به گزارش www.seyedshamsoddin.ir، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در مراسم تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مجموعه ناجا را یک مجموعه بسیار ارزشمند، حساس و پر تلاش با ماموریت های گسترده عنوان کردند و افزودند: در نظام اسلامی ویژگی و امتیاز اصلی هر کس در هر سمت و مسئولیتی بویژه نیروی انتظامی که در بخش های مختلف فعالیتش با مردم سر و کار دارند، مردمی بودن و همراهی و ارتباط با آنهاست.

امام جمعه بندرانزلی خدمات نیروی انتظامی را بسیار ارزشمند و حساس دانستند و بیان کردند: همه ارکان نظام اسلامی از فرماندهی معظم کل قوا تا دستگاه اجرایی، قضایی و تقنینی کشور بر ارتباط هرچه بیشتر مجموعه های خدمت گذار با مردم تاکید دارند که این مردمی بودن هم برای دنیا هم برای آخرت خوب است.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار نمودند: امیرالمومنین(ع) در آخرین وصایشان خطاب به فرزندان فرمودند “یا بنی عاشر و الناس عشره ان غبتم حنو الیکم، و ان فقدتم بکوا علیکم” ” ای فرزندانم! به گونه ای با مردم زندگی کنید که اگر از نظر آنها غایب شدید مشتاق دیدار شما شوند، و اگر دیگر شما را ندیدند از فقدان شما، گریه کنند”؛ این ویژگی باید در همه خصوصا نیروی انتظامی وجود داشته باشد.

ایشان خاطر نشان کردند: با توجه به اینکه ماموریت های نیروی انتظامی بسیار گسترده است و در کشور مشکلات فراوانی وجود دارد، لذا موفقیت ها نسبی است اما کسب جایگاه مردم و علاقه و اعتماد مردم بسیار مهم است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در شهرستان علیرغم اشکالات موجود طی سالهای گذشته روند رو به رشدی داشته است، بیان کردند: انتخابات مجلس در پیش می باشد و انتظارات از نیروی انتظامی خصوصا در شهرستان بالا است؛ باید روند انجام وظایف بر اساس قانون باشد و ماموریت ها بدون نفوذ پذیری و جهت گیری انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان تاکید کردند: نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و دستگاه های اطلاعتی و امنیتی باید در مسیر احقاق حق حرکت کنند؛ تحت سلطه رفتن، نفوذ پذیر شدن و تعلل در انجام ماموریت ها و وظایف، فرصت ها را از انسان می گیرد و خسارت های غیر قابل جبرانی خواهد داشت.

در این مراسم از زحمات جناب سرهنگ مجید حسینی تقدیر و تشکر به عمل آمد و جناب سرهنگ سید جعفر جوانمردی به عنوان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان معرفی شد.