت این مناسبت بزرگ دارند که مردم با شرکت در این راهپیمایی پاسخ لازم را خطاب به آنان داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه اظهار کرد: مبارزه با استکبار و مستکبرین اصل مبارزه ای است که جای تردید در آن نیست، شاید برای برخی ها مورد تردید باشد اما همگان بدانند ملت ایران همیشه از پیروی از استکبار سر باز زده و بر پای خود ایستاده است.

وی با اشاره به اتفاق تاریخی تسخیر لانه جاسوسی گفت: جایی که دشمنان ملت، بعد از تسخیر لانه جاسوسی تحریم ها را آغاز کردند ، ملت با تمام سختی ها به راه خودشان ادامه داده و لحظه ای از مبارزه با دشمنان کوتاه نیامدند و امروزه نیز در این جنگ اقتصادی ملت ایران ایستادگی و مبارزه را انتخاب کرده و همه برای ایستادگی تلاش می کنند

*شعار مرگ بر آمریکا شعاری با پشتوانه دینی و ایمانی و عقلی است

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه مبارزه مستمر ملت ایران در مبارزه با استکبار همین شعار مرگ بر آمریکاست تاکید کرد: دشمن در تلاش است این شعار را از ما بگیرند ، برخی می خواهند این شعار را خدشه دار کنند ، غافل از اینکه این شعار دارای پشتوانه دینی و ایمانی و عقلی است ، به فرمایش امام شعار مرگ بر آمریکا امتحانش را پس داده است و نتیجه اش را در شعار مرگ بر شاه دیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین افزود: برخی فریب خوردگان سیاسی از بیان این شعار ابراز ناراحتی می کنند چون این شعار یکی از موثر ترین شعار ها بوده و است و رهبری نیز در دیدار روز گذشته خود فرمودند این شعار باید بماند و همیشه در مبارزه با استکبار گفته شود و این ایام از روز هایی است که قوی تر و محکم تر گفته میشود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نکته دیگری در مبارزه با استکبار اشاره و در توصیف آن تعیین مصداق را مطرح و تصریح کرد: دنیا باید بداند و بخواند که در چند دهه اخیر هر کجا جرم و جنایتی ، جنگ و اختلافی برپا بوده و هر کجا خونی به نا حق ریخته شده است پای استکبار بزرگ جهانی آمریکا و حامیان او یعنی عربستان و اسرائیل نیز در میان بوده است.

*شماره معکوس نابودی آل سعود به شماره افتاده است / هر کس آمریکا را دوست بداند فریب خورده و ساده لو است

امام جمعه بندرانزلی همچنین تاکید کرد: چطور ممکن است که انسان خود را آزاده بداند و آمریکا را دشمن ایران نداند  ،استکبار بودن آمریکایی ها را نبیند ، این رژیم مستکبر و جنایتکاری به هیچ قانونی در عرصه بین الملل پایبند نیست ، چطور ممکن است عده ای پیدا شوند و آمریکا که اموال ملت ایران را چه بعد انقلاب و چه سالیان اخیر غارت کرده است دوست بدانند؟ اگر کسی چنین دیدگاهی داشته باشد جز افراد ساده لو و فریب خورده است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین خطاب به سرا آل سعود گفت : این رژیم آل سعود که مثل گاو ده من شیر ده است بداند هر که با ایران و اسلام در افتاد ریشه اش کنده شده است شماره معکوس نابودی آل سعود به شماره افتاده است.