به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در نشست روحانیون و هیات امنای مساجد منتخب شهرستان پیرامون موکب عقیله بنی هاشم اربعین که در مصلی شهرستان برگزار شد ضمن تبریک ایام مبارک دهه امامت و ولایت، به عدم شمارش نعمت های بی شمار الهی اشاره و بر لزوم شکرگزاری از این نعمت ها تاکید و اظهار کرد: خداوند متعال برای هیچ کدام از نعمت هایش جز مسئله امامت، ولایت و معرفت اهل بیت(علیم السلام) منتی بر بشر نگذاشته است.

امام جمعه بندرانزلی افزود: کدام یک از ادیان و مکاتب حتی ادیان الهی گذشته – دینشان، احکامشان، اندیشه های دینی شان کامل بوده و یارای برابری با اسلام خصوصا تشیع دارد؟ اینها همه مرهون وجود پیغمبر اکرم(صل الله) است که مبعوث شد تا این معارف به دستمان برسد و پس از ایشان وجود ائمه اطهار(علیه السلام) بویژه شخص امیرالمومنین که ولایت آن حضرت بالاترین نعمت است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه توفیق معرفت پیدا کردن نسبت به اهل بیت(علیه السلام) بسیار ارزنده است، عنوان کرد: نبی اکرم (صل الله) می فرمایند «مَن مَنَّ اللّه ُ عَلَیهِ بِمَعرِفَهِ أهلِ بَیتی ووَلایَتِهِم فَقَد جَمَعَ اللّه ُ لَهُ الخَیرَ کُلَّهُ.» هر که خداوند با شناخت اهل بیت من و ولایت ایشان بر او منّت نهاده باشد خداوند همه خیر را براى او گرد آورده است.

ایشان تصریح کرد: این نعمت به اندازه ای بزرگ است که خداوند متعال در قران کریم خطاب به پیغمبر اکرم(صل الله) می فرمایند که اگر مسئله ولایت امیرالمومنین را ابلاغ نکنی به تعبیری انگار هیچ کاری نکردی،«الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» و دین ناقص می ماند؛ اکمال دین و اتمام ماموریت آن حضرت که زحمات زیادی برای دین و مسلمانان کشید و در راه آن بسیار آزار و اذییت و شکنجه شد، به ابلاغ ماموریت حضرت علی(علیه السلام) منوط می شود.

امام جمعه بندرانزلی بر ضرورت برجسته سازی و تبلیغ مسئله ولایت، خصوصا غدیر تاکید و تصریح کرد: ستاد غدیر امسال در شهرستان پایه ریزی شد و جلساتی جهت تصمیم گیری برگزاری جشن نیز برگزار شد که مقرر گردید برای نخستین سال یک جشن شهرستانی که آبرو و نماد ولایتمداری و محبت مردم به امیرالمومنین در شهرستان است در شب عید غدیرخم با سخنرانی حضرت آیت الله خاتمی برگزار شود که باید همه در آن سهیم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تاکید بر لزوم اهتمام ویژه نسبت به این مراسم در چند بخش، تشریح کرد: تلاش هرچه بیشتر برای برگزاری باشکوه این مراسم، کمک های مادی، تبلیغاتی، اجرایی و … باید از سوی مردم انجام شود؛ این جشن دولتی نیست و باید مردمی برگزار شود.

ایشان افزود: مجلس امیرالمومنین نباید از جشن های دیگری که همزمان در شهرستان در حال برگزاری است خلوت تر باشد؛ این دیانت، تقوا و ولایتمداری مردم انزلی است که باید جمعیت و شکوه مراسم امیرالمومنین از آن جشن ها بیشتر باشد.

امام جمعه بندرانزلی افزود: اگر مسئله ولایت امیرالمومنین و غدیر که تفکر مهم نجات بخش بشر است را دنبال نکنیم و با غدیر هم مانند موضوعات دینی دیگر برخورد کنیم، شهر، کشور، مردم و امت ما دیندار و ولایتمدار نشده و ما تکلیفمان را انجام نداده ایم؛ ما منتظر امام زمان(عجل الله) هستیم چون غدیر نقطه اغاز امامت و ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: اگر غدیر که نقطه ثقل تفکر رهایی بخش اسلام است، مورد توجه و اهتمام قرار نگیرد صحبت کردن راجع به مهدویت اثری ندارد و عاشورا پیش می آورند، امام کشی می کنند و کف میزنند، شادی می کنند و برای کشتن امام جشن می گیرند؛ اگر عاشورا پدید آمد ظهور حضرت ولیعصر دیگر با این شرایط مقدر نخواهد شد؛ متاسفانه هتاکی های زیادی نسبت به دین و مقدساتی دینی حتی در کشور ما انجام می شود که برخی مسئولان و دولتمردان با سکوت شان همراهی می کنند.

ایشان ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله) به زن های مدینه فرمود «اگر زمام خلافت را همانطوری که خدا به علی بن ابی طالب واگذار کرده بود به دست او می دادند همه چیز سر جای خودش قرار می گرفت و همه به حق خودشان می رسیدند.» الان حتی در جامعه ما که حکومت اسلامی است و در جهت مقاصد اسلامی حرکت می کند بازهم تبعیض وجود دارد، فساد ها و اختلاس ها انجام می شود و با این موارد یک حکومت سالم می تواند برخورد کند؛ حکومت سالم، حکومت اهل بیت(علیه السلام) است و اگر ولایت حاکمیت پیدا نکند فساد بوجود می آید.

امام جمعه بندرانزلی اظهار کرد: مسئله عاشورا، اربعین و سید الشهدا که یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خدا به ما عنایت کرده، به جهت مسئله امامت و ولایت و وجود مقدس سیدالشهدا یک باب رحمت واسعه الهی است که حتی غیر مسلمانان هم به او تعلق خاطر دارند و با توجه به مصائبی که برای آن حضرت پیش آمده، جایگاه ویژه ای در نظام آفرینش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تشرح روایات و احادیث مبنی بر جزاء و اجر افرادی که برای سید الشهدا قدمی بر می دارند، بیان کرد: به همه قدم هایی که برداشته می شود در همین دنیا پاداش داده خواهد شد و این افزایش جمعیت سال به سال در اربعین آنهم با وجود مشکلات معیشتی مردم و برنامه ریزی های دشمنان، دلالت بر صدقیت این امر دارد.