امام جمعه بندرانزلی گفت:  قاچاق متاسفانه از راه های قانونی و از همان گمرکی که به شیوه قرون وسطایی نظارت میکند، به صورت گسترده وارد کشور میشود و اقتصاد کشور را از بین برده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به ۱۳ رجب و ولادت امام علی (ع) میلاد ایشان را بسیار مبارک و پر فضیلت برشمرد و تصریح کرد: این ولادت باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز ایام اعتکاف در فضیلت این عبادت روح بخش خاطر نشان کرد: اعتکاف یک برنامه پرفضیلت برای انسان است انهایی که موفق به شرکت در آن میشوند با حضور قلب آن را انجام دهند و حتی آنانی که فرصت حضور ندارند از این ایام غافل نشوند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه سخنان خود به آمار کم بارش در سالهای اخیر استان نیز اشاره و تاکید کرد: برابر آماری که داده میشود میزان بارندگی در سالهای اخیر در این شهرستان بسیار فاجعه بار است و ما امروز بسیار بیشتر از هر زمان دیگری محتاج عنایت پروردگار هستیم لذا عزیزانی که در این مراسمات شرکت میکنند برای رفع بلاها دعا کنند.

*در ۱۳ فروردین شان وفات حضرت زینب مورد توجه قرار گیرد / باید با زمین خواران برخوردی قاطع انجام شود

روز طبیعت و تقارن آن با وفات حضرت زینب (س) دیگر مناسبتی بود که حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به آن اشاره و افزود: شئونات اسلامی باید بیش از سالهای پیش رعایت شود و شان وفات حضرت زینب مدنظر قرار گیرد و مردم نیز اگر در دامن طبیعت هستند مراقبت کنند.

وی با تاکید بر حفظ منابع طبیعی در این روز اظهار کرد: متاسفانه در همین استان در روزهای اخیر به واسطه عدم توجه و کوتاهی های برخی از گردشگران انجام دادند و قسمتی از نعمت الهی را از دست دادیم لذا تاکید می کنیم که مسئولان برای حفظ این منابع طبیعی و الهی مسئولیت سنگینی دارند.

خطیب جمعه انزلی همچنین گفت : مسئولان مراقب باشند که منابع طبیعی ما توسط افراد سود جو و فرصت طلب مورد سوء استفاده قرار نگیرد هرچند که متاسفانه در همین ایام تعطیلات یک سری تصرفاتی انجام شد و البته عده ای دستگیر شدند اما باید برخورد قاطعی با این خاطیان انجام شود.

*حکومت الهی و حکومت مردم سالاری از ۱۲ فروردین شکل گرفت 

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود به ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی نیز اشاره و تصریح کرد: ۹۸/۲ درصد مردم در چنین روزی جمهوری اسلامی را انتخاب کردند و در واقع صبحگاه ۱۲ فروردین روز نخستین حکومت الله است، این روز از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و ملت ما باید این روز را عید بگیرند وزنده نگه دارند و بزرگ بدانند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۲ فروردین روزی است که کنگره های قصرحکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوتی فروریخت و سلطه شیطانی همیشه رخت بر بست و حکومت مستضعفین جانشین آن شد و تقریباً بعداز ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب اکثر مردم ما به ندای امامشان لبیک گفتند و در یک کلمه،  نه کمتر و نه بیشتر به جمهوری اسلامی رای دادند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه جمهوری اسلامی اولین تجربه مردم سالاری مردم ایران بود اظهار کرد: روز۱۲ فروردین روز نفی رژیم ستم شاهی و طاغوت در کشور است.

وی به فتنه ۸۸ و حضور مردم را و خنثی شدن توطئه دشمن نیز اشاره و تاکید کرد: این حضور مردم در صحنه بسیار مهم است که مملکت خود را رها نکرده اند و همگام با رهبری در صحنه حضور دارند که نمونه آن در خنثی سازی اغتشاشات دی ماه ۹۶ باری دیگر نمایان شد.

امام جمعه بندرانزلی همچنین با اشاره به به نقش مردم در انتخاب مسئولان جمهوری اسلامی گفت:در جمهوری اسلامی هیچ منسبی وجود ندارد که مستقیم و یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب نشود، مردم در تعیین همه ی ارکان نظام نقش دارند لذا مسئولین مکلف اند در برابر مردم پاسخگو باشند.

وی در ادامه نیز افزود:در نظام اسلامی اینگونه نیست که یک عده ای رای مردم را جلب کنند و مسئولیت را بر عهده بگیرند و در هنگام کار اجرایی، به علت عدم توانایی وسستی که دارند و با بیان اینکه نمی گذارند ما کار کنیم مسئولیت را از دوش خود بردارند و به گردن کسان دیگری بیاندازند.

*می خواهند ضعف خود را به گردن رهبری بیاندازند / قاچاق متاسفانه از راه های قانونی وارد کشور می شود / قاچاق کالا اقتصاد کشور را از بین برده است

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه بابی جدیدی باز کرده اند که اصلاً در جمهوری اسلامی رئیس جمهور کاره ای نیست و در واقع همه کاره رهبری است تصریح کرد: میخواهند هر ضعفی که در مسئولین وجود دارد و خودشان توانایی رفع آنرا ندارند به گردن رهبری بیاندازند، در حالی که اینطور نیست و براساس قانون رئیس جمهور و مسئولین قوا اختیارات فراوانی در مباحث مختلف دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه پذیرفتنی نیست که کسی ناتوانی خود را به گردن رهبری بیاندازد خاطر نشان کرد:جایگاه رهبری در نظام اسلامی جایگاه هدایتگری وآن چشم بینای نظام اسلامی است.

وی همچنین اظهار کرد: این نقطه ای است که برای دشمنان سوزناک و دردناک است  و می خواستند در فتنه ۸۸ و بحث برجام مردم را مقابل رهبری قرار دهند و نتوانستند.

امام جمعه بندرانزلی در خطبه های این هفته شهرستان به موضوع ورود قاچاق به کشور نیز اشاره و تاکید کرد: قاچاق متاسفانه از راه های قانونی و از همان گمرکی که به شیوه قرون وسطایی نظارت میکند، به صورت گسترده وارد کشور میشود و اقتصاد کشور را از بین برده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان اظهار کرد: بیل و کلنگ را که مافیای خاصی وارد نکرده، از همین گمرک وارد شده ، اینگونه نیست که فضاسازی کنند و مسئولیت را گردن کس دیگری بیاندازند.

وی با بیان اینکه شاید آقایان بتوانند بر روی افراد ساده لوح اثربگذارد اما عموم مردم ما آب دیده شده اند و اکثر توطئه های دشمنان را دیده اند تصریح کرد: آن کسانی که درصدد فریب دادن افکار عمومی هستند این را بدانند که بیشتر خودشان را مفتضح و ناتوان نشان می دهند و مردم در زمان لازم جواب آنان را خواهند داد.