به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، مسئول و اعضای محترم دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان به مناسبت ایام تاسیس این نهاد با حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تبریک این ایام، اظهار کرد: شورای نگهبان یک مجموعه موثر و پر اهمیت در انقلاب اسلامی است؛ امسال با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همه ی مجموعه های مربوط به نظام چهلمین سال فعالیتشان را پشت سر می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه توجه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد دهه پنجم انقلاب در همه بخش های نظام و در این مقطع بسیار مهم و موثر است، افزود: تامل و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و اجرایی کردن آن در مجموعه شورای نگهبان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

ایشان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه، اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی را الهی و فطری عنوان کرده اند که هیچ وقت از بین نمی رود؛ رهبر معظم انقلاب تاکید دارند کسی از این اصول زده نمی شود، تنها در صورت بی توجهی مسئولان و کسانی که زمام امور دستشان است حالت یاس در جامعه ایجاد می کند.

امام جمعه بندرانزلی بیان کرد: چهل سال از فعالیت شورای نگهبان از جمله برگزاری انتخابات علیرغم همه فراز و نشیب ها، شیطنت ها و توطئه های داخلی و خارجی می گذرد که یک نقطه قوت برای جمهوری اسلامی است و توانسته شاخصه مهم مردم سالاری دینی را حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تشریح برخی کاستی ها و کوتاهی هایی که گاها طی این چهل سال در این مسیر نورانی رخ داده، تاکید کرد: مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را یک پدیده زنده دانسته اند که می تواند خطا ها را اصلاح کند؛ اگر تعلل و آسیبی مشاهده شد که به نظام، ارزش ها و آرمانهای انقلاب آسیب زده باید جهت جبران آنها تلاش کرد.

ایشان با تاکید بر لزوم حفظ اصول و آرمانها، بیان کرد: با ایجاد خطا نباید اصول را زیر پا گذاشت؛ مجموعه شورای نگهبان با توجه به وظایف سنگین در زمینه اجرا، نظارت، تایید صلاحیت، برخورد با تخلفات و… در انتخابات، مخالفین زیادی در داخل و خارج از کشور به خاطر منافع شخصی و دیدگاه های سیاسی دارد، اما این مجموعه باید با حرکت در راستای اجرای ماموریت های خودش بر این شرارت ها، توطئه ها و شبهه افکنی ها فائق بیاید.

امام جمعه بندرانزلی بر ضرورت پیش بینی، چاره اندیشی و اصلاح کارهایی که از قبل نقاط ضعف داشته اند و احتمال خطا در آنها می رود تاکید و تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر اساس چارچوب ها و آرمانهایی آمده که این موضوع باید در جامعه تبیین شود؛ در این بیانیه تاکید شده که به هر قیمتی ماندن هدف انقلاب نیست و برای نظام اسلامی این اصول، چگونه ماندن و اداره کردن کشور بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کرد: لذا در انتخابات نباید به فضایی که ما را از آرمانها دور می کند و در تباین با انقلاب اسلامی است، برویم؛ متاسفانه تبلیغات انتخاباتی به سمت غربی گرایش پیدا کرده و از هر شیوه ای برای تحت تاثیر قرار دادن و رای گرفتن از مردم استفاده می شود.

ایشان با اشاره به اینکه اوایل انقلاب و سالهای نخست انتخابات شیوه تبلیغات، فضای انتخابات و کاندیداهای شرکت کننده بسیار متفاوت بود، اظهار کرد: خیلی مهم است کسانی که خودشان را در معرض انتخاب قرار می دهند، ویژگی های لازم چون تقوا، دیانت، امانتداری و خدمت به مردم را داشته باشند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه با توجیه مردم باید به سمتی برویم که به تعبیر امام(ره) انقلاب به دست نا اهلان نیافتد، تصریح کرد: برخی در داخل کشور بیشتر و بدتر از دشمنان خارجی به نظام ضرر می زنند؛ برای رهنمود های امام(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی در مقطع حساس کنونی و خصوصا زمان انتخابات ها باید شیوه ای پیدا کنیم و متولیان و مردم نیز لازم است به این هشدارها توجه داشته باشند تا به خطری که پیش بینی شده مبتلا نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر مجموعه شورای نگهبان با مردم، اظهار کرد: اگر می خواهیم جامعه نسبت به انتخابات توجه داشته باشد و به آن اهمیت بدهد و حرف ناصحین و دلسوزان نظام را بپذیرد باید ضمن توجیه و آگاه سازی مردم، شبهاتشان را نه در زمان انتخابات بلکه در زمان مناسب برطرف کنید.

ایشان با بیان اینکه باید به جایی برسیم که اگر فردی در انتخابات با شیوه های غیر دینی و اخلاقی مانند رای خریدن آمد، مردم طردش کنند و حتی طرفدارانش تبری جویند، افزود: جامعه باید نسبت به خطاها حساس باشد، این باعث می شود جامعه حفظ شده و دست نا اهلان نیافتد که متاسفانه در بخش هایی افتاده است.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: دولت ها، منتخبین و مجلسی باید داشته باشیم که در تراز نظام اسلامی باشند؛ اگر قرار باشد به سیر جریان حاکم بر جامعه پیش برویم، قطعا به قهقرا رفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: در برخی موارد شورای نگهبان باید قاطعیت بیشتری به خرج دهد، ندیده گرفتن بعضی تخلفات ما را در شیب انحرافی قرار می دهد که دیگر نمی توانیم جلوی آن را بگیریم؛ این قاطعیت آینده انقلاب را تضمین می کند.

ایشان در پایان عنوان کرد: ان شاء الله انتخاباتی با حضور حداکثری مردم و منتخبین با رای بالا داشته باشیم که هم آرامش و آسایش خیال در مردم باشد و هم نتیجه لازم برای نظام در شرایط کنونی حاصل شود.