به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، صبح امروز (شنبه) اولین جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی در سال ۹۸ به ریاست اسماعیل حیدری آزاد فرماندار شهرستان و با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
امام جمعه بندرانزلی در این جلسه بیان کرد: با توجه به توصیه های معارف دینی و قرآن کریم، باید نسبت به مناسبت های دینی در جامعه توجه ویژه داشته باشیم، زیرا این مناسبت ها در جامعه اثر گذار و درس آموزند.
حجت الاسلام شمس الدین در ادامه به تشریح مناسبت های پیش رو پرداخت و عنوان کرد: روز قدس؛ یکی از مناسبت های مهم هفته پیش رو است و ضرورت دارد در راستای برگزاری باشکوه و گسترده این مراسم همگی تلاش کنیم تا مردم با روحیه ای مصمم شرکت کنند و حق طلبی شان را نشان دهند.
وی افزود: افراد و دستگاه های مسئول در این حوزه، در راستای برگزاری مراسم مناسبت های پیش رو، مسئولیت هایشان را انجام دهند؛ از مسئولین و اعضای محترم شورای اداری شهرستان انتظار می رود با انگیزه ی اعتقادی و علاوه بر وظیفه ی اداری این وظایف را دنبال کنند.
امام جمعه بندرانزلی در ادامه عید فطر را از دیگر مناسبت های پیش رو عنوان کرد و گفت: این عید، روز بزرگی برای امت اسلام است و عظمت و شکوه اسلام را جلوه گر می سازد که رهبر معظم انقلاب در فتوایی بر برگزاری یک نماز جمعه در هر شهر تاکید کرده اند.
حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه متاسفانه در انزلی وحدت و اجماعی که در شهر های دیگر برای برگزاری نماز باشکوه وجود دارد بنا بر دلایلی تاکنون وجود نداشته، تصریح کرد: از سال گذشته اقداماتی را آغاز کردیم و از مسئولین مربوط خصوصا اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف و مساجد انتظار داریم امسال این خلاء را برحسب وظیفه شان مرتفع نمایند.

محل جمع آوری زکات به صورت رسمی معین شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه زکات یک بنیه اقتصادی است که خداوند متعال برای رفع نیاز های مردم منطقه ای که در آن زکات جمع آوری شده قرار داده، تصریح کرد: بسیاری از سهم زکات بندرانزلی را موسسات خیریه شهر های اطراف جمع آوری و از شهرستان خارج می کنند که سبب می شود نیازمندان شهرستان بی بهره بمانند.
امام جمعه بندرانزلی افزود: خیریه های شهرستان با کمیته امداد، بهزیستی و دیگر دستگاه هایی که جمع آوری کننده زکات و فطریه هستند هماهنگی های لازم را انجام دهند تا به صورت منسجم ایستگاه های واحدی برای جمع آوری زکات ایجاد کنند.
حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه مکان های جمع آوری زکات به صورت رسمی معین شود، اعلام کرد: مجوزهای برپایی چادر جمع آوری زکات تنها توسط فرمانداری صادر شود و نیروی انتظامی شهرستان نیز در راستای جمع آوری چادر های بدون مجوز اقدامات لازم را انجام دهد.

۱۵ خرداد نقطه آغاز انقلاب عظیم الهی

وی همچنین به اینکه ۱۴ و ۱۵ خرداد نیز از دیگر مناسبت های بزرگ پیش رو است اشاره کرد و گفت: ۱۵ خرداد نقطه آغاز انقلاب عظیم الهی است و هر آنچه امروز داریم از قیام شهدای این روز عظیم است؛ ۱۴ خرداد نیز سالگرد ارتحال امام (ره) شخصیت بی بدیل و ممتاز عصر حاضر در جهان تشیع است که آغاز کننده این حرکت عظیم بود.
امام جمعه بندرانزلی افزود: در سالهای گذشته برای ارتحال امام (ره) مراسم باشکوهی در شان و منزلت آن حضرت برگزار نشده که از خلاء های شهرستان است.
حجت الاسلام شمس الدین در پایان با اعلام اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، امسال به صورت سراسری دستورالعمل ها و برنامه هایی برای برگزاری مراسم رحلت امام (ره) صادر کرده است، گفت: همه ی ما مدیون امام (ره) هستیم و در این دستورالعمل تکالیفی برای دستگاه ها ابلاغ شده که در این فرصت بسیار کم با نظارت مستقیم فرماندار محترم باید اجرا شود.